[AR] [NH] Parelli Tournament 23 juli jl.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sesamlove

[NH] Parelli Tournament 23 juli jl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 10:06

Hallo!!

Wie zijn er allemaal naar het Parelli Tournament geweest op 23 juli?? Als iemand wil, ik heb een hele hoop mooie foto's en filmpjes van de demonstratie van die Zwitser, maar ook van de opdrachten!!

kus
Sesamlove

link voor een aantal van die foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=MNVJHRRP

Morrie

Re: [NH] Parelli Tournament 23 juli jl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:29

ik was er, ga even de foto's bekijken.... heb niet meegedaan ofzo hoor, was er als toeschouwer om dat het bij mijn bekapper op het terrein was

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:31

En wat hield dat tournament in? Verbaasd me dat ze een competitie houden, of misleid de titel?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:36

de titel misleidt, het ging niet om prijzen, maar het was een leuke manier om meerdere mensen tegelijk aan het werk te zien, in teams, anders was het erg onoverzichtelijk geworden, denk ik.

De "prijs" was geloof ik de "eer" en dat ze allemaal mee mochten op een buitenrit na afloop.

Wat mij opviel was hoe relaxed het er aan toe ging en hoeveel plezier mens en paard hadden, heel andere sfeer dan bij de dressuur- en menwestrijden waar ik de afgelopen jaren ben gaan kijken

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:12

Ik heb meegedaan, de foto waarop dat donkerbruine paard net zijwaarts begint te lopen over de tonnen, dat is mijn paardje

Ons team was tweedes Maar al waren we laatst geweest, het ging om de lol, ik weet niet eens hoeveel punten ik had, maar het ging super, vooral het rijden!

Eén van de leukste dingen om te zien was het inrijden: 20 paarden in de ring en geeneen die ook maar een stap verkeerd zette, prachtig! En dan zonder bitten, hulpteugels etc!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:19

ja geweldig was dat en nadat al die paarden hun ding hadden gedaan en alle hindernissen eruit waren, was er geen polletje gras uit, dat was even anders na de demo van Bernie, met een paard op ijzers met kalkoenen

Sesamlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 19:11

ja het was heel leuk. ik heb nog meer foto's. ik zal ze er binnenkort wel opzetten. ik heb ook filmpjes die ik eventueel kan doormailen. dat hele liberty stuk van de demo van bernie heb ik op film. :P

kus
Sesamlove

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:51

Cassidy schreef:
En wat hield dat tournament in? Verbaasd me dat ze een competitie houden, of misleid de titel?

Nie dat het dus zo is, maar waarom zou het je verbazen als er competitie was geweest?

Ja ik ben er ook geweest, gewoon om een hele hoop vrienden aan te moedigen
Volgend jaar ben ik er ook bij (hopelijk) als alles mooi goed gaat, en het was idd geweldig om die sfeer zo te zien, tviel mij idd ook op wat een verschil het was vergeleken met die dressuur wedstrijden bijv.
Dit was echt fantastisch! kheb ook een heleboel foto's
mensen die de website nog nie kennen, ga dan effen hier kijken (de helft van de mensen die op het tournament waren zijn lid van dit forum)
www.naturalhorsemanship.nl (ik heet Miss_me)

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:41

smurf schreef:
ja geweldig was dat en nadat al die paarden hun ding hadden gedaan en alle hindernissen eruit waren, was er geen polletje gras uit, dat was even anders na de demo van Bernie, met een paard op ijzers met kalkoenen

Hihi inderdaad, viel het je ookal op

Sesamlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 07:58

Elise schreef:
smurf schreef:

Hihi inderdaad, viel het je ookal op

ja ik zag het ook al, was echt leuk.

is nog iemand geintresseerd in de filmpjes?? of overige foto's??

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:07

Jahoor, foto's & filmpjes zijn leuk

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:12

El_vis schreef:
Cassidy schreef:

Nie dat het dus zo is, maar waarom zou het je verbazen als er competitie was geweest?

Parelli Natural Horsemanship en de games die een onderdeel daarvan zijn, zijn een methode voor de mens om zijn paard beter te leren kennen en beter te begrijpen, en zijn respect te krijgen zodat je samen meer plezier hebt in het rijden. Dat valt niet te meten met een ander, het gaat om jou met je paard, en niet hoe goed je paard de truukjes uitvoert, zoals dat bij dressuur, springen of andere disciplines wel het geval is. Het had me daarom ook absoluut niet gepast geleken als er wel een wedstrijd was geweest in: wie kan het beste zijn paard zijwaarts laten lopen, of: wie is de beste horsemanshipper.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:38

Ach over de hele wereld worden Parelli tournaments gehouden, en ik denk dat je je savvy best met elkaar kan meten hoor! Zaterdag ook, je had 4 minuten tijd om zoveel mogelijk vastgestelde opdrachten uit te voeren voor punten. Soms lukte er iets niet, je kan dan gewoon hup naar de volgende opdracht gaan, maar om een stapje verder te komen (wat betreft respect, impulsion of wat er op dat moment ook ontbreekt) waren er ook genoeg mensen volhoudend en gingen door tot de oefening geslaagd was Dat zou Pat nou savvysavvy noemen

En werd door 'verslaggever' Eddy Modde ook beloond!

