[ar] Bok in het midden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

[ar] Bok in het midden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 08:56

Hallo,
Ik ben zo eens aan het rondkijken naar marathon of marathonrecreatiewagentjes. Nu zag ik een leuke maar is de bok in het midden. Het is meer richting recreatie de kar. Ik wil ook vnl recreatief er mee mennen met af en toe een onderling wedstrijdje en dressuurles.
Ik heb nu een echte recreatiekar op autobanden. Het lamoen is niet verstelbaar en veel te lang en geen bokkussen. Mijn kar is daardoor, door het lange lamoen niet heel geschikt voor vaardigheidsproefjes en dat vind ik wel leuk om te doen. Een bok in het midden lijkt me zo ongezellig omdat je bijrijder dan achterin moet zitten. Wat is wijsheid?
gr Cindy

MoniqueT

Re: [ar] Bok in het midden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:14

Tja, ik heb een marathonwagen met verschuifbare bok en heb hem nooit anders staan dan in het midden. Zeker in het bos is het lekker om je bijrijder achterop te hebben. Je verdeelt dan het gewicht voor het paard beter, anders hangt alles op de vooras en spoort je wagen verder in. Op de weg maakt dat niet zoveel uit, maar ik vind het lekker om recht achter mijn paard te zitten.

In de dressuurles is dat zeker heerlijk, omdat je dan goed recht kan stellen. Ik zou niet anders willen.

Zo ziet het eruit:

Afbeelding

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:04

Ik heb ook zo'n verschuifbare bok en ook ik heb dat ding eigelijk altijd alleen maar in het midden staan. Alleen bij ringsteken of iets dergelijks wordt ie verschoven.
Ik vind het fijn om recht achter mijn paard te zitten Ja

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:42

Als je voornamelijk reacreatief rijdt, zou ik net als hierboven op zoek gaan naar een verstelbaar bokkussen.
Mijn kussen zit vast in het midden, voor de wedstrijden en voor dressuur vindt ik het echt ge-wel-dig. Maar een ritje rijden is niet echt gezellig. De groom moet of de hele weg staan, of zit een stuk lager en dan is communiceren onmogelijk.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:51

mijn bokkussen zit niet in het midden en is niet te verschuiven.
ik ben er best tevreden over.

maar waarom kan je met een recreatiewagen geen vaardigheidsproefjes rijden? er zijn zat mensen die met hun presentatie wagen vaardigheid rijden en die zijn over het algemeen groter, breder en zwaarder dan een recreatiewagen.
met een recreatiewagen zijn hindernissen iets lastiger te rijden maar dat is dan ook het enige verschil.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:53

wij kunnen hem ook verstellen, maar hij staat eigelijk altijd in het midden. Behalve als me van te voren weten dat er iemand mee gaat, dan willen we hem nog wel eens gewoon aan de rechtse kant zetten, maar vindt dat niet zo lekker rijden Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:35

De mijne kan ook naar het midden. heb ik wel eens gedaan maar ik zit toch liever op mijn vertrouwde stekkie

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:29

Ik zit niet in het midden en heb er geen probleem mee, maar ik heb ook nog nooit met een wagen gereden waar je in het midden zit...

Mijn marathon/recreatiewagen is trouwens te koop, mocht je interesse hebben... Bloos

De wagen die ik ga kopen heeft wel een verplaatsbare bok, zijkant-midden, ben dus benieuwd hoe dat zal zijn...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:49

Met dressuur vind ik het lekker, je kan beter oordelen over stelling en buiging, omdat je erbovenop kijkt, in plaats van er schuin tegenaan.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:17

En je kunt correcter inwerken als je er recht achter zit, vind ik