[AR] [VD] buiging van vandaag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

[VD] buiging van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 18:16

wallas zijn buiging van vandaag

Afbeelding

Woest

Re: VD: buiging van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 18:39

niemand.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:43

jawel, ik!
leuke foto, ik zie alleen maar manen en voorpluk

Verena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:44

coole foto!!!:D

Anoniem

Re: [VD] buiging van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:34

Leuke foto, maar inderdaad erg veel manen.

Als ik je een tip mag geven, zou ik wel gaan letten op de stand van zijn voorbenen. Wat je namelijk hier ziet gebeuren is dat Wallas omknakt in de koten, oftewel zijn kogel zo sterk buigt dat de koot eigenlijk voor de hoef komt te staan, dus naar voren buigt. Terwijl de koot eigenlijk altijd of recht omhoog moet staan, of naar achteren moet wijzen (dus gewoon richting de schouder). Met naar voren gebogen koten loop je namelijk het risico dat je paard met de koten over zijn hoef naar voren rolt en daardoord naar voren valt. Bij het rechterbeentje zie je dit eigenlijk al gebeuren, dit draagt helemaal geen gewicht meer en is al over de hoef naar voren gekantelt. Om dit weer weg te trainen kun je het beste de buiging weer even minder diep gaan vragen, met je target of snoepje op de grond meteen tussen of net iets achter de voorhoeven. Op die manier leer je je paard weer op gestrekte voorbenen te blijven staan en kan hij niet meer omknakken in de koten. Daarna kun je de buiging weer langzaam dieper maken door de target/beloning steeds iets verder naar achteren te houden, maar wel altijd op grondniveau. Hou je het target/voer namelijk hoger, dan zal je paard zijn hals onder zijn buik moeten krommen, wordt de rug naar boven gekromd en zullen ook de voorbenen weer gebogen worden om ruimte te maken voor het hoofd in zo'n hoge positie onder de buik. Dus de target altijd zo laag mogelijk houden, dan komen die beentjes vanzelf mooi recht. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Helderder

Re: [VD] buiging van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:03

Dat is een hele goede van xyzutu2. Mij viel dat ook meteen op bij de foto.
xyzutu2 heeft het heel erg goed uitgelegd en ik zou zeker zijn oplossing opvolgen! Succes!