[AR] [NH] is het boek Horse•Man•Ship voldoende?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

[NH] is het boek Horse•Man•Ship voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 17:23

Hallo mensen!

Ik verdiep me nu al een tijdje (alleen theoretisch helaas) in parelli. Daarom ben ik ook laatst samen met mijn vader en mijn zus naar een demo van eddy geweest.
Mijn zus is ook helemaal enthousiast, en nu heeft ze sinds een paar weken een verzorgpaard, waarmee ze nu ook mee wil gaan parellien. Ook heeft ze daar een vriendin van stal die daar haar eigen paard heeft staan aangestoken en die wil dus ook gaan parellien met haar paard.

Allemaal heel leuk natuurlijk dat ik alweer twee mensen enthousiast heb kunnen maken voor parelli, maar dit is het probleem:

Mijn zus en haar vriendin zijn studenten. En studenten hebben geen geld. Daarom vindt mijn zus het ook veel te duur om het level 1 pakket aan te schaffen. Ook gaat ze de accesoires, zoals de carrot stick niet kopen, hiervoor gebruikt ze bijvoorbeeld een zweep. Een touwhalster gaat ze zelf knopen. Maarja, hier weet ze eigenlijk ook niets van dus ik heb maar gezegd wat voor soort touw ze moet gebruiken (6mm) en dat je je paard er niet mee mag vastzetten en dat je het niet om mag laten als je er niet bij bent enzo. mijn zus heeft dus nog totaal geen ervaring met parelli, op die demo na dan. Omdat ze het dus te duur vindt om het level 1 pakket aan teschaffen, wil ze het Natural Horse•Man•Ship boek gaan aanschaffen (die van 24,95). Maar mijn vraag is dus: is dit in principe voldoende om te gaan parellien?

En zo niet, is er nog een ander goedkoop alternatief? Want een tweedehands pakket vindt ze ook te duur, en bovendien heeft ze geen videorecorder/dvdspeler, dus aan het kijkmateriaal heeft ze niets.
Kan je niet ergens losse delen van het pakket kopen, zodat ze alleen de boekjes heeft?

Nou, bedankt voor het lezen, ik weet het, het was een lang verhaal, ik heb nogal uitgewijd , dus ik hoop dat jullie antwoorden hebben!

PS: Haar verzorgpaard is geen probleempaard oid hoor, is gewoon een lief beestje.

Maroush

Re: [NH] is het boek Horse•Man•Ship voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:56

Je kunt ook de boeken van Voest kopen. Natuurlijk altijd minder uitgebreid dan een heel pakket lijk mij, maar je kunt er wel een tijdje mee vooruit Ja Ik vind het iig een fijn boek !!! Het boek wat jij noemt heb ik niet gelezen, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:14

De cursus van Parelli is beter gestructureerd dan het boek. Ik heb de herziene uitgave nog niet gezien, maar in de oude versie van het boek (in het Engels) heb ik tevergeefs gezocht naar de 7 levels waar Parelli het in zijn levels over heeft, en ook de oefeningen hoe je daar moet komen en hoe je moet reageren om problemen op te lossen staan daar niet bij.

Als je genoeg tijd en zin meeneemt om te gaan snuffelen kun je alle onderdelen bij elkaar sprokkelen. Wordt lid van een forum over PNH, lees de artikelen op de website, en probeer veel uit.

Ik ben alleen van mening dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt door de middelen niet aan te grijpen die in principe voor het oprapen liggen. Ja het is niet goedkoop, maar kennis die je opdoet heb je voor de rest van je leven (zou je als student toch moeten weten), en als je het pakket koopt hoef je ook het wiel niet een tweede keer uit te vinden. En ook dat tweedehands pakket kun je op een gegeven moment weer doorverkopen...en dan blijkt het tweedehands pakket ineens niet meer zo duur!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 08:32

Ik heb dat boek ook, en ik zit er nu over te denken om het level 1 pakket aan te schaffen, maar ik ben student en kan het dus ook niet betalen.....
Het boek is niet helemaal compleet en niet zo duidelijk als de paketten, maar ik maak me er wel mee uit de voeten. Als ik ooit is geld teveel heb koop ik dat pakket wel...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 00:17

Een boek is nooit genoeg om iets te leren. Het verschaft je inzicht en achtergrondinformatie, maar geen handigheid. Niemand corrigeert je als je iets fout doet. Sterker nog, je weet niet eens hóe iets er uit moet zien!

Misschien een mogelijkheid: ga als toeschouwer naar een cursus, dat is vrij betaalbaar en je ziet in ieder geval hoe het moet, en hoe problemen opgelost moeten worden. Succes!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:37

Het boek beschrijft het 'waarom', maar niet het 'hoe'. Daarvoor zijn het pakket en de 'tools' wat mij betreft onmisbaar. Maar op de site van Parelli en andere NH-sites kun je inderdaad voldoende informatie bij elkaar sprokkelen om aan de gang te gaan.