[AR] [vd]waarom ben je vd gaan doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waarom ben je VD gaan doen?

Ik werd te groot voor mijn pony
Geen stemmen
Als afwisseling
Geen stemmen
IVM blessure bij paard/pony
Geen stemmen
Is stoer
Geen stemmen
Als basis training/opvoeding
Geen stemmen
anders (wat)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

LadyMadonna

[vd]waarom ben je vd gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 20:45

Zomaar eens nieuwschierig, waarom ben jij in 1e instantie VD gaan doen?

cornelie

Re: [vd]waarom ben je vd gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:39

Tijdens de mkz ben ik begonnen toen we met de paarden geen kant op konden. Officieel mochten ze hun stal niet eens uit. Om toch wat afwisseling te hebben ben ik begonnen met clickertraining en dat ben ik toen uit gaan breiden.
(inmiddels heeft omroep flevoland ons ook gefilmd en doen we mee aan de verkiezing 'animalkrekker van het jaar' dus als iemand nog wil stemmen

Sesamlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:41

ik wordt te groot voor mijn lieve shetlanders....echt jmmr... ik heb trouwens wel een endurance met haar gereden. ik moet nog met de vrijheidsdressuur beginnen maar de oefeningen en opdrachten enzo heb ik al.

kus
Sesamlove

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:44

mijn shetlander heeft heel erge kreupel vases dan loopt ze soms hele moeilijk maar ze heeft een afweiking en alles en is hoefbevange geweest:(:(:( dus ik dacht vd waarm niet gewoon proberen

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:33

Ik ben begonnen met VD omdat ik tegroot werd.. en ze moet toch wat doen toch?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:18

ik werd geinspireerd door Marianne Scherps, die toen met haar paarden op dezelfde manege stond als waar Banjer ook stond 4 jaar terug. het leek me een geweldig leuke afwisseling/aanvulling op de "sleur" van de dagelijkse training...

en dat was het ook.. ook is de band tussen Banjer en mij hier vele malen sterker door geworden...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:21

ivm een blessure vorig jaar, Evita werkt ontzettend graag.. ze heeft toen bijna een half jaar alleen op het land mogen staan en daar werd ze niet bepaald gelukkiger van, ze vind het zelf ook erg leuk om te doen. Door de blessure waren de oefeningen die ik kon doen wel beperkt.

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:23

De 'kunstjes' leken me een leuke afwisseling en de basis dingen zijn erg handig in de dagelijkse omgang(zoals 'blijf' als ik het hek opendoe of zonder zadel erop wil, en 'kom' als ik even m'n handen vol heb).

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:40

Ik werd geïnspireerd door Marieke_456. Ik vond het zó knap en leuk om te zien wat ze allemaal kon met Timon.
Dat bracht me op ideeën en het leek me een leuke afwisseling.
En natuurlijk érg handig voor de dagelijkse omgang.
Odin blijft nu heel lief stil staan als ik het vraag, en dan kan ik mooi nog wat spulletjes pakken oid

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:36

Voor de grap eigenlijk . Ik dacht eens te kijken of Dennis dat ook zou kunnen. En zie wat het geworden is . Al heb ik er al meer dan een jaar zowat niets meer mee gedaan.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 23:04

Doet die poll het nou niet of ligt het aan mij?

Aangezien Aurora nooit groot genoeg zal worden om op te kunnen rijden, en ik te weinig tijd, ervaring en begeleiding heb om serieus over mennen na te denken, wilde ik wat anders doen. Ik kwam via bokt op het spoor van het Penquitt boek, en door al jullie foto's en de website van xyzutu2 ben ik enthousiast geworden. Al heel snel kon Aurora buigen, daarna hebben we een tijd niks gedaan vanwege haar drachtigheid en Saros. Vorige week weer begonnen en ze snapt nu bijna dat alles tegelijk doen niet werkt

Overigens, kusjes geven zijn ze allebei expert in.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:57

ik ben aan vd begonnen omdat roos gewoon te klein is om op te rijden en alleen rondjes lope ook niet zo boeiend was toen had ik geprobeerd om vd met haar te gaan doen, in het begin was ze helemaal niet enthausiast maar nu.. ze wordt helemaal blij als we weer zoiets gaan doen

