Voordelen zie ik eigenlijk niet, behalve dat je wagen een paar kilo lichter is.
Nadelen; - Je zult áltijd met een broek moeten rijden - Pony moet de kar op durven vangen met zijn achterhand - Je hebt een probleem als je op een helling moet stilstaan ivm. ander verkeer/stoplichten -Je hebt wat minder te vertellen. Natuurlijk, áls ze gaan trekken ze door al je remmen heen. Maar vaak kan je ze nog net overtuigen om toch bij je te blijven.
Als ik zie hoe goed het bij ons gaat. Waarom zou je zonder broek willen mennen. Wij vinden die broek niet vervelend. Het remmen leren ze vanzelf en ik neem aan dat je natuurlijk neit de eerste paar keer heuvelachtig gebied in gaat. Op een heuveltje stilstaan lukt ons ook gewoon. Minder te vertellen hebben zie ik niet in.
Niet banketstaaf bedoeld voor je Sjonniej maar ik kon geen nadelen bedenken dus loop dievan jou even na
Ik zou zelf een geremde kar nemen, is gewoon handig en in sommige situaties veilig. Een ongeremde kar kan ook prima hoor, maar als ik de keuze had zou ik voor een geremde kar gaan, en dan liefst met voor- en achterrem.
ik denk dat een rem ook wel een extra veilig gevoel geeft als je bij een stoplicht moet wachten, dan heb je net even iets meer te zeggen.
een sulky/tweewieler of ander licht karretje zonder rem is niet zo'n probleem. een recreatiewagen met rem is toch wel een stuk lekkerder rijden voor je pony.
Ik heb altijd zonder rem gereden. Met een 2 wielige recreatie wagen, met een sulky, met een 4 wielig recreatie wagentje(2 verschillende van het zelfde type) en met een marathon wagen(zat wel een rem op, maar die deed het niet, was mijn kar ook niet). Met al deze wagens heb ik ook pony's beleerd.
Ik denk dat een rem meer voor je eigen idee is. En als ze gaan gaan ze ook dwars door je rem heen. Zonder rem mennen kan dus ook prima.
Karoliena; Hier heb je allemaal dijken, met stoplichten. Je staat dus op de helling te wachten, dan staat je paard écht niet lekker als de wagen 40 graden naar beneden staat. (tov. horizon)
En wat Laura al aangeeft; bij een stoplicht. Nou woon ik waarschijnlijk in een extreme buurt. Maar als mijn paard hier door rood loopt, op opzij stapt. Dan kan ik de DA wel bellen om hem een spuitje te geven, als hij het al niet opgegeven heeft.
Ik zie er geen voordelen in maar ook geen nadelen. Wat is het voordeel bij een stoplicht dan? Als die van mij nog niet voor de 100 % stlstaat dan staat mn groom er dus naast bij het oversteken.
Wij hebben eigenlijk maar 2 geremde wagens, en dat zijn beide marathon wagens. De rest is allemaal ongeremd maar ik ben eigenlijk zelf wel altijd op pad met een geremde wagen, omdat ik altijd door het bos ga, heuveltje op en heuveltje af. Maar voor een recreratiewagen vind ik dat de remmen (bij ons, zonder stoplichten of wat dan ook) een beetje overbodig zijn... een broek kan het dan wel aan.
als jou pony niet stil wil staan voor het stoplicht dan is een rem toch wel een uitkomst. als je goed op je rem staat moet je pony wel echt heel graag willen, wil hij hem vooruit krijgen. als jij je groom elke keer af wil laten stappen prima, mij lijkt op de rem staan makkelijker. ook ik wil je best de voordelen van de rem laten zien hoor.
waarom rijdt geen enkele marathonrijder zonder rem als er geen voordelen aan zitten?
Hoezo ik rij over wegen waar auto's vaak 80 en 50 rijden. Niet in een woonwijk nee maar dus echt wel over drukke wegen. Maar goed iedereen zijn mening. Misshcien als ik ooit een wagen met rem heb dat ik er ook zo over denk
ooit is er iemand zijn paard zo geschrokken dat de broek niet voldoende was paars wagen en rijder zijn op texel in de haven terecht gekomen het paard kreeg nl de wagen op zijn hakken geloof me als je dit weet hoe het eruit getakeld is rij je nooit meer zonder rem
of je pony gewoon goed leren stil te staan een pony die goed betuigd is blijft toch wel stil staan. wij rijden al 16 jaar ongeremd rond. nooit problemen gehad wel moet de pony het kennen als hij van een helling af loopt, want niet elke pony waardeert de broek.
Karoliena; kom nou eerst maar eens hier kijken voordat je verder praat over het westland. Zeker op een doordeweekse dag, want in het weekend is het inderdaad niet druk.