[AR] [NH] Vragen over natural horseman ship?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

[NH] Vragen over natural horseman ship?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 14:35

Hey mensen als jullie vragen hebben over natural horseman ship..Dan kan ik ze doorsturen naar amerika.. Ik heb les gehad van William branaman.. dat is de broer van de echte paarden fluisteraar En ik stuur hem wekelijks een mailtje met vragen dus brand maar los als je iets wilt weten...

IngeT

Re: [NH] Vragen over natural horseman ship?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:18

Wel, wel, en ik die dacht dat Smokey uit de paarden was gestapt...
Hoe is hij in Nederland terecht gekomen?

met vriendelijke groeten,
Inge

http://www.ingeteblick.be

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 12:12

Hij is niet in nederland... Ik was in amerika Hij werkt op ots sunrise farm in wisconsin
Laatst bijgewerkt door Smurfie op 07-07-05 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:15

En wie is volgens jou dan de echte paarden fluisteraar, en wat maakt zijn broer zo geschikt om vragne te beantwoorden?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 12:18

Buck branaman Nou misschien als iemand wat meer wil weten Aangezien ik altijd mail met hem En ik altijd wel andwoorden op mijn problemen kan krijgen misschien wel handig Het hoeft niet hoor.. het is goed bedoeld

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:14

Ha, dat verklaart het - heb je daar in het drie maanden-programma gewerkt?
Hmm - het is niet omdat je de-broer-van bent dat je talenten op dezelfde plaats liggen, maar dat weet je wel, he?

Inge

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 18:16

IngeT schreef:
Ha, dat verklaart het - heb je daar in het drie maanden-programma gewerkt?
Hmm - het is niet omdat je de-broer-van bent dat je talenten op dezelfde plaats liggen, maar dat weet je wel, he?

Inge

Ja klopt maar hij kan aardig met paarden omgaan hoor.. ik heb veel van hem geleert en daar gaat het tenslotte om he? Waar ken jij hem van dan?

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:52

Naar aanleiding van dit topic '[NH] Natural Horseman ship allemaal koek en ei?' denk ik niet dat het zo goed is voor de reputatie van NH als jij deze methode alszijnde NH gaat rondspreiden..

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 00:40

Ik heb het verkeerd over gebracht jah.. en me verkeerd verwoord Wellis gehoort van de hookin on? Dan zal je vast wel weten wat ik ermee bedoelde

Okay dan hier nog een keer goed verwoord..

Je staat in een roundpen.. Je laat het paard lopen.. Als die zn hoofd of iets naar binnen draaid dan loop je naar achter.. en als die naar je toekomt beloon je hem.. Als die weer van je wegloop ga je zo door net zo lang tot ie bij je blijft.. En dan de andere kant op als het goed gaat Zo dat is nou wat ik bedoelde.. en tja bij sommige paarden duurt het wat langer zodat je paard weet dat de enigste plek rust is bij jou

LelliejBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 19:15

Heej,, ja ik kan wel wat hulp gebruiken.
Ik heb sins kort een niewe Vz paard, nrps, merrie, 11 jaar.
Ze is springgefokt maar is 4 jaar niet meer op gereden. Het was altijd een helen makke merie. Sins kort mag ik haar verzorgen aleen doen we het heel rustig aan omdat ze aan de longeerlijn ging stijgeren en bokken enzo.
We hebben naar het longeren even opgestapt. Toen was ze heel rustig.
Toch willen ik het rustig opbouwen zodat ze vertrouwen in me krijgt. We kunnen beter ongelukken voorkomen. Nu doen we dus zoeizo nog egt niet galopperen en draven hebben we ook nog niet egt gedaan.
Ik heb als veel opgezocht maar ik zoek wat oeffeningen die je met haar kan doen om haar vertrouwen te winnen. Dit vind ik nog belangrijker als het rijden, ik heb egt heel veel gedult.

