ik had vandaag mijn pony aan de longe bij gezet met touwtjes en een meisje les gegeven op haar, ik bind haar zeg maar zo vast dat ze normaal naar benee loopt met haar hoofdje, mijn pony is moeilijk nageeflijk te rijden dat is wel zo maar aan de longe geeft ze zich ook niet egt over, ze loopt wel goed voorwaarts (vooral nu er vandaag iemand opzat) en ook met haar hoofd juist maar toch probeert ze nog met haar hoofd naar buiten te breken en doet haar mond zo open af en toe om onder het nageven uit te komen, heel af en toe kauwt ze wat af..maar de meeste tijd loopt ze dus naar benee zonder te kauwen, is ze dan wel ontspannen? en hoe komt het dat ze niet los wil laten, ze heeft geen pijn in de rug en niemand trok aan de touwtjes zeg maar... om haar nog strakker te zetten lijkt me geen optie maar ze is met rijden ook niet makkelijk maar het lijkt mij dat ze aan de longe toch sneller los moet laten, ze liep wel lekker met haar hoofdje naar benee op zich maar dat kauwen hoort er tog bij? dat meisje heeft het trouwens wel heel erg naar haar zin gehad!