[AR] [uz] Wat kan mijn pony trekken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roossie

[uz] Wat kan mijn pony trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:59

haj allemaal
ik heb een paardje van 1.40m hoog en kan 60 kilo dragen. Ik vroeg me dus af als mijn paard voor een kar gaatstaan (wat ik dus graag wil proberen) hoeveel kan ze dragen voor de kar?? Ik wil het graagen weten voor een huifkar en een 2-persoons karretje.

help a.u.b. Haha!

greetzz. Roossie en Banjer Pling
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-05-05 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

laura2span

Re: Mijn pony voor de kar??¿¿

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:21

is het een stevige pony of een smalle?
op de harde weg 3 x het eigen gewicht,
op een zandpad 2 x het eigen gewicht
en op zware paden met mul zand 1 x het eigen gewicht.
dit is het vriendelijkste voor je pony, je kan ook wel een keer een kort ritje over het harde maken met iets meer.

een tweepersoonskarretje kan geen probleem zijn. een huifkar is heel afhankelijk groot/klein, helemaal volgepropt of bijna leeg.
bij uhz is een sticky over mennen misschien handig om eerst door te lezen.

Roossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:55

[/img]haj banjer is een half new forest en half welsh, ze is en niet elegant en niet stevig.. dus my lykt t n beetje bouw van new forest.

kiz roos en banjer(os!)[img]haj banjer is een half new forest en half welsh, ze is en niet elegant en niet stevig.. dus my lykt t n beetje bouw van new forest.

kiz roos en banjer(os!)haj banjer is een half new forest en half welsh, ze is en niet elegant en niet stevig.. dus my lykt t n beetje bouw van new forest.

kiz roos en banjer(os!)

ps: hoe zet je er een afbeelding by??

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:00

Een afbeelding doe je door de URL te nemen (die zie je als je met de rechtermuisknop op de4 foto klikt en die zet je dan tussen [img]urlvandefoto[/img].

Ik denk dat je pony ongeveer 1000 kan trekken als je op de weg bent en ongeveer 400 of 500 in erg mul zand.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:16

ik vind een huifkar al gauw erg zwaar worden voor een "gewone" pony( uitgezonderd de fjorden en haflingers die dus in he ttuig geboren zijn)

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:51

Ligt er ook veel aan hoe zwaar je wagen is, er zijn wagens van 80 kilo en er zijn er van ruim 200 kilo.
Ga eerst rustig op een veilige plaats werken aan de conditie, dan zie je zelf wel wat ie kan trekken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:46

VMR -> UZ

Sjonniej

Re: [uz] Wat kan mijn pony trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:14

Zoals al gezegt, ligt het aan je pony. Sommige zijn zo gebouwd dat ze makkelijk van alles kunnen trekken, andere kunnen nog geen 200 kg trekken.

Mijn pony is een smalle New Forest van 1.36. Ik heb een wagentje van rond de 100 kg, ik erop en mijn moeder, bij elkaar iets meer dan 200 kg. Op de harde weg gaat het makkelijk allemaal. Maar als je echt door zwaar terrein gaat rijden sloop je hem.