[AR] [NH] eerste keer grondwerk Indy

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

[NH] eerste keer grondwerk Indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 18:27

Nou, ik heb wel eens een join-up gedaan met Lady Di mijn vorige huurpony, maar nou heb ik veel gelezen en onderzocht over parelli@NH dus en dat vond ik echt geweldig.
Dus nou heb ik voor een paar euries vandaag een klein zweepje gekocht en ben begonnen met The Friendly game enzo. en dat ging echt geweldig met Indy, eerst vond ze het zweepje een beetje eng en snapte ze het niet helemaal, maar na een tijdje begon ze tijdens The friendly game ook goed te ontspannen enzo, dus het ging het echt super! kben super trots, ook toen ik haar in de wei zette, heb ik even een beetje met haar gespeeld wat ze erg leuk scheen te vinden en toen ben ik naar hara toegekomen want ze stond met de oortje naar voren op mij te wachten middenin de wei. (normaal mag ik niet dichterbij komen met een halstertouw in mijn hand) kheb haar even geaaid enzo en dat vond ze heerlijk volgens mij. toen liep ik weg en zij echt als mijn beste vriend achter me aan, rondjes draaien en stilstaan en zelfs in draf ging ze achter me aan!!!
kben echt helemaal gelukkig!!! dit was echt een geweldige afsluiting na weer een eerste schooldag (kben 2 weken zziek geweest)

Echt super happy ben ik, en voor de mensen die nog nooit Parelli hebben geprobeerd: Het werk super!!! als je hulp hebt en/of weet hoe het werkt, probeer het dan zeker eens want je band met het paard zal zeker er niet slechter van worden Haha! Knipoog Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling TE HAPPY

El_vis

Re: [NH] eerste keer grondwerk Indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 16:08

Heeft er nou echt niemand iets te zeggen joh

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:42

Misschien moet je het niet hier zetten, maar op het forum waar alle parelli-ers zitten Knipoog daar krijg je vaak leuke feedback op dit soort verhaaltjes.

Maarre: Parelli is inderdaad leuk! Fijn voor jou dat het gelijk de eerste keer al zo goed ging. Hopelijk de volgende keer weer!

Maarre: waarom koop je een zweepje als je met Parelli wil beginnen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:44

Leuk joh! Ik ben nu ook bezig met de 7 games met mijn vz-hnegst. Hij vind het spannend maar wel leuk om te doen! Ik doe alleen geen join-up ervoor, maar waarom gebruik je dan een zweepje? Is dat ipv de carrotstick?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 14:05

Miss_Montana schreef:
Leuk joh! Ik ben nu ook bezig met de 7 games met mijn vz-hnegst. Hij vind het spannend maar wel leuk om te doen! Ik doe alleen geen join-up ervoor, maar waarom gebruik je dan een zweepje? Is dat ipv de carrotstick?

ik doe ook geen join-up ervoor hoor.
en een zweepje gebruik ik idd inplaats van een carrotstick, werkt net zo goed hoor Knipoog
p.s is ook gelijk een antwoord voor Callippo

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:04

Ja, met friendly game werkt een zweepje misschien nog wel ipv een stick, maar zogauw je met porcupine begint en ergens meer dan fase 2 nodig hebt, is je zweepje waardeloos.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:13

kan iemand mij vertellen wat Parelli precies inhoud. Ik heb heel veel NH boeken gelezen, maar deze ken ik nog niet, wel van gehoord natuurlijk. waar kan ik die boeken bestellen. Ik kon ze niet tegen in de boeken winkels in de buurt.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 13:36

Victory schreef:
kan iemand mij vertellen wat Parelli precies inhoud. Ik heb heel veel NH boeken gelezen, maar deze ken ik nog niet, wel van gehoord natuurlijk. waar kan ik die boeken bestellen. Ik kon ze niet tegen in de boeken winkels in de buurt.

lees dit boek eens:
Het paard als partner
door Elma Middel en Marike Coverdale

en Callippo, uhm tja, bij fase 2 ben ik echt nog lang niet joh!
en uhm ,tja kwil best een carrotstick kopen hoor, maar ze zijn echt vreselijk duur dus is voor mij helaas niet weggelegd, wat wil je dan, een meisje van 13

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:48

en Callippo, uhm tja, bij fase 2 ben ik echt nog lang niet joh!
en uhm ,tja kwil best een carrotstick kopen hoor, maar ze zijn echt vreselijk duur dus is voor mij helaas niet weggelegd, wat wil je dan, een meisje van 13[/quote]

Fase 2 heeft niets me je niveau te maken. Parelli werkt in fasen. Fase 1 begint met vragen. Reageert het paard niet dan volgt fase 2, fase 3 en fase 4. Fase 4 is minder prettig voor je paard Haha! Een zweep is dan niet handig, buigt en zwiept te veel.