[AR] [LO] mijn verzorgpaard gaat onder uit als ik ga longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

femie

[LO] mijn verzorgpaard gaat onder uit als ik ga longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:27

hejj,

ik heb een groot probleem. ik heb sins kort een onwijs leuk verzorgpaardje:D . ze is nu 14 jar oud, genaamd cashmir. ik heb haar 1 keer geprobeerdt te longeren maar dat ging flink mis. ik was dus bezig met stap, dat ging wel goed gewoon niks te merken en toen liet ik haar draven en toen ging ze bijna onder uit toen ging ze weer een paar passen goed dus ik dacht die verstapte zich ofzo, maar een paar tellen later ging het mis, ze viel gelukkig had ze zich niet bezeert, maar ik durf haar eigenlijk niet goed meer te longeren omdat ik bang ben dat ze valt en iets ernstig op loopt. ik weet niet waardoor het komt. ze loopt gewoon heel netjes en ik geef haar ook de ruimte om te lopen(wij hebben een longeerbakje). wie weet hoe dit probleem op te lossen is????????

groetjes femie

p.s. ik heb ook al een keer geprobeert haar los te laten in de longeebak en dan met haar te werken, maar dan gaat ze andere dingen doen en als ik dan boos wordt gaat ze heel hard galoperen waardoor ze dus weer bijna onder uit gaat. dus dat werk ook niet echt.

marietjeB

Re: [LO] mijn verzorgpaard gaat onder uit als ik ga longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:49

Struikeld ze of gaat ze gek doen? Wat doet ze precies voordat ze valt of uit balans raakt?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:05

Is de bak dan niet gewoon te klein? Modder? Staat ie op ijzers?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:31

Ja ze is uit balans door iets..kan zelf scheef zijn, de bakbedekking kan verkeerd zijn. Heb je instructie van iemand of iemand in de buurt die je kan helpen? Van afstand is het moeilijk te vertellen waarom ze het doet.
Hoe gaat het in de wei, geen problemen met de bochten? Probeer haar anders eens los in een grote bak te doen en dan zien hoe ze loopt. Is er al een tijd niks met haar gedaan?

femie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 17:24

er komt binnenkort iemand kijken die er misschien wat aan kan doen. Haha! Haha! Haha! in de hoop dat ze het verhelpt Tong uitsteken