[AR] [LO]Longeren met Pessoa, pony bang? Toch iets anders?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

[LO]Longeren met Pessoa, pony bang? Toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 18:01

Nouja, na veel gevraagt te hebben, en gelezen hebben hier op bokt, leek het longeren met Pessoa het beste te zijn (denk ik).
Maaar, Sil houdt niet zo van dingen die achter haar kont hangen enzo.
Dus ik denk dat ik dat ding nooit aankrijg. Toch maar met iets anders longeren? Zo ja. Wat dan?

Flynn

Re: [LO]Longeren met Pessoa, pony bang? Toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:08

Mijn tinkervriend heeft nooit last van gehad, ook omdat hij zn broek gewend is. Maar een pensionpaardje kon er ook niet tegen en ik denk dat je, om ongelukken te voorkomen, beter misscien zadel met bijzet on elastiek kan proberen.... of heel langzaam laten wennen.......

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 00:50

Wat ook wel eens wil helpen om te laten wennen aan iets achter hun kont/achterbenen langs , is een deken met bilkoorden. Zodra ze dat niet eng vinden kun je een pessoa of 2 longeerlijnen gaan proberen.

Gewoon langzaam oefenen met veel geduld.
In ieder geval niet gelijk opgeven !
En zeker niet als je alleen nog maar denkt : Ik denk dat het niet gaat lukken..... Dan lukt het bijvoorbaat al niet !

Mijn tinker vond bijv. eerst de broek van haar tuig erg eng.
Ik ben dit langzaam gaan oefenen door bijv. eerst een longeerlijn langs haar achterbenen langs doen terwijl ze stil stond. Toen ze dat niet meer eng vond heb ik de broek van het tuig opgedaan en ben ik met haar gaan lopen. Dit vond ze eerst wel eng , maar na een paar stappen was dat al wat minder.
Toen dat een paar keer goed was gegaan ben ik haar met broek en al gaan longeren , zodat ze hier ook aan wende.
Ze is er 1x vandoor gegaan, puur om te proberen of ze hem van d'r af kon werken. Er was toen echt geen angst te zien.
Toen dat niet lukte heeft ze zich er gewoon bij neer gelegd.

Ik heb hier wel ong. een week over gedaan maar het resultaat is dan ook dat het zonder gestress of dwingen gebeurd is.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 23:12

heb je toevallig een oude bandage? (volgens mij heeft iedereen op bokt wel een oude (of minder oude) bandage, dus waarschijnlijk is het wel een overbodige vraag )
ik wilde mijn shet namelijk ook longeren met een pessoa, maar dat gaf een afschuwelijk bokfestijn. (nou kwam dat waarschijnlijk ook omdat hij op DA advies voor zn rug gelongeerd moest worden met een pessoa, omdat hij een valpartij had gemaakt in de wei)
Dus ik heb de pessoa er meteen weer afgehaald, en in plaats daarvan de longeersingel omgedaan, en daar langs de achterhand een oude, elastische bandage geknoopt, zodat hij went aan de druk rond zn billen. Uiteraard gaf dat ook bokkenbokkenbokken, maar die bandage bleef keurig op zn plek, en voor hield niets hem tegen. Na een minuutje of 10 werd hij rustiger, dus toen hebben we wat aan de hand gestapt. Dat zijn we zo gaan opbouwen, en na een weekje was hij klaar voor de pessoa.
Misschien een idee om eens te proberen? Wel opletten dat de bandage niet te los hangt, in verband met erin stappen. En ook een idee om een stalhalster te gebruiken, zodat je niet per ongeluk in zn mond zit als hij een gekke beweging met zn hoofd maakt.
Groetjes,Lacuna