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:46

Ik ben via het circus begonnen met paarden en VD was dus het eerst waar ik mee bezig was. Mijn eerste stap in de paardenwereld.
De meeste beginnen met rondjes hobbellen op een manege en vinden dat normaal, ik begon met verzorgen van de hengsten waar de circusdirecteur een vrijheidsdressuur mee deed, dus dit was voor mij "hoe het hoort"
Ik wilde dat ook en heb twee shetten gekocht en ben zelf begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 15:05

Hmm, eigenlijk komt er elke keer dat ik train weer een reden bij!

Ik ben begonnen met [***], die ik als erg agressieve en mens-hatende shetlander onder mijn hoede kreeg en die ik niet alleen moest leren dat een pony een mens niet mag bijten/schoppen/slaan/bestijgeren/dekken maar ook dat met mensen spelen erg leuk is, zolang je de voorgaande richtlijnen volgt. [***] alleen corrigeren voor wat hij allemaal fout deed (veel), moest ik dus aanvullen met heel veel belonen voor wat hij goed deed (weinig). En om met weinig goede karaktereigenschappen toch veel te kunnen belonen, besloot ik kunstjes te gaan trainen omdat die niet van levensbelang zijn (zoals 'ho' bijvoorbeeld wel) waardoor we er allebei meer ontspannen mee om konden gaan en ik ook oprecht enthousiast zou kunen zijn over elk minuscule dingetje dat hij goed deed. Nu is [***] een superpony die erg graag kunstjes & clickertraining doet.

En sindsdien stapelen de redenen om ermee door te gaan zich eigenlijk continu op: omdat het zo leuk is, omdat ik toch ook dat knielen aan [***] wil leren, omdat de pony's er zo ontzettend sluw en slim van worden, omdat zij er altijd zo enthousiast over zijn, omdat dat mij weer een goed gevoel geeft, omdat je er niks aan materiaal voor nodig hebt, omdat het al het andere opleukt, van dressuur aan de lange teugel tot drollen opruimen, omdat dat meespelen toch een blijk van vertrouwen is, om onze grenzen te kunnen verleggen, om de pony's te stimuleren tot zelfdenkzaamheid, omdat je het in elk verloren kwartiertje kunt doen, omdat ik die magie van het circus zo fascinerend vind, en omdat het zo fantastisch is....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:48

Mijn driejarige werd een beetje vervelend met het in de wei zetten. Hij liep braaf aan een los touwtje naast en spoot dan opeens naar voren waardoor hij los liep. Dat hebben we nu beter in de hand. Als we niet opletten gebeurt het soms nog maar veel minder dan eerst en het blijft bij een incident.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:30

Altijd al gefasineerd geweest door 'kunstjes' bij dieren. En toen ik hoorde dat dat Vrijheidsdressuur heette ben ik gaan infomeren en proberen. Ondertussen al weer zo'n 4 jaar geleden ofzo?
Nu is het afwisseling maar ook zeker opvoeding

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:45

ik ben er mee begonnen omdat ik iets nieuw wou
vond het wel een uitdaging om er mee te beginne kijken hoe ver we zouden komen.
en de basis is ook heel handig.je kan dat dagelijks gebruiken voor iets.

romykiki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 02:20

Gewoon voor deleuk, zag zulke leuke foto's enz. op bokt staan, en er stond en goede uitleg op de site van Pinky-girl, ik was eer teen beetje bang dta ik het fout zou doen enzo, maar dankzij de site toch maar gaan doen en k vind t echt leuk!
www.pink-horizon.nl

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:44

ik wil het gaan proberen. maar zou dit eigenlijk wel kunnen met een 27 jarige pony?
of zijn er dan bijv. beperkingen? (liggen bijv. zou ze nooit doen omdat ze als er mensen bijkomen direct opstaat)

courage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:00

Ik vind het stoer
maar ik wou het doen als afwisseling.
Ik wou een uitdaging.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:28

Beetje oud topic, vandaar een slotje