[AR] [VD] wedstrijd: Compliment

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[VD] wedstrijd: Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 23:34

Klik op members.home.nl/vrijheidsdressuur/wedstrijdcomp.html voor het reglement zoals dat er nu uit ziet voor de deelcompetitie Compliment uit de vrijheidsdressuur wedstrijd. Alle ideeen uit het topic [VD] Wedstrijdje? zijn er in verwerkt (ook in de verder uitgebreide inleiding over de praktische kant van de wedstrijden, te vingen op http://members.home.nl/vrijheidsdressuur/wedstrijd.html ), nu is het de vraag of mensen nog zaken er in missen, vooral dan qua uitvoering van de oefening. Oftewel: hoe ziet volgens jullie het ideale compliment er uit?

Lowara

Re: [VD] wedstrijd: Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 23:59

damn.. als Lowara zich aan al die punten moet houden verliezen we geheid
even een geodriehoek bij de beentjes houden voor de graden etc

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:10

Nou je ben niet de enig hoor. Eli houd het ook alleen 10 seconden vol als ik mijn hand onder zijn buik hou en zijn been blijf aan tikken, daarbij zit zijn hoofd nog veel te ver onder zijn lichaan en doet hij meestal eerst een paar stappen naar achter en opzei om een goed plekje te zoeken. Nog maar niet te spreken over wat hij zal gaan doen met allemaal leuke andere paarden en vooral merries in de buurt. Waarschijnlijk alleen staan dribbellen en hinnikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:37

[***] doet het uitstekend, gaat op een paar tikjes met de zweep oplaag - voor 2 seconden. Ik heb zo het idee dat de eerste paar wedstrijden nog geen 100% gescoord gaat worden - aan de andere kant, dat lukt Anky na 15 jaar oefenen ook nog steeds niet, dus we zijn helemaal niet zo reddeloos verloren, hoor. En als iedereen de eerste keren 10-15% scoort, dan wint gewoon degene met 16%. Die geodriehoek is trouwens ook niet nodig, gewoon bovenarm verticaal, onderarm vlak op de grond en het andere been gestrekt naar voren en presto, weer 6 punten erbij, of je het nu 1 of 10 seconden volhoudt.

@viola: Dan zet je hem gewoon met vier benen op het plateau en noem je het piaffe.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:45

Met je eerste dressuur wedstrijd zal je ook nog niet zo hoog scoren en nu is het voor iedereen de eerste wedstrijd. Dus we zullen heus niet de enige zijn die geen topscore gaan halen. Als iedereen die denk toch niet goed genoeg te zijn weg blijft wordt het rustig, zou jammer zijn.

hihi, ja piaffe op het blok, gaat vast lukken. En het steigeren zal dan ook geen probleem zijn. O, dan krijg ik toch nog wel wat punten