[AR] alleen mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

[AR] alleen mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 10:50

Ik vraag me af of en in welke omstandigheden jullie alleen, dus zonder bijrijder, mennen.
k heb inmiddels 5 bijrijders gehad die allemaal maar één of twee keer zijn meegeweest en dan degenen die nooit zijn komen opdagen nog niet meegerekend.
Eli staat inmiddels al een jaar voor de wagen en Roger is er een paar maanden gelden ook al een paar keer voor geweest, maar in die tijd ben ik nog bijna geen stap verder gekomen. Dit omdat er dus niemand mee wil en ik niet alleen weg wil.
Inmiddels rij ik wel alleen op de parkeerplaats hier voor de wei (doet dienst als mijn bak), maar dat kan dan weer alleen op zondag anders staan die vol met auto's.
Ik heb nu wel een oud voetbalveld gevonden waar ik kan rijden en ben wel van plan daar alleen te gaan rijden, maar moet dan wel één straat door en een stukje lang een drukke weg, maar opzich is Eli daar niet van onder de induk.
Alleen de polder in doe ik absoluut niet omdat de kans groot is dat we dan ook andere paarden tegen komen en dan weet Eli opeens weer dat hij hengst is. Meestal gedraagt hij zich wel maar de kans is ook groot van niet.

Ik durf dus eigenlijk niet zo goed alleen weg, maar aan de andere kant kan ik dan bijna nooit weg. En als hij bestuit er echt vandoor te gaan gaat hij denk ik toch wel.

Dus wat doen jullie? wel of niet alleen weg en waarom?

Napie

Re: [AR] alleen mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:08

Ik rij bijna altijd alleen. Zelfde verhaal, kan geen bijrijder vinden. Is zeker niet aan te raden en vooral op het begin niet maar mijn span is op dit moment braaf genoeg dat het kan. Er moet overigens niks gebeuren onderweg want dan ben je de pineut.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:50

ik rij bijna nooit alleen. toch handig dat papa en ik dezelfde hobby hebben
heeel soms als ze echt moeten lopen en er niemand mee kan ga ik alleen. in tweespan ben ik dan echt gewoon te licht. ik kom dan niet eens op 1 x het gewicht van 1 pony!
in enkelspan rij ik ook bijna nooit alleen maar dat gaat wel een stuk beter.
ik rij alleen alleen als ze echt moeten lopen en er niemand mee kan.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:07

Ikzelf rijd nooit alleen, ik neem het risico niet.
Het is bij aangespannenrijden toch anders dan onder de man, dan stap je in noodgevallen toch makkelijker af.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:20

Ik rij nooit alleen,te riskant.Ik sta op een pensionstal en kan eigenlijk altijd wel iemand strikken.Behalve in de bak rij ik alleen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:53

Ik rij nooit alleen, er zou maar wat gebeuren..... Nee, altijd met 2 en.

liesbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:23

Voorlopig altijd met twee, maar een groom/bijrijder vinden is inderdaad niet simpel....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:42

Ik rijd nooit alleen. Ik ben pas geleden achter me ouders aangereden. Dus me ouders met Sem op de ene wagen, ik met David erachter (aangespannen). Maar toch voelde ik me niet echt op mijn gemak. Daarbij ligt je wagen ook niet echt stabiel zonder iemand erbij

Maar iemand hier vinden is inderdaad heel lastig. Want mennen is saai en er staan genoeg pony's die ook nog een verzorger zoeken...

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:40

Nee bij mij zijn er altijd wel kinderen die het leuk vinden om mee te gaan op de kar. Maar de pony waar ik mee rijd is ook nog eens best makkelijk voor de kar over de weg. Eerst liet ik altijd iemand afstappen als er wat 'engs' kwam, nu niet meer, het is echt niet nodig. Ik ben trouwens wel al een hele tijd niet over de weg geweest.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:41

Gelukkig hoef ik niet alleen op pad. Manlief gaat mee en ik heb anders nog wel een paar mensen achter de hand die ook mee zouden willen. Alleen zou ik het niet aandurven want ze staat nog maar net voor de wagen en we moeten ook het polderverkeer in. Je bent dan toch een stuk kwetsbaarder. Een stalgenootje van mij gaat wel eens in haar uppie op pad.
Het zou fijn zijn als je toch iemand vinden kan.. mss een oproepje op bokt plaatsen?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 17:51

Erg verschillend dus.
Gisteren heb ik eindelijk weer dubbelspan gereden voor de tweede keer dus, hopen dat dit meisje blijft.