Het gaat om de houding die je als mens hebt, op veel dressuur of andere wedstrijden zie je mensen gaan voor het plaatje of voor de punten (nee niet alle mensen nee). Hier ook natuurlijk! maar jij als combi met je paard gaat voor, wanneer hij bang, disrespectvol, rightbrained of wat dan ook is, dan los je dat op, voor de ogen van het publiek, ten koste van je punten, en niemand die je dan raar aankijkt! Heerlijk zo'n sfeer

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:45

wat ik zo grappig vond was dat elastiekje tussen halster en leadrope, bij Fjorden en Haflingers hoefde dat niet, ik ben héél beniewd wat Eddy zou zeggen als ik ineens met een Noriker voor z'n neus zou staan.... zal nooit gebeuren hoor, want k kan level 1 niet halen omdat hij het circling nooit zal mogen doen, maar toch.....

ik kom volgend jaar wel met een Noriker om de bak leeg te slepen

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:51

smurf schreef:
ben héél beniewd wat Eddy zou zeggen als ik ineens met een Noriker voor z'n neus zou staan.... zal nooit gebeuren hoor, want k kan level 1 niet halen omdat hij het circling nooit zal mogen doen, maar toch.....

Volgens mij mag je vrijstelling vragen hoor als je paard een fysiek probleem heeft, zo mogen ijslanders die amper kunnen galopperen ook vrijstelling voor galopwissels! Je kan dat toch gewoon met een ander paard laten zien? Ik stel Nacino wel ter beschikking hoor

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:56

galopwissels *hahahaha* dat zie ik Morrie ook nog niet doen, hij mag niet eens galopperen onder de man, ik heb het hem net weer eens aan de fiets laten doen om te kijken of ie het nog kon.....

Ik oefen circling met een pony van een kennis, die doet reeds level 3 oefeningen dus da's een eitje
Nu valt parelli doen met een zware koudbloed echt niet mee hoor, ik doe wel eens iets met een "gewoon"paard en dat gaat toch stukken makkelijker!

Sesamlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 20:55

ik ben pas net met level 1 begonnen met een witte arabier. hij is alleen nog niet eens vriendelijk. ik mag zijn staart niet aanraken. tenminste, niet optillen. na een half uur blijven proberen mag t dan uiteindelijk wel maar volgende keer is het nog gekker! iemand tips? en loopt weg als ik het touw aan het einde vastpak. heeft iemand tips voor aandacht en vriendelijkheid. en dan nog wat. toen ik zijn staart mocht aanraken ben ik verder gegaan met de oefening waarbij je paard zijn staart moet aanraken en dan moet draaien. hij wil niet zijn staart aanraken, al helemaal niet stilstaan dan en ik weet ook niet waar ik m moet omduwen. het klinkt vast heel stom maar waar zit zn flank ergens?? sorry.....

kus
Sesamlove

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:13

vraag het eens op het nh-forum daar zitten veel Parelli-ers

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:21

Elise schreef:
Ach over de hele wereld worden Parelli tournaments gehouden, en ik denk dat je je savvy best met elkaar kan meten hoor! Zaterdag ook, je had 4 minuten tijd om zoveel mogelijk vastgestelde opdrachten uit te voeren voor punten. Soms lukte er iets niet, je kan dan gewoon hup naar de volgende opdracht gaan, maar om een stapje verder te komen (wat betreft respect, impulsion of wat er op dat moment ook ontbreekt) waren er ook genoeg mensen volhoudend en gingen door tot de oefening geslaagd was Dat zou Pat nou savvysavvy noemen

En werd door 'verslaggever' Eddy Modde ook beloond!

Het gaat om de houding die je als mens hebt, op veel dressuur of andere wedstrijden zie je mensen gaan voor het plaatje of voor de punten (nee niet alle mensen nee). Hier ook natuurlijk! maar jij als combi met je paard gaat voor, wanneer hij bang, disrespectvol, rightbrained of wat dan ook is, dan los je dat op, voor de ogen van het publiek, ten koste van je punten, en niemand die je dan raar aankijkt! Heerlijk zo'n sfeer

Idd effen tegen Cassidy, ik ben het eerlijk gezegd met Elise eens.
(en je hoeft mij nie te vertellen waar parelli over gaat hoor, kben er ook hard mee bezig )

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:27

ik vond dat op het tournament inderdaad erg opvallend. Zelf ben ik al 2,5 jaar met PNH bezig en al behoorlijk "gebrainwashed" maar om je niet te laten beinvloeden door het publiek blijft voor mij erg moeilijk. Als ik een demo'tje moet geven met mn pony probeer ik fouten te verdoezelen, moeilijkheden uit de weg te gaan en als iets niet lukt moet ik me er echt toe zetten om door te gaan. Gewoon omdat iemand staat te kijken.

Petje af voor degenen die dit op het tournament wél deden. die niet letten op hoeveel mensen stonden te kijken, en hoeveel tijd er nog over was, maar probeerden hun paard iets te leren op dat moment.
Ik denk dat ik om deze reden nooit mee zou doen aan zo'n tournament. Dat zou te stressvol zijn voor mij en mn pony en onze vertrouwensband niet ten goede komen.