[AR] (VD) leren traplopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

navaja

(VD) leren traplopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 19:43

Wie heeft zijn paard leren traplopen?

Ik zit er aan te denken om daarmee aan het werk te gaan, maar weet niet zo goed hoe te beginnen.

Ik heb nu losse straattegels (vierkante) zo neergelegd dat er twee treden zijn van 1 meter bij 50 cm, maar ja...zo pak je de achterhand er nog niet bij en gelijk op een echte trap gaan oefenen is ook geen optie.
Hebben jullie tips?

visitor1

Re: (VD) leren traplopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:49

ik denk dat je in ieder geval moet zorgen dat je 'trap' heel stevig is.... ik heb mijn paard ooit geleerd om op een blok te staan (met vier benen) gewoon eerst het ene been opgetild en dan neergezet.... en dan zorgen dat ie daar bleef en dan andere been vragen... zodat het gewicht op het been op het blok kwam... en dan stapte die erop.... ik weet natuurlijk niet of jouw paard ook zo makkelijk is Knipoog en traplopen is ook wel ietsje anders....

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:02

Misschien ergens buiten een laag, breed en stevig trappetje zoeken ? Ik loop met Maroes ook - als het zo uitkomt - wel eens over een trappetje, maar dan wel als er maar een paar treden zijn die ook redelijk breed en diep zijn. Dan kan je miss steeds iets hogers zoeken ?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:57

Op vakantie hadden we een trappie bij de poetsplaats. 4 treden ofzo. Ik ben er gewoon opgelopen en giel kwam er vrolijk acteraan. Geen probleem dus Haha!
Ik vond het wel leuk om te doen!
Echt een hoge trap zou ik niet zo snel doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:01

Gewoon een bestaande trap zoeken die stevig is, zelf voorop lopen en paard meetrekken. Al mijn paarden hebben het zonder problemen gedaan, en vind het wel grappig om te lezen dat het blijkbaar een trucje is Clown Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:13

Hahaha is dat VD Haha! Dan kunnen m'n paarden het blijkbaar toch Haha!
Ik loop voorop een trap op, en ze denderen er vrolijk achteraan Ja

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:17

een trap naar beneden is veel moeilijker..

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:22

Ja dat lijkt mij idd ook ja ...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:36

Dennis is ook wel een bestaande stenen trap op gelopen. Heb er niet eens bij na gedacht, hij liep zo achter me aan.
Er af lukte ook keurig hoor al moest hij van mij iets rustiger aan doen.

Dennis vind dit makkelijker dan stijle afdalingen van een helling af omdat je op een trappetje meer grip heb door de treden.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 22:39

Ik kom maar weinig trappen tegen die echt goed zijn om te oefenen, oftewel die dus niet steil zijn en vrij brede treden hebben.

Een aantal traptreden is idd niet zo moeilijk, maar een vrij lange trap gaat lastiger vind ik.

Ach, ik gooi vaak van alles onder de noemer VD. Het valt niet onder grondwerk, ook niet onder rijden, ook niet onder mennen oid...dan maar zo Knipoog

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:48

Ik denk dat het dan wel lastig wordt ... om zelf wat te maken lijkt me niet echt heel veilig ...

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:12

Hhaha geweldig Tong uitsteken Inderdaad, gewoon paard meesleuren op een paar bestaande trappetjes. Ik zou zeker niet zelf gaan experimenteren met zelfgemaakte trappetjes oid.. want dat KAN fout aflopen..
Maar waarom wil je je paard trap leren lopen vraag ik me af.. (niet boos bedoeld!!!) want je zegt net zelf dat er toch haast niks bij jou in de buurt is.. waar heb je het dan voor nodig? Of vind je t gewoon stoer dat ie dat dan kan en als oefening ofzo ? Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:39

Ik heb Levi voor de grap wel is een trappetje op en af laten lopen. Was bij een klein trein station en de trap had 3 treden geloof ik en was van steen, dus zeker wel stevig genoeg. Ook waren de treden best wel breed.

Ik was met een groepje bokkers aan het wachten tijdens een meeting en we verveelden ons en dat traplopen was dus het resultaat Bloos

Levi deed het zonder problemen, maar het was voor 1x, ik zou het niet zo snel echt veel gaan oefenen ofzo...
Lijkt mij niet zo goed voor de heupen e.d. als je het vaak doet. Net als dat het voor honden ook niet zo best is.

Oja Levi heeft geen ijzers onder...bij een paard met ijzers onder zou ik het zoiezo nooit doen i.v.m. uitglijden!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:38

De meeste paarden kunnen uit zichzelf al traplopen Lachen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:05

Leren??? Mijn tink loopt gewoon achter me aan als we de trap over de duintop pakken. Ook trap af gaat wel goed.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:11

Ik doe geen VD, maar ik weet wel dat ik op een ponykamp 2 jaartjes geleden elke dag een buitenrit ging doen. En daar waren de paden zo dat er vaak soort van trappetjes waren waar je op / en af moest stappen. Natuurlijk waren het geen echte trappen, en waren ze niet erg hoog en helemaal gelijk. Natuurlijk zijn die paarden dat gewend en lopen er zo overheen. Je moet het natuurlijk wel tot je beschikking hebben Knipoog

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 22:03

De bereden politie moet vaak ook over trappen galoperen e.d zelf zou ik het niet zo snel doen met mijn paarden ivm uitglijden (ijzers)