[AR] Help! Welke kar zouden jullie nemen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

[AR] Help! Welke kar zouden jullie nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 21:42

Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen.
Dus ik heb jullie advies nodig.

Welke kar zouden jullie nemen?

Kar 1:
4 wielige recreatie kar
Waarschijnlijk zonder rem (weet ik nog niet)
vraagprijs inclusief tuig: 450euro

Afbeelding

Kar 2:
2 wielige sulky
zeer licht in gewicht
zonder rem
Prijs: 350euro in Capelle aan den ijssel en 325euro in leiden

Afbeelding

Mijn portemonnee zegt kar 2.
Mijn ene helft van mijn gevoel zegt kar 1 en de andere helft zegt 2.

Ik weet het echt niet meer!

lailapri

Re: Help! Welke kar zouden jullie nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:47

ik zou 1 doen
omdat ik dat voor mijn mini ook wil. ik heb een 2 wielen voor mij grotere pony, erg tevreden mee, maar bij mini wil ik grag wat groter zijn op de weg anders ben je helemaal helemaal niets.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:10

Dan eerst wat vragen aan jou. Waar zal je voornamelijk rijden? In het bos? op de weg? in de bak of veld?
Wat wil je in de toekomst? evt wedstrijden of dubbelspan, veel mensen meenemen? Allemaal dingen om over na te denken. Beter één keer iets meer geld uitgeven dan twee keer iets minder omdat je toch niet helemaal tevrede ben.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:14

ik zou voor 1 gaan.
ongeremd is een nadeel maar geen ramp gezien het gewicht van het wagentje. gewoon rekening mee houden tijdens het rijden.
op het 1e wagentje kun je met meer personen op, wat gewoon super gezellig is en lijkt me steviger dan wagentje 2.

wagentje 1 hebben meer mensen die ik ken en is een super wagentje om mee te beginnen!

je portemonee zegt 2, maar de 1e is vraagprijs en kun je dus waarschijnlijk nog wel iets vanaf krijgen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:26

Nummer 2 krijg je niets van de vraagprijs af, dat kost hij overal(heb ik er ook voor betaald).
Een super karretje hoor, maar niet voor alle doelen. Ik wil hem ook in de auto kunnen donderen en er mee naar het bos kunnen. Dat red je met nummer 1 niet. Ik ben ook aan het kijken naar een marathon wagen binnen mijn budget(is erg moeilijk voor een studentje) of een concours wagentje voor er bij zodat ik straks ook op wedstrijd kan.

Maar als je altijd gewoon van stal vertrek(of je nu de weg op gaat of in de bak blijft) zou ik voor nr 1 gaan. Hij is een stuk degelijker, je kan mensen mee nemen en je hebt gewoon ff meer kar onder je kont.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 06:59

hmmmmm ben ik dan de enige die voor de sportive nr 2 gaat, idd wel rekening houdend met wat je ermee wilt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:20

Zoals ik al tegen je had gezegt zou ik dan voor wagen 2 gaan.
Heeft toch wat vering, is eventueel nog een rem op te zetten en ziet er voor mij beter uit. Plus dat je weet dat hij technisch in orde zit en je dus niet met de zooi van een ander opgescheept is als ze iets 'vergeten' te vertellen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:54

Ik zou idd ook eerder voor 2 gaan. Of even doorsparen voor een betere nr1. Daarmee bedoel ik met rem en vering ed. en een mooier model (ik vind zelf nr 1 echt lelijk met die kruiwagenwielen).

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:55

2 vind ik mooier en is goedkoper!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 09:53

Ik heb er heel hard overna gedacht, maar weet het nog steeds niet.
Bedankt voor jullie reacties.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:15

Ik zou ze geen van beiden kopen om eerlijk te zijn.
Kar één heeft kleine wielen en dat vind ik waardeloos. Ik heb zelf een dergelijk wagentje gehad maar dan met grote wielen. Het was leuk dat ik er wat kindjes op kwijt kon maar rijden deed het voor geen meter. Met kleine wielen schud je helemaal uit elkaar en het is zwaar voor de pony.

Een tweewieler vind ik persoonlijk niet fijn alhoewel volgens mij veel mensen goede ervaringen met deze hebben. Als eerste wagentje is die in elk geval meer geschikt dan die andere.

