[AR] [VD] Boeken over VD, welke?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

[VD] Boeken over VD, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 18:48

Hallo Lachen

Ik wil met de shetjes hier graag beginnen met vrijheidsdressuur, maar ik wil niet zomaar beginnen met wat gepruts, want ik heb geen zin in negatieve gevolgen, en daar komt bij kijken dat we (ik en de shetjes) er nog helemaal geen ervaring mee hebben, en er eigenlijk geen bal van kunnen Haha!
En staat daar dan ook in waar je het beste mee kunt beginnen, wat de nodige basis is, wat de beste opbouw is, tips/feiten/weetjes over de commando's (bijvoorbeeld dat ze niet teveel op elkaar moeten lijken) enzo?

Alvast bedankt!

[edit] en waar ze te koop zijn enzo Haha!

Chocopasta

Re: [VD] Boeken over VD, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 20:10

Helemaal niemand? Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:03

Het boek "paardenschool" van Nathalie Penquitt is erg goed, maar helaas is die niet meer in de winkel te koop. Wel kan je bokt in de gaten houden, want soms word ie tweedehands aangeboden. Verder kan je al erg veel informatie uit de sticky op dit forum halen...

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:27

Ik denk alleen niet dat iemand 'm voor weinig geld wegdoet Knipoog Is een veel gevraagd boek geloof ik ...
Inderdaad staat er ook heel veel in de sticky. Ik vind zelf de site van Pinky_girl echt super !!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:18

Oke, ga ik daar eens naar op zoek! (Marktplaats enzo)
Bedankt!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:55

Parelli geeft een goed basis. Daar leer je concequent zijn en snel reageren. Verder het bekende boek van Natalie Penquitt, zij heeft ook een video in het Duits uitgebracht. Misschien is dat een idee? Dan zie je direct wat de bedoeling is. xyzutu2 brengt in augustus ook haar boek uit. Ik weet niet of dat ook geschikt is voor beginnende liefhebbers? Je zou eens op haar site kunnen kijken.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 11:04

Oke, hartstikke bedankt, ik zal eens op zoek gaan Lachen