[AR] (VD) Is vrijheidsdressuur hetzelfde als.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa_

(VD) Is vrijheidsdressuur hetzelfde als.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 22:21

Is vrijheidsdressuur hetzelfde als freestylen en Natural Horsemanship?

fancylover

Re: (VD) Is vrijheidsdressuur hetzelfde als.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:05

nee dat is het zeker niet
vrijheidsdressuur is je paard (vrijwillig) kunstjes laten doen, freesylen en natural horsemanship is meer een natuurlijke manier van omgaan en rijden..

ik hoop dat je het een beetje snap lees het sticky even dan kom je er wel uit

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:48

nee dat is het dus absoluut niet! NH (fresstyle is een tak van NH) is GEEN kunstjes!!! het iss communicatie met je paard, het is een bepaalde manier van omgaan en tzorgt ervoor dat je pony en jij elkaar op een natuurlijke manier begrijpen.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:50

je kan het wel omdraaien. Met NH kan je wel vrijheidsdressuur bereiken...

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:15

Kleintje schreef:

ja idd dat kan, maar met vrijheidsdressuur kun je geen NH bereiken

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:55

El_vis schreef:
Kleintje schreef:

ja idd dat kan, maar met vrijheidsdressuur kun je geen NH bereiken

El_vis schreef:
nee dat is het dus absoluut niet! NH (fresstyle is een tak van NH) is GEEN kunstjes!!! het iss communicatie met je paard, het is een bepaalde manier van omgaan en tzorgt ervoor dat je pony en jij elkaar op een natuurlijke manier begrijpen.

als ik eerlijk ben denk ik dat dat ook kan
vrijheidsdressuur gaat ook op een vrije wijze en dat is juist wat NH ook is, natuurlijk met elkaar om gaan.. dus ik vind dat het wel deglijk kan want vd is ook vrij (je kunt een paard niet dwingen sommige kunstjes uit te laten voeren )

maar nogmaals het is niet het zelfde! laat dat even duidelijk zijn, wel is het voor je paard allebei vrijwillig..

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:16

El_vis schreef:

als ik eerlijk ben denk ik dat dat ook kan
vrijheidsdressuur gaat ook op een vrije wijze en dat is juist wat NH ook is, natuurlijk met elkaar om gaan.. dus ik vind dat het wel deglijk kan want vd is ook vrij (je kunt een paard niet dwingen sommige kunstjes uit te laten voeren )

maar nogmaals het is niet het zelfde! laat dat even duidelijk zijn, wel is het voor je paard allebei vrijwillig..
[/quote]

Nou ik denk dat je me even verkeerd begrpen heb misschien zei ik het verkeerd.
Uhm hoe zal ik dat zeggen...tja, je kunt dus wel NH kunnen en dan daarmee vrijheidsdressuur gaan doen.
Maar NH is bijv. niet veel makkelijker als je vrijheidsdressuur kunt.
Ik denk dat je hiermee nog nie helaam goed zult begrijpen wat ik bedoel maar tis moeilijk uit te leggen beter als dit kan ik het op t moment effen nei zeggen, srry
[/quote]

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:53

ja dat snapte k maar toch zal het wel iets makkelijker gaan dan dat je niet aan vd doet! aangezien het bij vd ook gaat om het vertrouwen en de oefeningen uit vrije wil doen snapje? ik zeg niet dat het daardoor meteen super gaat neej joh maar toch denk ik zelf dat het wel wat uit maakt maar niet super veel ofzo..

nouja ieder zn mening he ;P maar laat het duidelijk zijn dat het in geen geval hetzelfde is

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:20

fancylover schreef:
ja dat snapte k maar toch zal het wel iets makkelijker gaan dan dat je niet aan vd doet! aangezien het bij vd ook gaat om het vertrouwen en de oefeningen uit vrije wil doen snapje? ik zeg niet dat het daardoor meteen super gaat neej joh maar toch denk ik zelf dat het wel wat uit maakt maar niet super veel ofzo..

nouja ieder zn mening he ;P maar laat het duidelijk zijn dat het in geen geval hetzelfde is

ik denk dat ik gewoon te stom ben om precies het kleine verschilletje in onze mening uit te leggen, maar volgens mij delen wij dus ong. wel dezelfde mening

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:53

El_vis schreef:
fancylover schreef:

ik denk dat ik gewoon te stom ben om precies het kleine verschilletje in onze mening uit te leggen, maar volgens mij delen wij dus ong. wel dezelfde mening

ja zoiets ja