[AR] [NH] Pony met verleden trailermak maken....HELP!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fico_91

[NH] Pony met verleden trailermak maken....HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 22:02

heey
ik heb een pony van 1,55 m die vroeger als veulen mishandeld is door handelaren.... onder het zadel is ze wel heel lief en ik rij er mee buiten maar ze wil wel nogal gauw gaan steigeren en is ook bang voor trekkers en vrachtwagens...dat is volgens mij in dit geval eenkwestie van oefenen... maar ik heb nog een (groter) probleem...ze is als de dood voor trailers.. ik heb rond gekeken en ik zag dat het helpt om bijv. een trailer in de wei te zetten... dit wil ik zo snel mogelijk proberen.. ik ben nu bezig met over dekens enzo stappen en ik wil binnenkort een keer over een plank laten stappen... om de laadklep minder eng te maken... maar wie heeft nog meer ideeën? ik heb ook gelezen dat het helpt om tussen palen enzo door te stappen maar dat doet ze zonder problemen... wie kan mij helpen met nog meer dingetjes om te oefenen.. of wie weet tips hoe ik een trailer minder eng kan maken (ik heb al wel gelezen van voer in de trailer enzo hangen maar is er nog meer...) duss tips graag
Alvast bedankt!!
groetjes kitty

Victory

Re: [AR] Pony met verleden trailermak maken....HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:48

Er zijn verschillende mensen actief die naturalhorsemanschip trailer trainingen geven. Met mens en paard. Kijk eens op http://natural-horsemanship.pagina.nl/ Daar staan een hele hoop trainers op, misschien ook tips direct op de sites. verder kan je eens wat NH boeken lezen, ook daar komt het stukje trailer vaak aan bod.

Saba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:51

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:51

Mischien dat je naast wat hier boven staat ook nog iemand die proffesioneel is kan vragen om te helpen. Weet niet mischien een goeie tip ??

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:09

Het klinkt dom, maar ik had gehoord dat het paard als een mak schaap de trailer in loopt met een zak over zijn/haar hoofd..

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 21:50

cece schreef:
Het klinkt dom, maar ik had gehoord dat het paard als een mak schaap de trailer in loopt met een zak over zijn/haar hoofd..

nouja ik denk niet dat ik dat moet proberen... het gaat me nooit lukken om een zak bij me pony over het hoofd te trekken...en ik denk eerlijk gezegt niet dat ze braaf meeloopt met zak over haar hoofd... maar toch bedankt Haha!

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:03

Ik denk dat een zak over zijn hoofd niet echt handig is. Ik geloof dat het wel werkt als je dit doet bij krokodillen Lachen
Ik vind het zelf echt dood eng om geblindoekt ergens heen te moeten lopen (heb dit eens een dag moeten doen voor een stage met blinde mensen. ) Ik blijf dan het liefst aan de grond genageld staan.
Een trailer training bij jou op stal is best aan te komen via te site's van hierboven. Zorg wel dat je inderdaat met een proffesional te maken hebt.

