[AR] [LO]vallen bij het longeren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anika_Ses

[LO]vallen bij het longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 13:44

ik weet niet of het hier hoort maar als ik mijn verzorgpaard longeer gaat ze zó schuin hangen dat ze valt!
het is al een keer gebeurten 1 keer héél bijna en ik weet niet wat ik er tegen kan doen!
het ligt niet aan dat ik de longeerlijn te kort heb want ze doet het ook zónder longeerlijn!

weet iemand wat ik er tegen kan doen?

liesje1986

Re: vallen bij het longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:02

niet zo hard laten gaan en proberen te kalmeren

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 14:08

oke ik ga het proberen ze wil altijd wel harder ja!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:09

rt=>uz

josien

Re: [LO]vallen bij het longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:59

Ze gaat hard om in evenwicht te blijven. Enkel het probleem is dat ze steeds harder moet om in evenwicht te blijven.

De oplossing is niet zo zeer zo hard laten gaan, maar je pony leren hoe het zijn lichaam moet gebruiken en zo niet meer gaat over hangen.

Met rijden zou hij waarschijnlijk ook niet makkelijk zijn. Hard willen, moeilijk de bochten door komen enz.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:44

Misschien gaat ze hard omdat ze het leuk vindt, of omdat ze zenuwachtig is. Die van mij had dat ook wel is toen ie nog niet beleerd was. Maar ze schrikken er ook van hoor!! En misschien let ze nu beter op. Probeer haar met je stem te bedaren en als dit niet lukt dan: eigen schuld, dikke bult! en hopen dat ze ervan leert! Beter zonder jou, dan met jou op haar rug.

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 12:13

bedankt voor de tips! ze is nog heel jong ( wel beleerd ) en met het rijden merk ik er weinig van! en ik denk dat ze zo hard gaat omdat ze het leuk vind ( oortjes naar voren )

maar toen ze gevallen was stond ze wel even te kijke van ''oehjee wat deed ik nou?'' ik zal haar proberen niet meer zo hard te laten gaan maar ze reageerd nog niet echt geweldig op mijn stem dus daar zullen we aan gaan werken!

bedankt voor de tips!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:34

lovejewel schreef:
bedankt voor de tips! ze is nog heel jong ( wel beleerd ) en met het rijden merk ik er weinig van! en ik denk dat ze zo hard gaat omdat ze het leuk vind ( oortjes naar voren )

Dit heeft echt niets te maken met het feit dat ze het leuk vind.De merrie van mijn vriend heeft dit ook gedaan altijd met de oren naar voren en nog wel eens soms maar dit is een balans probleem.Probeer je pony heel rustig te laten draven.Wat wij doen is haar met dubbele longe longeren daar is het echt heel veel mee verbeterd.Maar dit moet je wel kunnen mss is er iemand in jouw omgeving die je er mee kan helpen.

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 19:57

oke, ik ga eens proberen met de dubbele longe, ik heb dat vaker gedaan dus ik zal dat is gaan proberen! dank u voor de tips..=)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:59

Het kan meerdere redenen hebben.
Maar jij zegt dat ze gewoon haar oren naar voren heeft. Het is ook niet zo dat het na een tijdje over gaat? als ze haar energie kwijt is?

Je moet haar in ieder geval niet te kort nemen. Probeer maar gewoon een grote cirkel. En niet weg laten denderen, probeer haar rustig te houden.
Misschien een keer iemand erop zetten en dan longeren? Voor het gevoel? En anders inderdaad met dubbele longe of iets dergelijk. Maar als je neit weet hoe het werkt dan even aan iemand vragen die het wel weet

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 11:45

nee, ze blijft het gewoon doen, en dan vind ik het voort eng worden! mischien is het indd. een idee om er iemand op te zetten!

ik neem haar ok echt nooit te kort en toen ze viel was dat zelfs zonder longeerlijn!

bedankt voor de tips allen=)