Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
josien schreef:Ga is proberen geheel los te longeren, dus zonder enige bijzet of iets om en zonder longe in de helft van de bak of liever nog kleiner. Zorg wel dat het vierkant is.
Laat haar nu op jouw positie aandraven en terug komen. Dus achter de kruis drijvend en voor de kruis remmend. Bijde kanten op veel overgangen en natuurlijk heel consequent zijn. Hier moet ze gaan ontspannen als het inderdaad in haar koppie zit.
josien schreef:Ik ben zelf tegen hulpmiddelen, maar denk is na. Als ze zonder bijzet beter loopt, waarom dan bijzet als dat enkel maar spanning enz op leverd waarbij je verkeerde spieren traind.
Mijn paarden lopen allemaal compact en verzameld zonder enige bijzet. Natuurlijk zit er wel heel wat training achter, maar heb zo wel blijvend resultaat en niet enkel als het paard gedwongen word tot een zogenaamde verzamelde houding.
Citaat:Met bijzet teugel is ze meer bewust dat ze moet gaan werken en gaat gelijk in de houding staan voordat ze uberhupt een stap heeft gemaakt.
We longeren haar in een klein longeerkraal dat handiger is om mee te werken ipv in de rijbak. Hiermee kunnen we voorkomen dat ze alle kanten gaat uitzwaaien...
Maar ze is en blijft een draak.
Citaat:Die bijzet was er juist voor dat ze rond ingesteld onspant, dus over die hele boven lijn. Met voldoende impuls opgewekt door ons als we haar longeren. En dan de bijzet die haar inweze wat opsluit zodat ze zich niet onwijs uitrekt. Het was de bedoeling die lange boven spier te trainen. Maar die bijzet werkt op moment averechts omdat ze zich onwijs verzet. Nu is mijn vraag hoe kan dat, en hoe kan ik het anders trainen aan de longeerlijn?
Citaat:Ik had daar inderdaad al een advertentie voor neergezet bij Commercieel.
Citaat:Maar ik mag dan toch wel dit topic openen om eens te vragen hoe het kan dat het met bijzet niet werkt
Megantjuh schreef:touwtjes, tussen haar benen, naar bit en dan de zijkant van de singel?
Megantjuh schreef:Ze ontspande en werd er onwijs heet van. Na 20min stond schuim tussen d'r billen en was ze lekker bezweet.![]()