[AR] Van wie heb jij Menles?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sandra86

[AR] Van wie heb jij Menles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 13:39

Van wie heb jij Menles? en hoe bevalt je dit?

Ik les regelmatig bij Jan van den Broek dit bevalt mij erg goed omdat je mijn paard ziet veranderen als zij Jan ziet.

Verder heb ik les gehad van Christa van Leeuwen ook leerlinge van Jan van den Broek.
En daarvoor heb ik nog les gehad van Hans Zumbrink en af en toe helpt hij mij nog steeds, hij heeft zijn paarden namelijk bij ons op stal staan.

Graag ook jullie reacties

Asward

Re: Van wie heb jij Menles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:43

Ik les normaal gesproken bij de menvereniging Noord Veluwe in Hulshorst. http://www.menverenigingnveluwe.nl/Drea ... ina11.html
HIer wordt lesgeven door Itz Grijpstra en Antoinette Grijpstra. Je rijdt dan in groepjes van max drie bij één van de intructrices. Erg leerzaam maar ook super gezellig!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:46

Ik heb dressuurles van Idz, gisteren voor het eerst met mijn 3jr les gehad van Idz. Morgen ga ik naar Idz toe om mijn 3 jr te leren slepen.
Super fijn lessen bij haar.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:54

Wij krijgen nu les van Jan v.d. Klei (voor de vaardigheid) en dressuurlessen van een M-menster (haar naam weet ik nog niet, we hebben net 2 nieuwe en ze nog niet gezien ...)
Hiervoor hadden we les van Jacob Vrieling en Martinus Koerts.
En dat gebeurt allemaal bij menvereniging Norg
Wij lessen alleen maar in het winterseizoen...

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:05

ik krijg les van Martien van Veen.
bij onze club worden helaas geen lessen gegeven omdat daar gewoon te weinig vraag naar is.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:28

Ik heb geen standaard menles, maar Jan v/d Klei heeft mij wel eens geholpen voor de puntjes op de (bekende) i. Normaal heb ik gewoon te paard les van hem...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:40

Van mijn mama
Afgelopen jaren paar keer les gehad van Ad Aarts, die geeft onwijs goed les. Maar de kosten zijn daar dan ook wel naar.
Als ik en mijn mama er niet uitkomen gaan we naar Rob d'Achard.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:50

Ik les net als Asward bij menvereniging Noord Veluwe en heb ook menles van Itz Grijpstra. Straks met mijn nieuwe pony/paard ga ik ook OHZ lessen bij Antoinette Grijpstra.
Mijn zusje lest aangespannen met de pony en OHZ met mijn vaders paard bij Antoinette Grijpstra
Mijn vader lest aangespannen met zijn paard bij Itz Grijpstra

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:29

Ik had via de vereniging (Laarwoud, Zuidlaren) les van Jan Seubring, beviel prima maar hij is er mee opgehouden. Nu gaat Geert Kreeft lesgeven, dus weet nog niet of dat leuk is. Verder zo nu en dan les van Robert Roel van de Bos, das super! En van de zomer les van Ito Werkman en Udo de Haan gehad, ook top! Daar krijg je zoveel van mee in een les dat je daar een hele tijd mee vooruit kunt.

baudyh

Re: [AR] Van wie heb jij Menles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:22

Ik heb nu dressuur en vaardigheid les van mijn pensionstal houdster.Helga olthuis.
Maar binnenkort gaan we lessen bij jan berendijk.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:35

Afgelopen winterseizoen heb ik les gehad van Klaas de Haan en waarschijnlijk komt hij volgende winter weer les geven.
Erg leuke lessen Ik steek er erg veel van op.

Deze zomer heb ik een dressuurles van Cornelie de Geijter gehad en daar zou ik wel iedere week bij willen lessen! Wat een superfijne les was dat, daar teren we nu nog op

Asward

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:56

@jantina, heb je prive les gehad van Cornelie of tijdens een kamps ofzo??? Waarom was het zo leuk?? Ben erg benieuwd!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:41

Ik krijg om de week les van Arie vd Linde. Hij geeft hier ook op de rijvereniging les.
Roos deed het altijd al super, maar gaat nu helemaal met sprongen vooruit!!!! Hij is helemaal gek van Roosje .

Om 11 uur mag ik weer .

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:25

Nu even niet. Onze trailer is nog niet helemaal klaar. De kont en borst stangen moeten er nog in.