Het is flink doorzoeken om een fijne wagen te vinden voor een betaalbare prijs maar ze zijn er wel.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:24

Ik zou voor 2 gaan

Hij rijd heerlijk, kan er makkelijk met 2 mensen op, hij is licht (wat weer fijn voor ivy is )

Je moet doen wat jou het beste lijkt.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:35

ik denk dat het dan verstandig is om voor de sulky te gaan pony's die nog nooit voor een kar hebben gelopen kunnen hele onverwachte bewegingen maken de vierwielige kar die je ook in je toppic had staan heeft kleine bandjes dus kan snel omklappen. Een sulky draaid mee met de beweging van je pony

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:19

Ik zou voor de tweede gaan, de eerste is echt behoorlijk zwaar en met die kleine wieltjes en meerdere mensen erop moet je pony behoorlijk trekken en als je dan ook nog geen rem hebt en heuveltje af gaat.. niet ideaal.. zou dus voor twee gaan.. of doorsparen en een lichter marathonkarretje zoeken.

Krips

Re: [AR] Help! Welke kar zouden jullie nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:07

Ik zou voor nummer 2 gaan. Ik vind hem namelijk en er heel profesioneel uit zien, de eerste lijkt meer zelfbouw enzo.. En ik ben voorstander van een tweewieler om de redenen rossebol benadrukt, ik heb nare verhalen gehoort over het scharnieren van een 4wiels. En ik denk dat het argument van laura2span, dat er meer mensen in kunnen. Want wagen 1 ziet er ook erg klein uit. Je zit iig al in je eentje voorop, en dan kunnen er misschien twee achterin. Nou ik heb een tweewieler daar kun je ook prima met ze drieen op de bank zitten. Het is lekker licht voor je paardje, goedkopen, volgens mij ook beter te onderhouden maar dat zou ik niet weten. Dat het groter is maakt in principe niet zo heel veel uit want ik denk wel dat ze even breed zijn, en dat is waarmee je jezelf groot kunt maken op de weg.

Ik persoonlijk zou zeker weten voor de tweede kiezen. Succes met kiezen, en laat je even weten wat het is geworden?

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:40

nummer 1, leuk wagentje, en kan je mensen meenemen. ook leuk om kinderen mee te nemen ofzo, is wel gesellig. nummer 2 kun je niet overal zo goed gebruiken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 09:52

Ik heb al besloten dat ik nummer 1 in ieder geval niet neem.
Het is uiteindelijk toch erg veel geld en dan zou ik wel erg veel van mijn oma moeten lenen.

Dus waarschijnlijk ga ik gewoon voor nummer 2, maar dan nog even sparen zodat ik echt NIKS hoef te lenen.
En even wachten tot na paard en koets, want het schijnt dat mensen dan massaal hun karretjes te koop zetten?

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:03

Het valt me op dat veel mensen model nr. 2 hebben. Ik hoor hier goede en minder goede dingen over. Het is natuurlijk ook een optie om een soortgelijk wagentje te nemen, maar dan iets steviger?
ik heb deze
Afbeelding
(foto even geleend van hebrino. ze heeft hier haar shet voor mijn wagentje staan)

Ik vind zelf de wielen van deze wat steviger dan van nr.2 . Ik heb die van mij 2e hands gekocht, ik weet dus niet precies de nieuwprijs.
hier worden ze nieuw verkocht: www.stadtwijck.nl

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:58

Nummer 1 is geen stevig karretje. Gister kwam er iemand het pad op bij ons bij de paarden ermee. Er zat een volwassen man op, die maakte een scherpe bocht ermee om om te keren en hij zat ook aan de linkerkant op de bok (kan van de binnenbocht) Gevolg, kar kiept en pony viel half om.
Er was gelukkig niets gebeurd hoor, maar als je nummer 1 koopt, koop dan wel een stevig karretje. Hij ziet er niet zo heel stevig uit op de foto. Een sulky kun je overal mee naartoe nemen, je kunt er ook mee meedoen aan mini-draverijen, vering is ook handig, alleen je kunt er minder passagiers mee meenemen. Het hangt er natuurlijk helemala vanaf wat je wilt doen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:59

Niet dat met jouw nummer 1 hetzelfde perse hoeft te gebeuren als mijn voorbeeld. Alleen omdat ik daar aan dacht, ik stond daar naast,

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:00

en omdat dat net gisteren gebeurd is zal ik op dit moment voor mijn gevoel niet precies zo'n karretje kopen, begrijp je

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:40

Ik zou geen van beide nemen! Kar 1 kan je best wel mee op de weg maar in de bak wordt het al snel te zwaar. Ook zit er geen rem op en vind 450 euro toch al aardig wat. Kar 2 zou ik niet nemen, is erg slecht karretje. Als je al in een ongelijke berm moet rijden heb je al heel snel een slag in je wiel (ik spreek uit ervaring). Weet ook niet hoe groot de pony is die ervoor moet maar een shet van 1 meter is al snel te groot voor het karretje. Je kunt hem ook niet goed in evenwicht stellen.