En ik stuur hem wekelijks een mailtje met vragen dus brand maar los als je iets wilt weten... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En ik stuur hem wekelijks een mailtje met vragen dus brand maar los als je iets wilt weten... 
Hij werkt op ots sunrise farm in wisconsin

Nou misschien als iemand wat meer wil weten
Aangezien ik altijd mail met hem
En ik altijd wel andwoorden op mijn problemen kan krijgen misschien wel handig
Het hoeft niet hoor.. het is goed bedoeld

IngeT schreef:Ha, dat verklaart het - heb je daar in het drie maanden-programma gewerkt?
Hmm - het is niet omdat je de-broer-van bent dat je talenten op dezelfde plaats liggen, maar dat weet je wel, he?
met vriendelijke groeten,
Inge
http://www.ingeteblick.be

Wellis gehoort van de hookin on? Dan zal je vast wel weten wat ik ermee bedoelde
Zo dat is nou wat ik bedoelde.. en tja bij sommige paarden duurt het wat langer
zodat je paard weet dat de enigste plek rust is bij jou

Smurfie schreef:Je staat in een roundpen.. Je laat het paard lopen.. Als die zn hoofd of iets naar binnen draaid dan loop je naar achter.. en als die naar je toekomt beloon je hem.. Als die weer van je wegloop ga je zo door net zo lang tot ie bij je blijft.. En dan de andere kant op als het goed gaatZo dat is nou wat ik bedoelde.. en tja bij sommige paarden duurt het wat langer
. Het zit inderdaad wel wat genuanceerder in elkaar dan Smurfie het beschrijft - ook uit haar vorige omschrijvingen lijkt me dat de nuances haar enigszins ontgaan zijn, als ik dat eerlijk mag zeggen. Ook Hempfling doet/deed een vorm van hooking on, alleen heet het bij hem "erste begegnung". Zelf vind ik het als techniek danig overroepen, en de meeste paarden brengt 't niks bij. De effecten en waarom het (even) werkt worden ook vaak verkeerd ingeschat. Lees in dat verband ook http://ingeteblick.be/artikels/cavallo.html . Het artikel waar ik in de inleiding op die URL naar verwijs vind je hier: http://www.horsemanship.org/bha.asp?art=joinup.html .

Cassidy schreef:Smurfie schreef:Je staat in een roundpen.. Je laat het paard lopen.. Als die zn hoofd of iets naar binnen draaid dan loop je naar achter.. en als die naar je toekomt beloon je hem.. Als die weer van je wegloop ga je zo door net zo lang tot ie bij je blijft.. En dan de andere kant op als het goed gaatZo dat is nou wat ik bedoelde.. en tja bij sommige paarden duurt het wat langer
Ken het fenomeen wel: je verlicht de druk op het paard door hem meer ruimte te geven...maar had de term " hookin on" nog niet eerder gehoord.
Alleen omschrijf je het hier ook weer niet helemaal correct. Op het moment dat het paard van je wegdraait moet je de druk weer opvoeren, en niet nog verder achteruit gaan.

door wat hij heb meegemaakt... is de film op gebaseert 
Smurfie schreef:Buck branamanNou misschien als iemand wat meer wil weten
Aangezien ik altijd mail met hem
En ik altijd wel andwoorden op mijn problemen kan krijgen misschien wel handig
Het hoeft niet hoor.. het is goed bedoeld