heb je toevallig een oude bandage? (volgens mij heeft iedereen op bokt wel een oude (of minder oude) bandage, dus waarschijnlijk is het wel een overbodige vraag
)
ik wilde mijn shet namelijk ook longeren met een pessoa, maar dat gaf een afschuwelijk bokfestijn. (nou kwam dat waarschijnlijk ook omdat hij op DA advies voor zn rug gelongeerd moest worden met een pessoa, omdat hij een valpartij had gemaakt in de wei)
Dus ik heb de pessoa er meteen weer afgehaald, en in plaats daarvan de longeersingel omgedaan, en daar langs de achterhand een oude, elastische bandage geknoopt, zodat hij went aan de druk rond zn billen. Uiteraard gaf dat ook bokkenbokkenbokken, maar die bandage bleef keurig op zn plek, en voor hield niets hem tegen. Na een minuutje of 10 werd hij rustiger, dus toen hebben we wat aan de hand gestapt. Dat zijn we zo gaan opbouwen, en na een weekje was hij klaar voor de pessoa.
Misschien een idee om eens te proberen? Wel opletten dat de bandage niet te los hangt, in verband met erin stappen. En ook een idee om een stalhalster te gebruiken, zodat je niet per ongeluk in zn mond zit als hij een gekke beweging met zn hoofd maakt.
Groetjes,Lacuna