[AR] [NH] Welke video's/DVD's?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

[NH] Welke video's/DVD's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 22:44

Welke video's en/of DVD's hebben jullie gezien die betrekking hebben op grondwerk?

Waren het aanraders of afraders?

Ik heb de video Pferdeschule - Nathalie Penquitt gezien: erg leuk, maar haar stem is niet zo aangenaam. Verder volgt ze wel het boek. Leerzame video, hoor, vooral als je nog niet veel ervaring hebt! Niet al te duur. Bloos

De video Pferde schulen an der hand - Richard Hinrichs: fantastisch! Mooie beelden duidelijke uitleg. Aanrader voor de gevorderde grondruiter!

Ook heb ik wel eens een video gezien van Fredie Knie. Dat is natuurlijk creme de la creme... Vingers aflikken De titel ben ik vergeten. Iest met "deel 1" Absoluut mijn favoriet.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-05-05 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Anoniem

Re: Welke video's/DVD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:16

Bent Branderup, video deel 1, longeren en inrijden. Echt een perfecte video waarop hij heel duidelijk (en lang, 80 minuten!) laat zien hoe en waarom hij paarden zo aanrijdt als hij doet. Hij verklaart echt precies wat welk effect heeft in het paardenlichaam en waarom wat hij doet welke reacties tot gevolg heeft. Hij leert een paard namelijk longeren vanuit het schouderbinnenwaart-achtig overstappen om het binnenbeen te laten dragen, en doet ook voor wat er gebeurt als je het verkeerd vraagt. Heel erg leerzaam. In die eerste video wordt naast het longeren ook het inrijden aan de longe, het los rijden en de zijgangen (schouder binnenwaarts + travers) behandeld. Ik vond het echt super.

Trouwens, als je Duitse video's wilt kopen, zou je eens kunnen kijken op Ebay.de. Daar heb ik mijn Branderup video's ook vandaan voor de helft van de oorspronkelijke prijs.

Wat werd er trouwens in de Fredy Knie video's behandeld? Ik heb laatst twee boeken over hem gekocht en ik was erg onder de indruk daarvan. En ik weet dat de boeken en video's van Knie vroeger ook bij mediaboek.nl te koop waren, maar nu kan ik ze nergens meer vinden...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 08:26

Naar de banden van Bent Branderup heb ik zitten kijken. Ze zijn inderdaad duur (rond de €50,-). Grappig dat op hij op die manier leert longeren. Laatst hoorde ik voor het eerst van iemand die op die manier longeerles had gehad. (Zeker ook die videoband gezien Tong uitsteken ).

De video van Fredie Knie laat ook het longeren zien. Ik weet niet of het dezelfde video is of een andere waar hij met meerdere hengsten tegelijk in de piste aan het werk is. Ook echt prachtig om te zien wat een leiderschap die man aan zijn paarden biedt.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:09

De video's van Horst Becker (komt in Belgie over twee weken), video's van Kalman de Jurenak (voor de perfecte zit), video's van Mario Lurashi (over training voor films), video van Egon von Neindorff (saai maar echt waar), en zo kan ik nog wel even doorgaan Knipoog)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 17:56

Denk je dat Horst Becker (ik ga er niet heen, helaas) ook zijn video's daar te koop aanbiedt?

Ik ben zeer benieuwd naar de video's die je noemt, Monya. Ik neem aan dat jij ze zelf allemaal (gezien) hebt.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:39

Emiel voest video vond ik heel goed te begrijpen en leerzaam. Kon het makkelijk doorvoeren naar de praktijk.

esther2724

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:40

Ik heb van Hempfling die video liggen; ik ben de naam even kwijt. Persoonlijk vind ik 'm vrij zweverig en moeilijk te volgen, maar wel héél mooi om te zien. Knipoog
Ik heb 'n Voest-video van Marktplaats besteld, ik ben erg benieuwd!