[AR] [LO] problemen met paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eloise

[LO] problemen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 17:48

hoi allemaal,

als mijn verozrgpaardje logeert dit ik met het volgende probleem:
paard staat stil, k word boos dreig een beetje met zweep,
dan loopt ze wel een stukje maar dan draait ze zich om en staat ze met mijn hoofd naar me toe, en als ik haar een tik wil geven, draait ze zich met me mee,
het is nogal vervelend, weet iemand er wat op?
alvast bedankt!

nescio1

Re: [LO] problemen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:02

heb je wel eens geprobeert met een dubbele longe te longeren?
dan kan ze niet omdraaien omdat je haar met de buitenste lijn tegenhoud. het werkt als het waren net als je teugels alleen zorgt de buitenste ook als been.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:11

Klinkt als een communicatie fout van jouw.

Het paard reageerd van nature op positie's. Sta je voor de kruis van je paard dan zou het draaien en terug komen in tempo tot stoppen. Ga dus als het waren met het paard mee lopen in een rechte lijn naar de kruis of er net wat achter. Draait ze toch of komt terug in tempo nog verder achter de kont lopen. Weet je zeker dat je niet voor de kruis bent dan kun je wel even doorzetten natuurlijk.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:37

Als je paard dit vaker doet zoals je beschrijft moet je ervoor zorgen dat je het dreigen een keer overslaat en je paard eens goed streng met een tik van de zweep en een stemhulp voorwaarts drijft. En natuurlijk bij de achterhand van je paard gaan staan en niet ervoor. Je paard heeft dit nu door dus zorg dat je m de volgende keer te slim af bent door eerder en consequent te reageren.