[AR] Tip: bouw je eigen marathon oefenhindernis (demontabel)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tip: bouw je eigen marathon oefenhindernis (demontabel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:51

Om thuis zelf wat te oefenen kun je met pallets makkelijk een hindernis bouwen.
Neem 3 pallets en zet deze, rechtovereind, in een driehoek tegen elkaar.
Maak ze aan elkaar vast met een spanbandje of een tyrip(trekbandje).
Je hebt nu een stevige houten driehoek, als je er meerdere maakt kun steeds een andere hindernis bouwen.
Wil je het iets moeilijker maken plaats dan in de hoeken, aan de buitenkant, een stuk pijp dat ongeveer 10 cm hoger is dan je driehoek.
Deze kun je ook weer vastmaken met een spanbandje ofzo.
Leg hier boven op een balletje, als je nu de driehoek iets raakt met je wagen valt het balletje eraf Haha! (soort alternatief voor het klittebandpaaltje).
Je kunt de bouwwerkjes weer makkelijk uitelkaar halen en opbergen.

Je kunt hiervoor het beste Euro palllets gebruiken, deze zijn erg stevig en voor FL10,= statiegeld op te halen bij elke pallethandel.
Lever je ze weer in (heel natuurlijk) krijg je het statiegeld weer terug Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:43

He, das ook een goeie!!!
Ik heb er een kleine tip, aanvullend misschien ook leuk om te combineren.
Ik oefen met schrikdraadpaaltjes, van die flexibele van plastic.
Voor mij is dat ideaal, want ikkan ze gewoon meenemen naar het strand ofzo.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 01:52

Ilindra, heb je misschien een foto van zo'n bouwsel? Ik met mijn -over het algemeen toch wel aanwezige maar nu even buiten werking zijnde- inlevingsvermogen kan me er geen voorstelling bij maken.... Haha!

Ik gebruik om te oefenen van die oranje wegwerkzaamheden paaltjes, via via van de gemeente gekregen.....Ook ideaal, alleen kan je daar wat moeilijker echt hindernissen mee maken, wel moeilijke wendingen mbt de vaardigheid......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:15

Nee, ik heb er zo geen foto van liggen maar as zondag hebben we een indoor marathon van onze vereniging en dan gebruiken we ze ook.
Jacqueline gaat ook mee en zij heeft een digi, ik zal haar dus even lief aankijken.

Ik dacht nog wel dat ik het duidelijk had beschreven Verward
Maarja ik weet ook wat ik bedoel en mijn didactische vaardigheden zijn zo ongeveer 0,0 Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 22:29

hihihi ik snap het ook. Of in ieder geval ik denk het, en zo niet, dan heb ik nog iets nieuws bedacht *LOL*

Je hebt gewoon drie palets, van die houten dingen he? Die knoop je aan elkaar, dan krijg je een driehoekig gevaarte. Als je dan negen van die palets gebruikt, heb je drie van die obstakels en die kan je dan weer zo neerzetten als je wilt zodat je iedere keer een nieuwe route/ doorgang kunt maken.

Ik onthoud het in ieder geval goed, palets in overvloed hier bij ons (jaren goed het strand in de gaten houden, die dingen spoelen nogal eens aan! Strandjutten met je paard is het einde!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 22:33

Ja, hoera Jantina snapt wat ik bedoel!!!
Voor een beetje leuke hindernis heb je ongeveer 6 driehoeken nodig, dus 18 pallets.
Je kunt ze inderdaad steeds anders plaatsen Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:45

Ilindra schreef:
Ik dacht nog wel dat ik het duidelijk had beschreven Verward
Maarja ik weet ook wat ik bedoel en mijn didactische vaardigheden zijn zo ongeveer 0,0 Haha!

Het lag meer aan het tijdstip van lezen dan aan jouw didactische vaardigheid hoor. Het is nu wat vroeger en krijg er nu wel een beeldje van! Haha!