[AR] [LO] Eerste keer pessoa! Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

[LO] Eerste keer pessoa! Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 09:34

Ik heb sinds kort een pessoa teugel gekocht. Nu wil ik hem dus heel graag uitproberen, maar eerlijk gezegd durf ik niet zo goed. Ik denk dat het een 'hele ervaring' voor mn pony i's: ineens zo'n bontje achter zn kont langs.

Hoe reageerden jullie paarden? En wat denken jullie dat het beste werkt; rustig er aan laten wennen of gewoon in het diepe gooien?

Cassidy

Re: Eerste keer pessoa! Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:27

Heb je al eens met twee longelijnen gewerkt? Hoe reageert je pony met een longelijn achter de achterhand?

Ik heb mijn paard er gewoon mee geconfronteerd: los vastgemaakt en gewoon gelongeerd. Ze maakte niets van het bontje, maar als je paard een beetje schrikkerig reageert is het beter om flink afstand te houden voor het geval dat ze gaat bokken of een flinke trap geeft.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 12:33

Nee, dat heb ik nog nooit geprobeerd.. Misschien moet ik dat inderdaad eerst eens doen. Ze is niet extreem schrikkerig, maar ze kan zich wel ongelofelijk aanstellen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:18

Heb je een afgesloten longeerkraal? Doe de pessoa pas op in de kraal, en niet op stal. Je kunt haar in een afgesloten longeerkraal altijd even zelf laten uitvissen wat er nu is, en kun je haar zonder longeerlijn even longeren.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:05

maakt die mondkatrolletjes gewoon even vast aan de longeersingel, en dan gooi je haar fkes los in de bak ofzo wel ff uitkijken dat ze nergens in kan gaan staan.. of ga je even met haar wandelen, mijn paard liep er zo mee weg, voetjes netjes in 't spoor, niets aan de hand.. maar een ander paard bij mij op stal ging volkomen in protest, beter dus wel een béétje voorzichtig zijn! succes