[AR] [Nh] wie heeft er ervaring tips met NH

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

[Nh] wie heeft er ervaring tips met NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 10:59

Ons paard 5 jaar met een lief eigen willetje. Zouden we heel graag vlot willen rijden, en dan het liefst zonder hulpmiddelen van lange zweep e.d. Op dit moment als je erop gaat zitten moet je elke stap vooruit drijven. het paard krijg alle vrijheid van de teugel. Met longeren (zonder longeerlijn) is hij wel vlot. Wie heeft er tips

El_vis

Re: [Nh] wie heeft er ervaring tips met NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:20

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:27

Als ze aan de longe wel voorwaarts is dan kan het twee dingen zijn.

Je werkt onbewust remmend met je zit.
Je paard heeft moeite met zijn evenwicht en loopt daardoor zo langzaam mogelijk.

Hier ga ik er wel van uit dat ze de hulpen goed kent en goed in haar vel zit.

Vertel nog is wat meer, zodat ik kan bekijken waar het probleem zit.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 10:44

Het rijden in de bak gaat dus heel moeizaam. Als we ermee naar buiten gaan is hij wel vlot. Drijven is dan niet nodig loopt dan heerlijk ook met draven en galop. Wel is het zo als hij ergens iets ziet en dan gaat stil staan je hem dan niet vooruit krijg. Hij is ook totaal niet bang voor de zweep. Met longeren kan ik zelfs met de lange zweep de vliegen van zijn rug halen. We longeren zonder lijn omdat hij met lijn alleen maar rechtuit wil en ik 600 kg niet kan tegen houden. En het gekke is dat hij zonder lijn dus heel braaf mooie rondjes om mij heen blijft lopen met galop wil hij nog wel eens de hele bak gebruiken, maar ja even uitleven is toch heerlijk. Dat probleem hebben we dus al opgelost, nu nog het rijden in de bak hoe krijgen we dat wel leuk voor ons paard. En dan zonder al dat drijven. Paardje heeft op zich energie zat. Als we soms een lange rit hebben gemaakt( 3 uur), en hij gaat daarna op de wei scheurt hij keihard met veel bokwerk een paar keer heen en weer.