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:04

Ja bedankt allemaal!! Maar ik wil eerst eens proberen om een trailer in de wei te zetten (ik heb namelijk nog geen trailer).... ik weet alleen dat als ik tijdens een buitenrit een auto met trailer tegenkom dat ze dan gaat steigeren van angst... ik zal haar verleden wel even uitleggen dat maakt het misschien wat makkelijker:
Ik ben niet het eerst baasje van Amber (zo heet me pony dus)... ik woon in Gelderland... en het vorige baasje in het bovenste puntje van Friesland.. de vorig baas van Amber vertelde mij dat ze amber als veulentje had gekocht op een paardenmarkt... ze had daar helemaal verhongerd en met de nodige wonden gestaan (littekens kun je nog zien)... dat meisje kreeg zo'n medelijden met dat veulentje(amber dus) dat ze haar ouders had weten over te halen om amber te kopen... amber was echt heeeeel angstig geweest.... zij heeft dit in ongeveer 10 jaar tijd moet ik zeggen behoorlijk goed weggewerkt!! Je kunt goed op haar rijden zonder problemen... ik kreeg haar toen ik 8 jaar was en ik ging ermee buitenrijden... toen schrok amber een keer en ze ging steigeren... toen ben ik eraf gevallen en nogal hard ik was toen zo geschrokken dat ik er niet meer opdurfde (toen was ik trouwens iets van 9 of 10 jaar... en toen ik na een jaar er weer opdurfde ging het wel weer goed (ik ging altijd met haar naar de manege daar reden we heen met amber, daar reed dus iedereen op amber behalve ik want ik durfde niet).... ik zat er wel met angst op met een buitenrit maar ik was blij dat ik erop durfde... toen ging ze me er een keer vandoor in een weiland.. was ik nog banger... toen heeft ze nog een keer gesteigerd voor een schaap dat in de wei stond.. ik ben blijven zitten maar ik was goed geschrokken.. oftewel ik ging er dus niet meer op.. nou ben ik ondertussen 13 jaar en ik ben een maand geleden zonder angst er weer opgestapt en nou gaat het beter dan ooit tevoren Haha! als ze de nijging heeft om te steigeren word ik niet meer bang... ik rijd ermee in de weilanden hier en maak buitenritten ik rij inmiddels op andere manege maar die is zelfs tever van huis om te fietsen dus ik kan amber niet meenemen vandaar dat ik haar nu echt trailermak wil maken! Knipoog misschien snappen jullie het nu beter Tong uitsteken sorry voor het lange verhaal Bloos

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:09

owja jullie vragen je misschien af hoe de vorige eigenaar amber hier heeft gebracht... ze was eerlijk zei ze: het heeft 6 uur geduurd voor ze amber en een trailer hadden met 10 MAN en heeel veel verdovingen ze kon nauwelijks op haar benen staan van de verdofing en toch lukte het haar nog om 10 man te sterk af te wezen...ze heeft de hele weg geslapen van de verdofingen en ze was nog helemaal suf toen ze hierkwam....dus jullie kunne wel nagaan dat dit echte angst is van haar!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:53

Tips zijn al gegeven ! Als het uiteindelijk een keertje lukt, gewoon even laten staan en belonen en dan eruit. Lukt dit een paar keer, dan de stang erachter. Lukt dat een paar keer, dan de klep erbij dicht. Lukt dat een paar keer dan stukje rijden enz. Knipoog

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:32

Kijk eens op de bovenste site uit mijn onderschrift.

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:52

Haha! eeeh,
We hebben gister de koeientrailer van ons (iets groter en breder als paardentrailer en open aan de bovenkant) in de wei gezet amber heeft er vandaag al met 4 benen op de laadklep gestaan!! ik ben helemaal happy met rijden gaat het ook steeds beter Haha! ... ze is buiten stuk minder bang ze loopt al bijna de hele tijd aan de teugel!! Bloos bedankt voor de tips!!! ik ga ze nog verder opvolgen deze trailer is natuurlijk nog iets heel anders..want deze is niet dicht, maar langzaam aan ga ik verder! bedankt he!! Haha!

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:54

het kan ook helpen een trailer tegen een muur te zetten.... veel paarden vinden dit fijn omdat ze dan aanleuning hebben.... ik ken ook een pony die met geen mogelijkheid in de trailer ging maar als ze de trailer met de linker kant tegen de muur zet loopt ze er zo in!!!!!

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:27

ik heb de trailer gewoon in de wei gezet met stroomdraadje om de voorkant van de trailer omdat anders onze shet de wielen kapot bijt Tong uitsteken . en gister is amber voor het eerst achter mij aan zonder touw of wat dan ook de trailer ingelopen Haha! Bloos !! Maar... dit is een koeie-trailer dus er zit geen dak op.. maar toch het begin is er... ze trekt zich niks meer aan van het kabaal op de laadklep!! Nou op zoek naar echte trailer ik ben benieuwd !!! Haha!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:53

kiralover schreef:
ik heb de trailer gewoon in de wei gezet met stroomdraadje om de voorkant van de trailer omdat anders onze shet de wielen kapot bijt Tong uitsteken . en gister is amber voor het eerst achter mij aan zonder touw of wat dan ook de trailer ingelopen Haha! Bloos !! Maar... dit is een koeie-trailer dus er zit geen dak op.. maar toch het begin is er... ze trekt zich niks meer aan van het kabaal op de laadklep!! Nou op zoek naar echte trailer ik ben benieuwd !!! Haha!

