[AR] (AR) waarop letten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

(AR) waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 17:12

Ik ga tweedehands voor het eerst men spullen kopen, Waarop moet ik vooral letten bij de aankoop van een wagentje en tuig?

vamp

Re: (AR) waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:21

bij het tuig vooral dat het stevig is, en dat alles goed zit. bij het wagentje in ieder geval dat het onderstel oke is, en dus niet verroest. dat laatste is soms lastig, aangezien ze er ook overheen kunnen schilderen.

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:54

let goed op dat er bij het tuig geen belangrijke stiksels loszitten. als je nog niet veel hebt gereden is het slim om een wagen met remmen te zoeken.

groetjes karlijn

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:39

de tuigen kun je tegenwoordig ontzettend goedkoop nieuw kopen. kijk voor eens op http://www.marathonwagen.nl daar heb je leuke goedkope tuigen die ideaal zijn om mee te beginnen.

bij de kar zou ik iemand meenemen die er verstand van heeft. en bedenk van te voren precies wat je wil. (wat voor remmen, wat voor veren, enkel/dubbelspan etc.)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:07

Bij een tuig moet je goed naar de kwaliteit van het leer kijken. Zijn de stiksels nog wel goed en stevig? Zitten er geen barstjes en scheuren in het leer? Is het leer soepel of hard/stug? Hoe oud is het en hoe lang ligt het al zomaar?

Voor een kar moet je iemand meenemen die er wat van weet, je moet wel zelf van te voren een plaatje in je hoofd hebben, dat zoekt wat makkelijker. Denk daarbij aan: Wat is het gebruiksdoel van de wagen? Wat ben ik er mee van plan? Wat zijn mijn verdere eisen? (recreatie of marathon?)