muildieren voor de wagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

muildieren voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 22:29

Hoi!

Ik ben vandaag voor de tweede keer aan de slag gegaan met het muildier van mijn vriendin voor de wagen.
Zij had al een paar keer gelopen met het tuigje op, leidseltjes en erachter lopen. Ging prima, vorige week, heeft zij gelopen en ik aan de strengen ' gehangen'. Om even aan de druk te laten wennen. Geen probleem. Vervolgens hebben we haar ( het muildier) even tussen de bomen gehad en vier meter gelopen. Geen probleem.

Vandaag hebben we het hele ritueel herhaald en een stapje verder, de kar vast gemaakt, uiteraard met de snelsluithaken, en aan de wandel gegaan, mijn vriendin ernaast en ik achter het karretje ( een tweewieler, trainingsmodel). We zijn een beetje de buurt rondgewandeld maar Luca ( het muildier) vond het allemaal prima. Het laatste stuk naar stal is 100 meter eigen weg dus mijn vriendin is erop gaan zitten en ik heb ernaast gewandeld.
Je begrijpt het al GEEN PROBLEEM!!! Ongelooflijk, wat waren wij trots op haar!

Mijn vraag is, wie heeft er nog meer ervaring met muildieren of ezels? En vraag twee, is dit normaal dat het zo makkelijk gaat? Of kunnen wij nog ' situaties' krijgen??
Ik hoor het van jullie, garoet Marjolein


Early
Berichten: 26
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:23

Ik heb zelf ook eens 2 ezels verzorgt waarvan ik er een voor de kar heb gehad. Het ging goed totdat hij het in zijn hoofd had gehaald om weer naar huis te gaan. Gelukkig zat ik dicht bij huis en was het allemaal goed afgelopen. Ik heb het niet meer gedaan en ben er gewoon op gaan rijden.
Ik vind ezels leuke dieren het nadeel vond ik ervan als ze iets in hun hoofd halen voeren ze het ook uit.
Ik weet natuurlijk niet hou een muildier is en ook niet ieder dier is het zelfde.
Ik wens jullie veel plezier.

Leonie en paardloos

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:31

Nee sorry, geen ervaring met muildieren. Wel met een welsh pony die precies hetzelfde deed dan jullie muildier.

Naderhand heb ik er toch voor gekozen hem professioneel te laten beleren. Dat was ook in 3 weekjes (het minimum bij hem) gepiept.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

BenHur
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Haarlem

mules rule!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 04:27

Hier even een (trots) bericht van de eigenaar van het muildier 'in kwestie'!

Luca heeft inmiddels haar tweede ritje voor de kar achter de rug(een keer met een andere aanspanning voorop en een keer 'alleen') en ze is het allerstoerst! Ze vindt het heel erg leuk en loopt alsof ze het al jaren doet! Thanks voor de hulp Mar, ik zal je missen!
Op naar het tweespan!
xxx Ben Hur

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 10:36

Leuk dat ze het zo goed oppakt! We willen natuurlijk wel foto's zien!!!!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

BenHur
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Haarlem

foto mentalent met lange oren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 03:25

Ik ben helaas niet erg slim met de comp.?!
Heb stoere foto maar kan hem er zelfs met instrukties niet opkrijgen....
Dus je moet voor het bewijs gewoon lekker met ons mee komen rijden :)

Groetjes van Fleur


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora en 62 bezoekers