[AR] Paar vragen over mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

[AR] Paar vragen over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:00

Hoi!
Ik doe dus a.s zaterdag mee met een optocht met m'n pony en wagen,voor het dorpenfeest in ons dorp...
Nou had een kennis het erover dat het verplicht is een gevarendriehoek op de wagen mee te nemen?Of ik heb haar niet goed begrepen misschien?En zijn van die kleine driehoekreflectoren ook verplicht achterop de wagen?
En hoe staat 't met de verzekering met m'n wagen?
M'n pony is zowieso verzekerd(onderlinge verzekering);ikzelf ben w.a verzekerd;is de wagen daar dan ook onder verzekerd?
Nouja;misschien kan ik m'n verzekeringsmaatschappij ook wel bellen,maar ik wou het eerst ff van jullie weten

bacardi2001

Re: Paar vragen over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:35

Je bent verplicht een afgeknotte driehoek (gevarendriehoek) op je wagen te hebben. Dit heeft ermee te maken dat je langzaam verkeer bent.
Als het goed is ben voor je wagen verzekerd bij je W.A. verzekering. Dit is bij mij wel het geval, maar ik zou het voor de zekerheid wel even navragen bij je eigen verzekering.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:43

Bedankt!
Waar kun je die dingen kopen dan? Bij de welkoop misschien wel?Of halfords?

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:56

zit ik een berichtje te typen, heeft jeroen96 hetzelfde antwoord als ik gegeven, ik ben ook zo traag ....
ik heb mijn driehoek bij de acm winkel gehaald, de welkoop heeft ze vast ook wel en anders de ruitersportzaken.
Je moet er ook niet-driehoekige reflectoren op hebben achter, als je wagen smaller is dan 1.50 m heb je aan een genoeg , anders moeten er twee op.
En oranje reflectoren aan de zijkanten.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:05

Dat is geen gevarendriehoek maar een echte afgeknotte driehoek. Deze zijn verplicht op aanhanghangers die niet hard kunnen rijden (dus ook je wagen) Je ziet ze vaak bij boeren op de aanhanger. Misschien wel te koop bij de welkoop hoewel ik ze daar nooit heb gezien. Kijk eens bij een bedrijf wat landbouwvoertuigen verkoopt of een dealer van menwagens. De achterkant van de wagen moet voorzien zijn van ronde rode reflectoren. Ip dekt de WA verzekering wel bij ongevallen maar het is verstandig om je pony in je polis te laten opnemen (huisdieren moeten apart vermeld worden in de polis)
Ik neem toch aan dat je vaker met paard en wagen op stap ben geweest? Waarom heb je er dan niet eerder in verdiept?
Duidelijker voorbeeld als dit kon ik niet vinden:
Afbeelding

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 22:12

Bedankt voor je informatie..
Ik men nu zo'n 5 jaar ongeveer,maar ik heb me er nooit echt zo in verdiept;over die gevarendriehoeken enzo bedoel ik dan
Ik had eerst een andere kar,en daar had ik dan wel 2 van die kleine reflector driehoekjes opzitten,alleen achterop dus.
Maar ik heb sinds kort een andere wagen,maar daar zit dus niks op..Ik zal er van de week nog even achteraan gaan

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:33

Zo een afgeknotte driehoek is idd verplicht en ook 2 kleine reflectoren aan de buitenkant van de wagen.

Die 2 reflectoren zijn voor wedstrijden volgens mij ook verplicht zelfs.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:44

driehoek is verplicht ja, wij zijn een keer aangehouden omdat we er geen hadden. was echt grappig, we stapten heel rustig met onze nieuwe kar over de weg komt er een politie auto voor ons rijden en echt dat bordje aan, stop politie stop. we hebben echt zo hard gelachen.
dat die reflectoren verplicht zijn wist ik niet. ze zitten erop

karlijn_s

Re: [AR] Paar vragen over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:42

wij hebben alleen twee ronde rode reflectoren op onze marathon wagen zitten. ik ken veel mensen die er geen driehoek op hebben zitten. wij rijden minimaal drie keer in de week op de weg en hebben er nog nooit geen problemen mee gehad. ik weet dat het verplicht is.

wij hebben ook nog een authentieke wagen daar hebbe wij er ook geen op zitten. vind ik niet mooi staan.

wa verzerkering is genoeg behalve als je rondritjes gaat doen met mensen, want dan kan er soms nog wel iets voorkomen.

groetjes karlijn

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:13

wa verzekering en dergelijke zijn natuurlijk altijd goed... maar als je verzekerd wil zijn dan zul je toch ook een koetsiersbewijs moeten halen...(of je moet t al hebben maar dat staat er niet in )

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:24

koetsiersbewijs levert alleen een extra verzekering voor als je wa verzekering het niet dekt, dus in zeldzame gevallen.
je wa verzekering dekt genoeg, op SGMW (waar dus nog wel eens iets mis gaat) is een wa verzekering gewoon genoeg.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:16

Waar moet de driehoek geplaatst worden?
Ik zag dat Napie de driehoek midden op de kar heeft. Ik heb hem zelf achter op de kar aan de linkerkant zitten maar als mensen uit mijn kar stappen dan blijven ze er vaak achter hangen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:15

Hij hoort links maar daar had ik geen plek want dan steekt hij levensgevaarlijk uit.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:35

@Napie: dat probleem heb ik dus ook. Ik vind het niet een praktische plek. Als de groom plotsteling moet ingrijpen dan zit de driehoek erg in de weg

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:01

Laura; Je moet dan bij je WA-verzekering wel erbij zetten:
Geldt ook bij behendigheid- en snelheidswedstrijden.
Of dit verplicht is weet ik niet, maar het is wel slim om te doen. Anders krijg je snel problemen als er op wedstrijden wat gebeurd.

Jeroentje; Koetsiersbewijs is een aanfluiting. Je WA verzekering dekt meer dan je koetsiersbewijs.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:49

ik heb gewoon de verzekering gebeld en gezegd dat ik wedstrijden wilde rijden en toen stuurden ze een verklaring dat ik daarvoor verzekerd ben. die laat ik altijd op wedstrijden zien. maar ik heb een gewone verzekering niets extra's ofzo.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:16

Ja maar dat is ook al goed Zolang ze maar weten dat je aan wedstrijden meedoet.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:16

napie schreef:
Hij hoort links maar daar had ik geen plek want dan steekt hij levensgevaarlijk uit.

Yep dat probleem hadden wij ook. Hij zit bij ons ook in het midden tegen de bank aan. Als er mensen achter op de wagen meerijden, is de driehoek derhalve dan ook eigenlijk niet te zien ... maar ja hij zit erop

En het is eigenlijk geen sierwaarde hoor dat belachelijke ding ... zeg nou zelf

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:25

Koetsiersbewijs dekt in ieder geval al geen schade op wedstrijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:28

Neonlight schreef:
Koetsiersbewijs dekt in ieder geval al geen schade op wedstrijden.

En anders ook niet meer dan je WA.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:32

ik geloof wel dat zo gevaren driehoek verplicht is ik had hem in iedergeval wel op me kar

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:57

driehoek ius inderdaad verplicht. Ik kan mijn driehoek er zo afhalen, die zit heel erg simpel vast. Hij valt in een soort richel die wel vast geschroefd zit op de koets. Maar ik kan dus eventueel wel zonder rijden als het niet mooi staat bijvoorbeeld.