[AR] [NH] Terra Natura: natuurlijk paardrijden -> geweldig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R_MW

[NH] Terra Natura: natuurlijk paardrijden -> geweldig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 11:44

Hee Bokkers!

Een aantal maanden terug heb ik hier een topic gestart over welke cursus ik het beste kon volgen bij TN. Ik wilde kiezen uit communiceren 2 en natuurlijk paardrijden 1. Ik heb besloten om allebei de cursussen te volgen.

Een aantal van jullie vroeg of ik mijn ervaringen met jullie wilde delen over deze cursussen. Communiceren 2 heb ik een maand geleden al op bokt gezet. Afgelopen weekend heb ik Natuurlijk paardrijden 1 gevolgd en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen.

Ik vond de cursus (alweer) geweldig! Heel veel van geleerd. We zijn weer begonnen met oefeningen te doen met elkaar zodat je elkaar feedback kan geven. Balans, ontspanning en synchroon bewegen stonden in de oefeningen en het rijden centraal. Na de oefeningen gingen we te paard. Iemand leidde het paard aan het touw, zodat je als deelnemer lekker bezig kon gaan met de oefeningen. We reden zonder zadel zodat je het paard en de bewegingen nog beter kon voelen. Na het reden stegen we af en konden aan het haar op de rug van het paard zien of we in balans zaten. De 1e keer had ik een soort hanenkam op de rug van de lieve fjord Tobias gecreëerd. de laatste keer was de vacht zo glad als een spiegeltje. Wat een vooruitgang!

Ik heb in 12 uur tijd een véél staboele, ontspannendere, en bewustere houding gekregen. Ik voelde me net een Centaur. Ook zijn de oefeningen die we hebben meegekregen genoeg om zo'n 1 a 2 jaar op door te gaan. Kortom: ik heb ontzettend veel geleerd! Het is zeker een aanrader!

groetjes Roos
Laatst bijgewerkt door Lielle op 27-05-05 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Achterom

Re: NH:Terra Natura: natuurlijk paardrijden -> geweldig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:25

Klinkt goed zeg!
Dus echt waar voor je geld?

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 14:53

zeker waar voor mijn geld. heb meer geleerd in deze 12 uur dan ik zou kunnen leren in tig lessen van een 'gewone' instructeur.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:56

Je doet het dus niet op je eigen paard als ik het goed begreep?

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:23

Heb je verslag weer gelezen. Krijg steeds meer zin in mijn eigen cursussen. A.s. weekend ga ik de cursus communiceren met paarden I doen en 2 weken later de cursus natuurlijk en bewust rijden I. Vooral na het lezen van je verslagen zie ik het helemaal zitten.

bleuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:05

Roos schreef:
Ik voelde me net een Centaur. .

Wat een leuke vergelijking.

Bij mij valt het hoofd van de Centaur er steeds af, moet ook maar eens zo'n cursus gaan doen.

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 08:53

Bleuke, bedoel je dat je dus achter de beweging van het paard aankomt? Dat had ik namelijk best wel sterk. Nu zit ik echt in de beweging van het paard en komt mijn hoofd er niet steeds achteraan.

Wendytje: Het klopt idd dat je niet op je eigen paard zit. Kan wel, maar ik vond het prettiger om me gewoon met de oefenongen bezig te houden ipv dat ik me bezig ging houden met mn paard (daar zou ik toch naar geneigd zijn). Bovendien heeft het meedoen met eigen paard geen voordelen of meerwaarde.

tittel: heel veel plezier, ik weet zeker dat je het geweldig gaat vinden!

bleuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:37

Zo'n centaur is toch zo'n man met een paardenlijf, ik ben de laatste maand al twee keer van mijn paard gevallen en ik vond je beeldspraak mooi voor hoe het eigenlijk hoort te zijn, nl. je 1 voelen met het paard. Ik moet dus zeer dringend eens over mijn zit moet nadenken en er iets aan doen; wat de oorzaak van mijn slechte zit precies is, ben ik nog niet echter en gaat me ook nog wat tijd kosten maar het lijkt me dat zo'n cursus hel hard kan helpen.

R_MW

Re: [NH] Terra Natura: natuurlijk paardrijden -> geweldig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 09:20

Hee Bleuke,

als je het gevoel hebt dat er iets mis is met je zit, kan ik je deze cursus echt van harte aanbevelen. wat mij zo aansprak aan deze cursus is dat je echt leert wat de goede houding is. Dus ze kijken naar de ruiter ipv naar het paard. meestal is het andersom en wordt er alleen gewerkt aan het paard. het paard loopt dan in een valse knik (zogenaamd mooi aan de teugel) en de ruiter zit er als een zoutzak op! Dat is hier dus totaal anders. Als je in balans zit, kan het paard ontspannen en jij ook en dán kan ie echt mooi gaan lopen. Zoals het hoort. Deze cursus is wel confronterend op zich omdat je erachter komt dat je houding al die tijd neit in balans was. Das even slikken, maar wel super goed om te horen en je houding vervolgens te veranderen! Nu voel ik dat ik vele malen beter zit! en mijn paardje loopt ook stukken beter!

Kijk maar eens op terra-natura.nl als je interesse hebt in de cursus. succes!

Als je nog iets erover wil weten, kun je me altijd pb-en

vamp

Re: [NH] Terra Natura: natuurlijk paardrijden -> geweldig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:49

klinkt fantastisch zo'n cursus!! ik ga denk ik ook maar eens informeren hoe&wat Lachen