Als de trailer klaar is les ik 1 x per week op de menvereniging. Heb al gekeken bij de menslessen en ben zeer te spreken over de instructrice.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:44

Arretje schreef:
Ik had via de vereniging (Laarwoud, Zuidlaren) les van Jan Seubring, beviel prima maar hij is er mee opgehouden. Nu gaat Geert Kreeft lesgeven, dus weet nog niet of dat leuk is. Verder zo nu en dan les van Robert Roel van de Bos, das super! En van de zomer les van Ito Werkman en Udo de Haan gehad, ook top! Daar krijg je zoveel van mee in een les dat je daar een hele tijd mee vooruit kunt.

Heb je ook wel s les van RR gehad? wat leuk... Ito en Udo dat wsa zeker op dat kamp in Gerslloot of niet?

NOu ik heb nu 3 jaar menles gehad in Roden van de vereniging: bij Peter Rehorst... en heb nu t gevoel dat ik er niet meer verder kom... daarom dnek ik dat ik vanaf januari niet lessend lid blijf... Daarnaast krijg ik les van Leo Kraaijenbrink (en natuulrijk heb ik die clinic van Mieke van Tergouw gehad ) als ik de kans ahd ging ik iedere week naar Leo maar mijn tijd werkt niet ech tmee... Wel zou ik eens een keer voor een trainingsweek ofzo naar Mieke willen... lijkt me super...

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:51

Hoi Jeroentje,

Jazeker, zo nu en dan vragen we Robbie voor een lesje(als ie tijd heeft....), hij geeft goed les hoor! Tis een pietje precies maar dat wist je al denk ik hahaha...... Ja Ito en Udo was in Gersloot met menkamp, das ook super hoor, je leert zo veel in zo'n week! Hoe geeft Leo les? En is dat een beetje betaalbaar?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:06

'Van Peter Rehorst en Ito Werkman heb ik vroeger wel eens les gehad, maar dat is al wel 10 jaar terug ofzo

Van Cornelie had ik een privéles gekregen, via vrienden. Daar was ik écht ontzettend blij mee, ze geeft heel sterk les. Ze kan je goed vertellen wat je doen moet, hoe het moet voelen en waarom. Kleine oefeningetjes die je weer verder helpen met andere dingen.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:16

Jantina, geeft Klaas op Ameland les of moet je naar de wal?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:29

Nee hij komt naar het eiland toe. Gelukkig, anders had ik geen les kunnen hebben, als ik met mijn span naar het vaste land moet ben ik binnen een half jaar bankroet

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:37

Ik heb les van Arend Jan Hammink uit Loenen. We zijn op school bezig met het koetsiersbewijs. Heel leuk, alleen niet het gedeelte over al die oude rijtuigen! Hij geeft echt superleuk les. Als het wat beter gaat met mijn bijrijdpaardje, gaan we haar ook weer een keer voor de kar zetten als de eigenaar tijd heeft. Dan wil ik ook proberen weer les bij hem te nemen!

Groetjes Monique

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:38

Ja precies, das niet te betalen, en zo'n gedoe met die boot steeds.... Ik vind het heen en weer naar Zuidlaren al een gedoe
Zijn veel menners op d'ouwe pôlle of niet?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:44

Ja er zijn eigelijk wel flink wat menners. Hoeveel zou ik je zo niet durven zeggen, maar afgelopen zomer de marathon hadden we een kleine 70 deelnemers volgens mij, inclusief een aantal van het vaste land.

Klaas de Haan geeft hier dan ook de verenigingslessen en heeft denk ik een stuk of.... 15/20 lessers in totaal.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:54

Ja dat heb ik gezien, was een mooie wedstrijd, wij waren er ook! En ook geweldig om eens over het strand te rijden, je treft het toch maar hoor

En ben je tevreden over de les? Klaas rijdt zelf wel redelijk op nivo natuurlijk, maar kan ie het ook overbrengen?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:42

Ik ben wel heel tevreden met de lessen hoor. Hij kan het goed overbrengen, alhoewel ik het niet kan vergelijken met de lessen van Cornelie.
Maar Klaas de Haan is ook goed, geeft ook heel afwisselend les, naast dressuuroefeningen ook oefeningen met de andere deelnemers zodat je ook goed gaat kijken. Kegeltje rijden en vorig jaar heeft hij ook na het lessenblok een indoormarathon georganiseerd. Hardstikke leuk!

Komen jullie volgend jaar weer meedoen?

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:59

Okee, leuk! Tis in elk geval een aparte verschijning, die Klaas hahaha.

Nou dat weet ik nog niet zeker, de planning is om mee te doen aan de wk voor gehandicapte menners, en dat is in september, dus weet niet of het in de planning gaat passen. Maar als het een beetje kan komen we zeker, en er omheen een beetje vakantie vieren enzo. Deed jij eigenlijk mee dit jaar?