Anyway, ik longeer niet vaak. Alleen als ik geen zin heb om te rijden, geen tijd heb, enz. Ongeveer 1 keer per maand. De laatste keer dat ik had gelongeerd, weigerde ze rechtsom te gaan. Dat is haar zwakke kant, en aan haar rechterachterbeen heeft ze ook veel mankementen gehad maar dat loopt nu weer super. Ze bleef echt staan. Paar meppen met longeerzweep gegeven [en daarna ook normaal zweepje er bij gepakt] maar ze zet zich schrap en weigert te lopen. Daarna samen met iemand gewerkt, ik longeerde en diegene liep naast haar aan de buitenkant en ze loopt dus gewoon PRIMA, en het kan gewoon. Ook onder het zadel gaat dat perfect.
Vandaag had ik geen zin om te rijden, dus maar weer eens longeren. Eerst altijd linksom loswerken enzo. Ging goed, niets aan de hand, liep zelfs erg mooi. Rechtsom...weer hetzelfde verhaal. Bij me staan, heel dicht bij me staan en proberen te knuffelen en met haar mond door mijn haar te woelen enzo. Probeer dan maar eens boos te worden

Na allerlei vergeefse pogingen nog even linksom gelongeerd en toen terug.
Ik heb echt het idee dat dit dus gewoon een héle goeie manier is om mij te manipuleren, want met dat rechterachterbeen is niets meer mis. Zodra we uit de bak waren wilde ik nog even testen of ze me nog steeds zo sterk bleef volgen, maar nee. Ging proberen gras te eten enzo uiteraard

Heeft iemand enig idee?
Edit: laat ik er even bij vermelden dat een zéer intelligente pony is, tevens ook lui als ze de kans krijgt en overal onderuit probeert te sneaken