Hallo mensen!
Ik verdiep me nu al een tijdje (alleen theoretisch helaas) in parelli. Daarom ben ik ook laatst samen met mijn vader en mijn zus naar een demo van eddy geweest.
Mijn zus is ook helemaal enthousiast, en nu heeft ze sinds een paar weken een verzorgpaard, waarmee ze nu ook mee wil gaan parellien. Ook heeft ze daar een vriendin van stal die daar haar eigen paard heeft staan aangestoken en die wil dus ook gaan parellien met haar paard.
Allemaal heel leuk natuurlijk dat ik alweer twee mensen enthousiast heb kunnen maken voor parelli, maar dit is het probleem:
Mijn zus en haar vriendin zijn studenten. En studenten hebben geen geld. Daarom vindt mijn zus het ook veel te duur om het level 1 pakket aan te schaffen. Ook gaat ze de accesoires, zoals de carrot stick niet kopen, hiervoor gebruikt ze bijvoorbeeld een zweep. Een touwhalster gaat ze zelf knopen. Maarja, hier weet ze eigenlijk ook niets van dus ik heb maar gezegd wat voor soort touw ze moet gebruiken (6mm) en dat je je paard er niet mee mag vastzetten en dat je het niet om mag laten als je er niet bij bent enzo. mijn zus heeft dus nog totaal geen ervaring met parelli, op die demo na dan. Omdat ze het dus te duur vindt om het level 1 pakket aan teschaffen, wil ze het Natural Horse•Man•Ship boek gaan aanschaffen (die van 24,95). Maar mijn vraag is dus: is dit in principe voldoende om te gaan parellien?
En zo niet, is er nog een ander goedkoop alternatief? Want een tweedehands pakket vindt ze ook te duur, en bovendien heeft ze geen videorecorder/dvdspeler, dus aan het kijkmateriaal heeft ze niets.
Kan je niet ergens losse delen van het pakket kopen, zodat ze alleen de boekjes heeft?
Nou, bedankt voor het lezen, ik weet het, het was een lang verhaal, ik heb nogal uitgewijd , dus ik hoop dat jullie antwoorden hebben!
PS: Haar verzorgpaard is geen probleempaard oid hoor, is gewoon een lief beestje.