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:51

Ik rij ook nooit alleen! We gaan altijd met z'n 2e en dan wisselen we gewoon ook af, ik neem ook geen risico, laatst schrok ze van een stk plastic wat op de weg begon te waaien ( ze staat er nog niet zolang voor ) en sprong ze de bosjes in Ik blij met m bij rijder

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:10

Ik rij ook nooit alleen. Mijn paard is super braaf en zet nog geen stap verkeerd. Maar ik heb laatst wel gehad dat het lamoen van de weg af lag. Bleek dat de splitpen weg was. Ik heb er niet op gelet en dat is zeker mijn fout. Gelukkig stonden we net stil omdat de bijrijder een foto ging maken. En ondanks de klap achter hem bleef ook mijn paard super braaf staan op commando en we hadden alles zo weer aangekoppeld. Maar ik moet er werkelijk niet aan denken dat ik op dat moment alleen geweest was! Ik bedoel, het hoeft niet aan je paard te liggen, er kan zoveel misgaan.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:28

Ik rij heel vaak alleen,door het drukke verkeer van Rotterdam[mijn jonge fjord staat nog niet zo lang voor de wagen],ik heb niet altijd iemand die mee kan,dus ga ik ook heel vaak alleen,anders kan ik niet vaak met de kar naar buiten.

En een ongeluk kan je toch niet voorkomen,zelfs niet met iemand naast je

Tis wel gezelliger als er iemand naast je zit

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:12

Hoi, ik rijd ook regelmatig alleen als gevolg van gebrek aan een bijrijder/groom. Niet te vinden. Gelukkig zijn die van mij erg nuchter. Ik heb er overigens wel eentje waarmee ik nooit alleen ga. Verschilt dus met welke ik ga. Met een pas beleerde ga ik ook pas alleen als ik hem 200% vertrouw.

Hierover is niet zo lang geleden ook een topicje geweest. Misschien kun je dat nog vinden?

Groetjes,

Aline

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:20

ik rij altijd met iemand anders rijd ik nie ik ben een keer alleen op pad gegaan en dat vond ik gewoon vreselijk eng dus dat doen we nooit weer want de pony kan nog zo braaf zijn maar er zal maar een vrouw op krukken in de berm lopen dat vond ze dus eng maar vrachtwagens enzo niet .
maar ik heb het zlefde probleem geen vaste bijrijder gelukkig wil het meisje waarvan de pony is altijdn wel mee

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 22:25

Mijn huidige bijrijdster is na twee keer en vandaag met erg slecht weer nog steeds enthousiast dus denk dat zij het wel volhoud.
Maar ik heb voor mezelf toch besloten niet alleen de straat op te gaan, maar wel op de parkeerplaats die als mijn "bak" fungeert.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:07

In het enkelspan durf ik wel met de ene pony alleen te rijden zowel in de bak als in het bos. Met de andere pony heb je gewoon hulp nodig met inspannen.
Het lukt me tegenwoordig wel om het 2span alleen in te spannen, maar als ik dan in de bak rij zorg ik wel dat er altijd iemand in de buurt is. verder ga ik nooit alleen in het bos rijden met 2span, zorg altijd dat er 1 iemand mee gaat (paps, mams, zusje, vriendin en soms vriendlief)

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:39

Ik heb een super braaf paardje maar toc ga ik nooit alleen, wil het niet riskeren om alleen in het bos te zijn en er gebeurt wat. Je bent dan alleen en je kunt niets doen...
Nu heb ik wel het voordeel dat er altijd iemand is die mee kan, maar toch als dat niet zo is zou ik niet alleen gaan.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:18

Moet er persee iemand die ook veel van paarden af weet en kan mennen. Want ik heb mijn vader een keertje meegenomen en was onwijs gezellig! En opzich weet hij oook nog wel hoe hij een paard moet vasthouden als er iets niet helemaal goed gaat

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:36

Je moet niet iemand hebben die bang is van een paard en diegene moet ook wel degelijk een beetje verstand ervan hebben. Dat hij/zij geen domme dingen gaat doen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:54

Door de straten a ik wl in mijn eentje er zijn da zat mensen die me kunne hepen als er iets gebeurd, dor de polder gaat er altijd iemand mee

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:23

ik vin het altijd maar eng om alleen de de straat uit te gaan in heb nergens bij ons in de buurt de mogelijkheid om inbosofover straanf of iets te rijden. Dus ik moet altijdover de weg en das geen pretje met al tdie trekkers daarom heb ik toch altijd iemand mee

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:01

Als ik met Polly alleen men ga ik eigenlijk altijd alleen, dat beest is door en door betrouwbaar (ja het blijft een dier, I know). Ook als haar veulen (vastgemaakt) meegaat lukt het prima alleen.
Laatst had ik Tinka mee en toen had ik er wel iemand bij.
Sharif had ik gister (vastgemaakt) ook in mijn eentje mee, misschien niet verstandig maar wel genieten.