Groetjes kimberly

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:26

Smurfie schreef:
Je staat in een roundpen.. Je laat het paard lopen.. Als die zn hoofd of iets naar binnen draaid dan loop je naar achter.. en als die naar je toekomt beloon je hem.. Als die weer van je wegloop ga je zo door net zo lang tot ie bij je blijft.. En dan de andere kant op als het goed gaat Zo dat is nou wat ik bedoelde.. en tja bij sommige paarden duurt het wat langer zodat je paard weet dat de enigste plek rust is bij jou

Ken het fenomeen wel: je verlicht de druk op het paard door hem meer ruimte te geven...maar had de term " hookin on" nog niet eerder gehoord.

Alleen omschrijf je het hier ook weer niet helemaal correct. Op het moment dat het paard van je wegdraait moet je de druk weer opvoeren, en niet nog verder achteruit gaan.

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:05

Cassidy, ik heb "hooking on" à la Tom Dorrance geleerd een hele tijd vóór Monty Roberts de joinup "uitvond" . Het zit inderdaad wel wat genuanceerder in elkaar dan Smurfie het beschrijft - ook uit haar vorige omschrijvingen lijkt me dat de nuances haar enigszins ontgaan zijn, als ik dat eerlijk mag zeggen. Ook Hempfling doet/deed een vorm van hooking on, alleen heet het bij hem "erste begegnung". Zelf vind ik het als techniek danig overroepen, en de meeste paarden brengt 't niks bij. De effecten en waarom het (even) werkt worden ook vaak verkeerd ingeschat. Lees in dat verband ook http://ingeteblick.be/artikels/cavallo.html . Het artikel waar ik in de inleiding op die URL naar verwijs vind je hier: http://www.horsemanship.org/bha.asp?art=joinup.html .

Inge

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:17

Bedankt voor de linkt, dat klinkt heel goed, ik zit nog op mijn werk (kuch) maar ga het vanavond even uitgebreid doorlezen. Ik had van dat artikel in de Cavallo al gehoord, weet dat licking en chewing ook bij paarden kunnen voorkomen die helemaal in paniek zijn ("uebersprungshandlung"), en weet ook dat niet iedereen op NH gebied blij is met de Join-up.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 14:51

Cassidy schreef:
Smurfie schreef:

Ken het fenomeen wel: je verlicht de druk op het paard door hem meer ruimte te geven...maar had de term " hookin on" nog niet eerder gehoord.

Alleen omschrijf je het hier ook weer niet helemaal correct. Op het moment dat het paard van je wegdraait moet je de druk weer opvoeren, en niet nog verder achteruit gaan.

Ik had het niet over nog meer achteruit gaan maar over dat je weer verder moest gaan met hem laten lopen..

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:51

uhm, DE ECHTE PAARDENFLUISTERAAR?
Wat bedoelen we daar nou weer mee, er zijn zo verschrikkelijk mensen die zichzelf DE ECHTE PAARDENFLUISTERAAR noemen, dus wie hebben we het nou weer over? ghehe

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 13:29

Buck branaman door wat hij heb meegemaakt... is de film op gebaseert

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:22

Ja,ik wil informatie hoe de seven games gaan en hoe je dat moet doen ? Wil je het me aub Pb'en ? Dankje!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:51

Heel kort en bondig vraagje: hoe breng ik een paard respect bij ?

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:18

Smurfie schreef:
Buck branaman Nou misschien als iemand wat meer wil weten Aangezien ik altijd mail met hem En ik altijd wel andwoorden op mijn problemen kan krijgen misschien wel handig Het hoeft niet hoor.. het is goed bedoeld

Ik vind Monty Roberts toch de échte paarden fluisteraar

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:31

Ik heb de volgende vraag, mijn ruin van 4 is een echte kroel maar hij schuurt of komt steeds met zijn hoofd tegen mijn arm. wat is daar de bedoeling van? Het is soms heel vervelend want hij doet het ook tijdens het poetsen.Hoe pak ik dat aan?