Mooi dat het begin er is Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:55

heb je dat andere topic over trailer laden ook gevolgd toevallig?

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 15:56

cissy schreef:
heb je dat andere topic over trailer laden ook gevolgd toevallig?

uhhm ik zal eens goed kijken Haha! Nog niet gevolgd nee Tong uitsteken Knipoog

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 18:29

heej ze wil er nu niet meer in waarom weet ik niet..... misschien is ze er een keer toen ik er niet was uitgevallen ofzo... nu moet ik weer opnieuw beginnen aaah snik

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:16

heey
wat ik ooit een keer gehoord heb is dat als je zo paard(als dat paard van jou) in een trailer wilt krijgen je zeg maar als zijn moeder moet gaan gedragen. want: als een merrie niet wilt dat haar veulen ergens natoe gaat houd ze haar veulen tegen en duwt ze haar veulen terug. daardoor word een veulen juist nieuwschierig!!!!! probeer het zelfde met je paard(ook al is je paard geen veulen meer dat maakt niet uit) loop met je paard naar de trailer en duw je paard dan weer van de trailer af. doe dit een paar keer. als het goed is kan je paard nieuwsgierig ervan worden en wil dan juist de trailer in om te kijken.
ik hoop dat het lukt!!!!!!!!!!!!!! Haha!

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 13:27

bedankt Haha! me vader heeft laatst wat voer in de trailer gehangen en amber kon het niet hebben dat Fico (m'n shetje dat nergens bang voor is) al het voer opat dus amber ging er ook in Haha! Dat gaat nu dus prima maar zodra ik haar halster vast pak rukt ze zich los en maakt dat ze de trailer uitkomt....... hoe kan ik dit nu weer oplossen?? ze heeft dus de angst dat ik haar vast ga zetten wat ik nog lang niet van plan ben want daar is ze echt nog niet aan toe.... en als ze in de trailer staat en ik loop eruit blijft ze er niet zelf instaan dan maakt ze ook dat ze eruit komt..... hoe kom ik bij de volgende stap om haar vast te kunnen zetten??? Verward

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:45

ik zou als je paard in de trailer staat en jij ook moet je wat meer dingen met je paard doen. zoals borstelen of gewoon lkkr knuffelen. en als ze dat toe laat dat je af een toe tijdens het knuffelen of borstelen alleen het halster aanraakt(niet vast pakken! gewoon ff aanraken) en dan door gaan waar je mee bezig was. en elke keer als ze het toelaat ga je na een paar dagen (dan we dat je de paard ff elke dag in de trailer laat staat en dan bezig met je paard bent) telkens de stapjes wat groter maken zeg maar.
ik weet nie of het lukt mjah je kunt het proberen:D ik hoop dat het lukt!!!!!

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 20:00

ja dankje ga ik zeker opvolgen!!!!
Hoop dat het lukt!!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:58

jah ik hoop ook dat het lukt Haha! (ik weet niet of het lukt maar het is het proberen waard Bloos )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:19

Banjer gaat ook de trailer niet op, door traumatische ervaringen (o.a. van de klep vallen op haar rug, met geweld de trailer in geslagen worden, etc.).

Ik ben met Banjer bezig met de trailer met clickertraining... dit gaat er goed, alleen hebben we nu al een tijd niet kunnen oefenen omdat de trailer waar we mee oefenden is verkocht...

Wat ook een optie is, is Balingehof om hulp vragen... ze zijn ook aangemeld op Bokt... Monya heet ze hier geloof ik... Lachen

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:54

Wij doen heel veel trailerpaarden per jaar. Van zeer traumatische gevallen tot minder moeilijke gevallen. Over het algemeen zijn trailerproblemen relatief snel op te lossen. Banjer: we zitten in augustus weer in Pernis, mocht het niet lukken kunnen we altijd even langskomen.