[AR] Beleren voor de kar?, losse onderdelen tuig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

[AR] Beleren voor de kar?, losse onderdelen tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 13:43

Ik heb een 3 jarige E pony (connemara x WP) die ik ook graag voor de kar wil zetten.
Ik heb een ontzettend leuk 4 wielig recreatie karretje, ontzettend licht en super geveerd, maar ongeremd. (zo'n kar met van die fietswielen en bladvering)

Nou heb ik haar al is een bandje laten slepen en ze heeft een keer tussen het lamoen gestaan (om te passen). Ik heb haar 2 maandjes terug onder het zadel beleerd en super braaf verder. Het tuig heeft ze ook al omgehad, hebben we ook mee gement vanaf de grond (zonder kar dus). Gaat allemaal prima.

Nou komt natuurlijk het 'echte' werk, maar aangezien ik niet helemaal zeker weet hoe ik verder moet lijkt het me ook niet handig om het zelf te doen. Ik heb wel gement, maar niet echt een paard daarvoor beleerd..

Nou is mijn vraag, waar kan ik dat in omg Zeewolde laten doen, en wat zal het gaan kosten? En hoelang duurt het meestal? Het gaat om een ontzettend brave nuchtere rustige pony, onder het zadel ook super braaf.

En dan een vraag over het tuig, ik het een leuk haflinger tuig, waarvan het schoftstuk en de broek prima passen. Alleen het borsttuig vindt ik te klein, en het hoofdstel vindt ik juist te ruim...
In verhouding heeft ze opzich ook best een klein koppie en brede schouders, dus het is niet raar.
Kan ik nou die losse onderdelen ook apart kopen/ruilen?
Het is geen duur merk tuig ofzo, maar wel stevig en goed bruikbaar.

Sjonniej

Re: [AR] Beleren voor de kar?, losse onderdelen tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:30

Bij Ideal weet ik dat je de onderdelen apart kunt kopen.

Voor te beleren weet ik niemand in jouw buurt.

boeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:17

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag.. maar adviseer je wel om het te laten doen als je nog nooit beleerd hebt.. ik zit in het zelfde schuitje haha..

maar ik zit ook een beetje met een probleem..

ik heb een shet die ik wil beleren voor de kar..
maar heb een ongeremde 4 wielige kar..

is dit handig voor beleren? of moet ik een geremde kar hebben?

Nick1963

Re: [AR] Beleren voor de kar?, losse onderdelen tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:57

Borsttuig zou je met een onderlegger , het oppervlak iets kunnen vergroten.Op marktplaats wil ook nog wel eens leuke onderdelen van mentuigen aangeboden worden.
Bij voorbereiding en beleren voor de wagen , ga je dat compleet uitbesteden? of moet het vanuit jouw eigen stal gebeuren? ( in hilversum zit een goede meninstructeur)