[AR] menles in de omgeving maartensdijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

[AR] menles in de omgeving maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:34

Ik sta sinds afgelopen zaterdag met mijn pony's in Maartensdijk. Met de kleine kruising hackney(1,18) wil ik graag aangespannen gaan rijden. Hij heeft het een aantal jaren terug geleerd en ik heb zelf afgelopen zomer mijn koetsiersbewijs gehaald. Ik heb een goed en passend tuig voor hem en een leuk karretje, waar ik nog het een en ander aan wil verbeteren om het passender bij hem te maken (korter lamoen en remmen). Nu heb ik hem van de zomer veel van de grond gemend en we hebben hem twee keer voor de wagen gehad. Dat ging erg goed, hij weet alles nog en ik kan het hem ook redelijk uitleggen wat ik wil. Ik had toen wel een goede hulpkoetsier, die jaren gemend heeft en waar ik op kon vertrouwen. Helaas is die niet mee verhuisd

Ik wil het aangespannen rijden graag uit gaan bouwen. Ik vind het leuk en mijn pony vind het echt super. Echter, ik durf dit niet zonder hulp. Mijn pony heeft ontzettend veel temperament en dat wordt steeds merkbaarder nu zijn gezondheid vooruit gaat. En ik ben, denk ik, niet ervaren genoeg om daar goed mee om te gaan.

Dus ben ik op zoek naar iemand die aan huis menles geeft in Maartensdijk. Iemand die ook een aantal keer zelf met mijn pony wil rijden om zijn vaardigheden bij te schafen en zo mij ook beter instructie kan geven.

Zijn er instructeurs waar jullie van af weten ? Is er een menvereniging in de buurt (ook voor later als we wat verder zijn) ? Verder nog ideeen over bv mensen die niet perse instructeur zijn, maar mij wel verder zouden/kunnen helpen ?

Alvast bedankt!

Berith

Re: menles in de omgeving maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 06:56

Niet helemaal in Maartensdijk maar wel erg dicht in de buurt

zie: http://members.lycos.nl/jpvanhezel/

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar een aantal van mijn stalgenoten zijn er geweest voor hun koetsiersbewijs en die waren er goed over te spreken.

Marrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:09

Ik ken wel mensen die je verder zouden kunnen helpen. Wat ik weet is dat er vroeger toen ik bij LR&PC St. Maarten (Groenekan) reedt ook wel menlessen waren en een aantal menners.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 10:12

Berith, dank je wel ! Ik ga daar binnenkort eens mee bellen.

Ik sta ook open voor verdere suggesties, ook van menverenigingen in de buurt.

Marrie, ook bedankt. Groenekan is met 5 kilometer best goed te doen als hij meer conditie heeft.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:26

Jan Peter van Hezel ken ik persoonlijk, topvent !! Zie het bericht van Berith voor gegevens.