Heb ook zijn cursus gevolgd: basiscursus.
Wat ik het goede vind aan zijn werk is dat het paardrijden in eerste instantie helemaal niet belangrijk is: het gaat eerst alleen maar om het omgaan met je paard: je relatie samen en je gedrag alks je met elkaar bezig bent: gewoon bv het érfgedrag', het aan de hand lopen van je paard: waar loopt je paard, waar jij en wat betekent dat eigenlijk? En als het niet is, wat jij wil dat het betekent (geen respect voor jou als kuddeleider) wat je er dan aan kan doen.
Je leert heel erg om met je eigen lijf en je eigen houding het paard cintinu iets te vertellen en vooral DAT te vertellen, wat je je paard WIL vertellen.
Jemig wat lijkt dit wazig....
Maar ik had dus een vooroplopend paard (aan de hand), niet op mij gefocust etc. etc.
Nu heb ik mezelf een lichaamstaal aangeleerd (en ben me er vooral van bewust....) waarbij ze heerlijk MIJ volgt, waar we ook zijn: of we nu lopen over het erf, rijden buiten langs enge dingen, binnen in de bak met een moeilijke oefening: Onze basis is geworden, dat ze mij volgt en vertrouwt!!!
Het WERKT echt!
Ik zou (als je het kan betalen) zo'n cursus aanraden, want ik dacht OOK dat ik dat allemaal al wel deed.......
Nou, NIET dus!
Succes ermee, gr. Bianca