[AR] [NH] paard heeft geen respect voor me

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SilenSilvano

[NH] paard heeft geen respect voor me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 00:12

toen ik mijn paard kocht en werd gekeurd zei de man dit is een paard van de film horsewhisperer. Dus ik dacht cool dit is een uitdaging voor mij. IN het begin toen ik hem net had liep hij soms gewoon over me heen en had totaal geen respect voor me. Dat is nu ietsje beter geworden maar niet veel. Hij denkt wel iets meer om me dan voorheen. Jammer genoeg ben ik altijd afhankelijk van mijn zusje dat ik kan rijden tenminste wanneer ze in het land staan. Ik kan mijn paard niet alleen het land uithalen hij blijft stokstijf staan gaat gewoon op rust staan en verzet geen stap. Als mijn zusje met haar paard eruit loopt dan wil hij met beetje moeite ook mee. Maar ik kan dus nooit een keertje alleen gaan rijden. Vandaag wou ik mijn paard eruit halen om te rijden maar hij wou echt niet mee. Hij gaf er ook niks om dat een ander paard eruit liep hij bleef gewoon op rust staan en keek eens rustig wat om hem heen. Ik heb hem nu een jaar en iedereen zegt altijd geduld is een schone zaak. Nou mijn geduld raakt nu wel een beetje op. Het is precies zo met de spoelplaats als ik zijn voetjes wil wassen. Hij vind het totaal niet eng en weet dat het goed is maar toch wil hij er niet in. Hij blijft staan en verzet geen stap en dan kan je nog zo kwaad worden of nog zo poeslief blijven en rustig maar dat helpt echt niks hij is zo dominant en dwars als het maar kan. Nou was er vandaag een meisje bij mij op stal die het op natural horsemanship doet. Ze heeft hem toch uit het land gekregen en toen moest hij op stal waar geen 1 paard verder stond. Hij heeft een hekel aan alleen staan en normaal breekt meneer de boel af of schreeuwt alles bij mekaar. Ik heb hem helemaal niet gehoord en hij stond stokstijf stil dus het heeft toch iets met hem gedaan. Nou wil ze me vaker helpen zodat hij respect voor me krijgt. Ik hoop echt dat dit beter word want wil niet altijd afhankelijk wezen van mijn zusje wil ook wel eens alleen wat doen.Misschien moet ik ook maar zo'n cursus gaan doen!

Het is wel een lang verhaal maar hoop wel dat iemand ff zin heeft om het te gaan lezen.Misschien zijn er meer mensen met dit probleem en dan zou ik graag willen weten wat ze er aan gedaan hebben.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 02-06-05 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

callippo

Re: [NH] paard heeft geen respect voor me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:39

Ik zou je aanraden om snel een paar lessen "assertiviteit met paarden" te volgen. Oftewel: Natural Horsemanship lessen.

Jouw paard houd je gewoon voor de gek en hij weet dat jij nu geen manier kent om hem toch uit de wei te krijgen. Als jij eenmaal wat meer weet waarom hij dit doet en wat je eraan kunt doen, dan zul jij net als dat meisje op stal, je paard ook gewoon uit de wei kunnen halen.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 15:21

ik hoop het wel...want heb de hoop beetje op gegeven. Ze zeggen altijd aanhouder wint maar hij doet het al een jaar is wel minder geworden maar hij blijft het doen. Ik hoop dat het opgelost kan worden.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:43

Het is niet alleen met uit het land halen. Ook met de trailer met de spoelplaats en als we naar de bak toe lopen en als hij iets spannends ziet gaat hij gewoon stil staan en er rustig naar staan kijken.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:47

ik heb precies hetzelfde! wow ik herken dit echt met Indy, af en toe dan krijg je echt van die wurgneingen he?! ja Blondesil ik snap het heel goed. ik ben net een tijdje bezig met een paar kleine dingen van het grondwerk wat ik uit een boek heb geleerd maar ik denk dat iik ook maar een keer een cursus ga volgen als ik de kans krijg, want het werkt wel maar nie genoeg

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:52

nou echt jah dat krijg je soms wel....vandaag wou hij weer het land niet uit het is echt een dwarskop. Ik vind het echt niet leuk meer.
Ik ga maar eens wat boeken lezen erover en hopen dat dat meisje bij mij op stal er van af kan helpen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:06

BlOnDeSiL schreef:
nou echt jah dat krijg je soms wel....vandaag wou hij weer het land niet uit het is echt een dwarskop. Ik vind het echt niet leuk meer.
Ik ga maar eens wat boeken lezen erover en hopen dat dat meisje bij mij op stal er van af kan helpen.

Waar staat jouw pony ergens? of waar woon jij?

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 15:45

Mijn paard staat in hempens. Woon zelf in leeuwarden is 20 minuutjes fietsen hoezo?