[AR] [VD/NH] Vrijheidsdressuur of Natural Horsemanship?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shezzit

[VD/NH] Vrijheidsdressuur of Natural Horsemanship?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 21:00

Ik ben met een merrie bezig met een van deze twee dingen....
Laten lopen in de kraal, me gedragen als de "leidende merrie" waardoor ze voor of achteruit moet, sneller of langzamer, of keren.
Ik leer haar op commando te volgen, een pasje achteruit te doen, of totaal stil te staan, of ik er nu naast sta, of dat ik aanwandel.
Kan iemand mij vertellen waar NH overgaat in VD?
Alvast bedankt, groetjes Kris

Maroush

Re: [VD/NH] Vrijheidsdressuur of Natural Horsemanship?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:10

Het is totaal iets verschillends ... NH is zo ongeveer op een natuurlijke manier met je paard omgaan, VD is het paard dingen echt áánleren. Het overlappende is denk ik grotendeels de gewone opvoeding.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:54

Ben het ermee eens. NH gaat niet over in VD. Natural Horsemanship is de benaming voor het natuurlijk omgaan met paarden. Vrijheidsdressuur is kunstjes aanleren. Dit heeft dus niks met elkaar te maken.

Je kan wel zowel NH al VD met je paard doen en het dus als het ware combineren. Met het is geen vervolg op elkaar.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:32

Mms kan je de basis van VD een beetje als NH zien, zoiets al komen en blijven maar echt vergelijken kan je het niet... VD is gewoon leuk en show enal maar NH gaat veel verder he