[AR] Wat doen met hengst shet van 1 jaar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_hannah_

Wat doen met hengst shet van 1 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 18:37

Hallo,
Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die leuke dingen weten die je met een shetland hengstje van 1 jaar kan doen. wandelen en grazen doe ik al veel. En ik dacht mischien weten jullie nog wat leuks Haha!

natuurlijk ook even een foto van kruimel! Vingers aflikken

Afbeelding

Afbeelding

Daahaaag

Authentic

Re: Wat doen met hengst shet van 1 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:41

Niet veel meer dan wandelen en grazen vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:20

Lekker jong laten zijn met leeftijdgenootjes of andere paarden. Verder zou je simpele dingetjes kunnen leren zoals voetje, halster om, vast staan, aan borstels laten wennen en idd grazen en wandelen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:37

Niet meer dan hier boven genoemd is.
Zo'n beestje moet je jong laten en kun je (jammer misschien) nog niet zo veel mee doen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:54

iets wat je heel vaak en lang kunt doen ; kijken hoe schattig hij is Haha! (want hij IS schattig Haha! )

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:16

Ja, met jonge poný's kun je nog nooit zo veel doen...
Ik ken iemand die met een jonge shetlandertje allemaal trucjes ging doen, van die circusdingetjes.. zoals dat hy met z'n voorbenen op een verhoginkje gaat staan.. haha.. het kan allemaal Tong uitsteken
Verder zit er niet zo veel op nee... maar wel een leuk paardje hoor Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:52

Lekker op de wei zetten met soortgenootjes. Lekker jong laten zijn hoor, later kan je er nog genoeg mee doen Lachen

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:52

Ja eigenlijk niet veel meer dan wat hierboven genoemd is, dit is de ideale tijd om hem op te voeden (leren stil staan, voetje geven, volgen) maar verder gewoon lekker op de wei met z'n soortgenootjes laten staan. Wat misschien ook leuk is voor als het wat warmer weer is: met hem gaan zwemmen. Halstertej en touw, jij en je zwempak (zorg wel voor goede schoenen die vies mogen worden) en dan lekker een niet al te vies meertje of ven in. Kun je eerst beginnen met pootje baden en steeds wat verder. Het is gewoon heel leuk en gezellig, voor zowel jou als voor je pony en hij leert dat water heel leuk is en niet eng, wat op latere leeftijd heel goed van pas kan komen.
Zorg er wel voor dat je oefeningen kort en krachtig zijn, want de concentratieboog van zo'n jong dier is nog erg kort.
Succes en veel plezier ermee

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 15:22

hee, bedankt voor de reacties! en zwemmen is inderdaad een heel leuk idee! Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:27

Hoort niet op uz en aangezien je al genoeg (dezelfde) antwoorden hebt zet ik er een slotje op.