[AR] [LO] ervaringen+ foto's pessoa teugel gevraagd.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

[LO] ervaringen+ foto's pessoa teugel gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 11:08

ìk denk erover om voor mijn 4jarige merrie een pessoa teugel aan te schaffen. Zodat ze meer over haar rug gaat lopen en ontspannen, aan de laagste stand denk ik.
Nou wil ik graag jullie ervaringen weten met de pessoa teugel, hoe reageerde je paard erop, en merk je echt verschil?
ook zou ik graag wat foto's hebben van jullie paarden aan het werk met een pessoa teugel. Zodat ik er een wat beter beeld van krijg en kan zien of ik genoeg ringen heb aan mijn longeersingel.
Alvast bedankt

ijsklontje

Re: ervaringen+ foto's pessoa teugel gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:05

hoi hoi

Ik gebruik mijn passoa teugel geregeld.
Ik heb zelf een merrie van drie en die laat ik er regelmatig me lopen wel heel losjes maar ze loopt er heel netjes mee.

IK heb gisteren voor het eerst een draver die sinds een week bij ons op stal staat er mee laten lopen. Dravers gebruiken hun rug helemaal niet en die lopen zo hoog met de kop dat ze zich bijna aan de laag overvliegde vliegtuigen van zestienhoven stoten, maar ze nam de pessoa heel netjes aan. Ik zou bijna gaan denken dat het geen draver is.

Ik zal kijken of ik vandaag wat foto's van haar kan maken.

Al met al ik ben er heel positief over.

groetjes
Chantal

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:18

kijk ook ff bij de ander topic die al loopt.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 12:47

oke,hopenlijk komen er ngo meer mensen
ik wacht op je foto's

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:15

Ik merkte duidelijk verschil. Mijn merrie is overbouwd, en heeft de neiging om op de voorhand te gaan lopen, ook als ik haar bijzet. Ook heeft ze de neiging om op de bijzet te gaan hangen. Dat kan ze met de pessoa niet doen. Door haar hoger te kunnen instellen en het touwtje achter haar achterhand tilt ze haar schouder meer op en zet de achterhand er meer onder. Ik vind het een heel fijn hulpmiddel om toch onbelast met haar te werken, en niet domweg beweging te geven zonder dat het wat aan de training toevoegt.

En voor foto's moet je even hier kijken:

viewtopic.php?f=21&t=419567

manonutjuh

Re: [LO] ervaringen+ foto's pessoa teugel gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 21:27

nog meer mensen, en dan vooral foto's van je eigen paard aan de longe, hier zijn wel al wat topic bij haw van geweest, maar ik kan ze niet meer vinden.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 14:34

niemand meer met foto's???? of ervaringen

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 13:58

niemand meer met foto's??

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:13

ik ben niet zo voor de pessoa mits het paard van zich zelf al goed rug gebruik heeft en je het hier mee de puntjes op de I wil zetten.
ik zie veel paarden die met pessoa lopen de neiging krijgen het hoofd fout gaan dragen en de neus naar binnen brengen inplaats van naar buiten zelfs in de ruimste stand, ik ben dan ook van mening dat het paard eerst rug gebruik moet tonen aan de enkele longe met eventueel door wat lichtjes bij te zetten met touwtjes hem uit te nodigen om met zijn hoofd naar beneden te komen en met de neus naar voren over de grond te gaan lopen zo dat de rug goed gebruikt wordt en de achterhand er goed onder getrokken word zonder dwang, als dit alles goed en van zelf gaat kan de pessoa een welkome afwisseling zijn in de training aan de longe, maar moet niet de hoofdmoot zijn van de training aan de longe.

mol

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 15:14

ze wil zelf al wel met haar neus naar de grond toe, in wil het aleen zo nog meer verbeteren, en zorgen dat ze beter in balans komt.
HEEFT ER nog iemand foto's??????????

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:48

???*schop* de pessoa topic's lopen hier niet zo geloof ik

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 00:20

Moll schreef:
ik ben dan ook van mening dat het paard eerst rug gebruik moet tonen aan de enkele longe met eventueel door wat lichtjes bij te zetten met touwtjes hem uit te nodigen om met zijn hoofd naar beneden te komen en met de neus naar voren over de grond te gaan lopen zo dat de rug goed gebruikt wordt en de achterhand er goed onder getrokken word zonder dwang,

Dan moet je mij toch eens vertellen hoe je de achterhand eronder krijgt door alleen maar met touwtjes bij te zetten.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:40

hoe je dant doet door het Paard neerwaards te laten lopen lekker met de neus over de grond de touwtjes zorgen er voor dat hij juist niet met zijn hoofd in de lucht gaat lopen, door dat het paard juist uit genodigt wordt om met zijn hoofd naar beneden te gaan lopen moet hij ook zijn everwicht aan gaan passen door middel van zijn achterhand er verder onder te zetten, voorbeeld kijk een paard dat gaat drinken aan de sloot rand deze zet zijn achter hand steeds verder onder zijn lichaam om zijn everwicht te kunnen bewaren, dit is ook zo met paarden die veel grazen op het land.
het punt is dat veel mensen hun paard te hoog in tempo laten lopen aan de longe en door dat het paard te hoog in tempo is zal deze ook niet direct rug gebruik gaan tonen, laat het paard onder zijn tempo lopen en met zijn neus zo vermogelijk naar de grond, de achterhand word er verder onder geplaats en de rug word goed gebruikt en gelijk goed soepel gelopen, het heeft tijd nodig dat zeg ik je eerlijk maar als het eenmaal gaat dan vind het paard dit ook plezierig lopen en zal dit onder het zaldel tijdens het los rijden ook gaan doen.

mol

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:59

Wat voor touwtjes gebruik jij dan?
Ik was van plan om ook weer een pessoatuig aan te schaffen omdat mijn paardje erg op zijn voorhand loopt met zijn neus in de lucht. Maar als er een andere manier is hoor ik dat ook graag Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:48

Dit topic is meer dan een jaar oud. Je krijgt een waarschuwing met koeieletters dat het een oud topic is, waarom dan toch reageren?