[AR] [VD/NH] Wat doen met een kreupel paard ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maroush

[VD/NH] Wat doen met een kreupel paard ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 17:57

Maroes is behoorlijk kreupel en mag alleen 4x per dag 5 minuutjes stappen. VD'en en NH'en schiet dus niet echt op, maar aangezien ik d'r met een lange poetsbeurt ook niet altijd evenveel plezier doe, vroeg ik me af welke dingentjes ik gewoon stilstaand kan doen, zodat ze toch nog een beetje wat te doen heeft.
Wat betreft VD wilde ik het ja-knikken en hoofd scheef houden (je moet toch wat bedenken Clown) verder gaan leren en verder om snoepjes e.d. wat zachter aan te nemen en het clickeren weer een beetje oppakken. Kusjes geven, niet-eten en kijken waar ik heen wijs kent ze al en flemen krijg ik niet voor elkaar.
Iemand nog meer ideeen wat voor VD-dingen ik kan leren of wat ik qua NH stilstaand in de stalgang kan doen ?

Anoniem

Re: [VD/NH] Wat doen met een kreupel paard ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 19:09

Hmm, een direct antwoord kan ik nu niet even uittypen, maar wat je je paard allemaal kunt leren is inderdaad het ja/nee knikken, tong uitsteken, hinniken, targetten (voorwerpen aanraken op commando), hand aanraken op commando, gapen, flehmen, apporteren en kleuren leren herkennen. Ik heb laatst een uitgebreide tekst daarover geschreven met hoe je die kunstjes precies aan kunt leren, maar die kan ik niet hier neer zetten omdat die in het tijdschrift Amazone komt. Volgens mij zelfs in nummer 2 en die komt dacht ik volgende week uit en in de winkels (nummer 1 ligt nu nog in de winkels met het eerste hoofdstuk uit de vrijheidsdressuur-serie), dus je zou dat eens door kunnen bladeren. Rond augustus, als dat nummer weer uit de winkel is, zet ik het artikel waarschijnlijk op mijn site, maar dat is voor jouw paard een beetje laat, denk ik. Lachen

In elk geval veel succes, en beterschap met je paard!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 19:13

Heb nog nooit van dat blad gehoord maar ben zeeer benieuwd naar die tekst!
Ontopic: Alles is hierboven al genoemd wat ik kan bedenken Clown

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 19:43

Targetten, hand aanraken en apporteren kent ze ook al, maar kan ik natuurlijk wel nog wat gaan verbeteren Ja
Tong uitsteken, flemen, hinniken en gapen zijn inderdaad ook wel leuke ideeen, maar omdat ze dat uit zichzelf niet heel veel doet, is het wel lastig om dat te leren ...
Ben wel erg benieuwd naar dat tijdschrift !! Weet je ook waar het te koop is ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:52

Gewoon in de boekhandels, in elk geval bij de Bruna, de Ako en al die andere grote ketens (kleintjes ook). de website is http://www.amazonemagazine.nl , misschien staat daar iets van verkooppunten op?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:22

Tnx. Dat blad lijkt me echt super !! Heb meteen even een proefabonnement genomen Schijnheilig En ga voor het eerste nummer nog ff in de winkel kijken Lachen

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:44

Ik ga dat blad ook maar eens lezen lijkt me heel intressant. :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:31

Ah, ik zag net het tweede nummer in de winkel liggen dus het artikel over de kleine kunstjes staat er nu in.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 17:22

Leuk !! Ben benieuwd wanneer ik mijn eerste door de bus krijg. Waar ging het eerste deel precies over ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 07:44

Deel 1 was een soort algemene inleiding over het wie, wat, waar, waarom en hoe van vrijheidsdressuur. Deel 2 is het begin van het echte uitleggen van het trainen, in dit geval van de kleine kunstjes dus. Het volgende deel gaat over de kunstjes richting de bodem (knielen, compliment, liggen, zitten e.d.) en het voorlopig laatste over de jambette, polka, Spaanse pas en het steigeren.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:46

Oh super !!! Dan krijg ik dus als het goed is de drie leukste delen in de bus ?!! Ben echt heel benieuwd Ja