[AR] [NH] vraagje over VD !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tituske

[NH] vraagje over VD !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:08

hoi
ik zou graag met mijn pony VD willen gaan doen
en het eerste wat ek haar wil leren is spaanse pas
maar hoe krijg je in gods naam je paard zoiets geleerd?? Clown
kan iemand mij er wat meer over vertellen !

alvast bedankt
xxx jolien
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-06-05 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

LadyMadonna

Re: vraagje over VD !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:25

Met logisch nadenken kom je zowiezo een eind.
Verder verwijs ik je door naar de sticky en de zoekfunctie

_bia_

Re: [NH] vraagje over VD !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:51

zit de basis er al in??? Die is namelijk belangrijk.
Als je pony de basis nog niet kent, stel ik voor daarmee te beginnen.

Je moet zijn been nemen en het doen bewegen in de vorm van een spaanse pas en op dat moment moet je je commando zegn voor spaanse pas, daarna moet je hem uitbundig belonen, zo n paar keer. tot hij het doorheeft. Daarna help je hem door hem een duwtje te geven tegen zijn been met je voet. En als hij zijn been ook maar een beetje opheft--> uitbundig belonen!!! Later moet je er dan aan werken om de oefening meer uit te breiden tot spaanse pas. In t begin moeten da nog geen perfecte passen zijn e. Als je pony dit niet begrijpt helpt et ni om hem te straffen, gewoon terug bij het begin langzaam opbouwen.

ik hoop dat het werkt, ik doe sindskort zelf aan VD maar zo ver ben ik nog ni. Nu en ik bezig met de basis er wat meer in te krijgen (omdat die erg belangrijk is, wil ik dat die er goed inzit) en dat mn pony met zijn voorbeentjes op een blok staat en zo.

Ik hoop dat het werkt
veel succes

HippoLogic

Re: [NH] vraagje over VD !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:58

_bia_ schreef:
Daarna help je hem door hem een duwtje te geven tegen zijn been met je voet. En als hij zijn been ook maar een beetje opheft--> uitbundig belonen!!!

Je kunt die aanwijzing beter met een stokje/zweepje geven dan met je voet. Als de pony enthousiast wordt, kan hij jou (per ongeluk) raken. Dat kan erg hard aankomen, stel je voor dat hij je knie raakt! Gebruik daarvoor dus liever een verlenging van je arm/been. Dat is veel veiliger.

Let er ook op dat je een beetje opzij van je pony blijft staan. Voor je het weet is anders de cue/het commando voor Spaanse pas, dat je recht voor je pony staat. Zeker in het begin, als het stemcommando nog niet bevestigd is, is het onverstandig om recht voor zijn benen te staan.