[AR] [NH] Parelli in afgesloten ruimte of los in de weide?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belgje_Argos

[NH] Parelli in afgesloten ruimte of los in de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:37

Hoi,
ik heb mijn parelli pakket level 1 ontvangen, en ik ben aan Lesson 4: introducing your new tools to your horse. Er staat in het boekje dat je eerst wat moet rondlopen in de wei zonder aandacht te besteden aan je paard, met je carrot stick bij je. Dit heb ik dus gedaan en mijn paard kwam naar me toe en leek geïnteresseerd in de carrot stick en de savvy string. Geen probleem dus. Maar dan moet je naar je paard gaan en hem strelen en dan ook proberen hem te strelen met je carrot stick. Hier zit em nu het probleem. Mijn paard loopt weg als ik dit probeer te doen. Mijn reactie hierop is dan gewoon de andere kant oplopen en doen of hij me niet interesseert. Ik heb hierna nog enkele pogingen ondernomen, maar hij laat zich strelen enkel zonder dat ik hem ook streel met de stick. Nu heb ik een vraagje. Moet je telkens je oefent met je paard een stukje afzetten van de wei of moet je dit gewoon los in de weide oefenen. Mijn weide is namelijk 1ha en als mijn paard wegloopt, tja, dan kan ie ook echt ver weg. Kan iemand mij helpen?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-06-05 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

evita_

Re: Parelli in afgesloten ruimte of los in de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 00:09

in de wei is het zowiezo moeilijk want daar staat namelijk gras. En aangezien de meeste paarden een ontzettende aantrekkingskracht op gras hebben...Knipoog

Ik zou proberen als je een bak hebt daarin te oefenen en anders idd een stukje wei afzetten. Maakt het jou wat gemakkelijker om de aandacht te krijgen van je paard. Heb je die uiteindelijk dan kun je altijd nog los in het weiland.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:29

Belgje_Argos schreef:
Mijn paard loopt weg als ik dit probeer te doen. Mijn reactie hierop is dan gewoon de andere kant oplopen en doen of hij me niet interesseert.

Hierdoor heb je hem geleerd dat hij dus van je af is zodra hij wegloopt. Dat zal hij nu dus blijven doen Lachen.

Zet hem in een bak, en blijf hem strelen als hij wegloopt. Gewoon meelopen! Je stopt pas als hij stopt. In de wei is dit probleem nu moeilijk op te lossen, daar kan hij immers alle kanten op.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:12

Afgesloten ruimte en dan zo klein mogelijk (maar geen box).