Mennen met cap op het is op onze menvereniging ook een hot item. Trouwens binnen de gehele mensport.
Bij onze menverening is het tijdens het lessen sinds kort verplicht om een cap te dragen.
Zoals sjonniej als zie is het in het hindernis traject verplicht gesteld om een goedgekeurde cap met de nodige veiligheids eisen te dragen. Ik heb hier een seizoen lang op lopen schelden, die stomme paddenstoelen op je kop!! Grr. Tot de SGWM op texel opgelopen jaar, ik was groom achterop bij het enkelspan paard van mn vriendin. In hindernis twee gingen we onderuit. Ik werd compleet gelanceerd, en neem van mij aan ben niet echt een licht veertje dus daar lag het niet aan. Ook mn vriendin van de wgen af en daar ging de aanspanning. Alles hadden we weer snel, paard was gewond kar kapot dus uit de wedstrijd. In eerste instantie hadden wij beide nix, dan alleen de schrik een beetje in de benen. Maar de volgende dage kon ik naast de gebruikelijke spierpijn mn nek haast niet bewegen en ook verschikkelijke hoofd pijn. Had een lichte hersenschudding en wat later bleek ook een whiplash. Achteraf was ik zeer blij dat ik die cap op had!!!
Nu heeft de KNHS ook vrijgeven om tijdens de vaardigheid, zowel twee onderdelen als tijdens SGWM, een cap te dragen voor degen die dat willen.
Als laatste ben ik het zeker eens dat er verschillende mensen zijn die de kans op ongelukken door onkunde en domme actie vergroten. Maar volgns mij zit een ongeluk nog steeds in en klein hoekje, als je weet waar je mee bezig bent en dit ook onthoud!!