[AR] [LO] longeren met pessoa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

[LO] longeren met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 00:14

ik heb vandaag voor het eerst mijn proef paard gelongeerd met een pessoa teugel het ging best goed,maar wat me opviel is dat ze naar die tijd met uitstappen knakte in de achterbenen wat kan dit zijn?of hoort dit en begint ze dna te ontspannen...gr
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 06-05-05 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Emaartje

Re: longeren met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 13:09

niemand

Emaartje

Re: [LO] longeren met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 00:19

wie longeert er nog meer met pessoa en wie heeft goeie foto's ervan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:29

Ik longeer ook met pessoa heb er helaas geen foto's van. Mijn paard ging niet knakken, maar misschien ligt het aan het paard heb eigenlijk geen idee wat het kan zijn.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:32

Knakken in z'n achterbeen Verward Bedoel je niet gewoon dat z'n achterbenen 'buigen' omdat 'ie ze beter gebruikt ?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 19:55

nou ja kan ook hoor ,vandaag aan de longe niks meer gehoord...

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:11

Ooow je bedoeld een knakkend geluid ... geen idee wat het is. Maroes doet het iig niet aan de pessoa, maar vandaag was het gelukkig over Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 00:07

ja inderdaad het was een knakkend geluid!!!

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:48

Ik longeer mn paardje ook met pessoa. Ik hoor nooit een knakkend geluid in de achterbenen. Op de foto longeer ik met het kopsuk van een groque. Dit om de druk op het bit te verminderen. Werkt prima

Afbeelding

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:07

Vinden jullie niet dat als je longeerd met passoa het paard te veel in zijn mond word gestoort door de beweging van mijn achterbenen? dat houd mij echt tegen het te gebruiken. Een aantal mensen gebruiken het bij mij op stal. Ik vind het maar niks. Ik longeer mijn paard met dubbele longeerlijn, zo word hij niet gestoort en kan ik de juiste hulpen geven, net als onder het zadel. verder om de achterhand te activeren gebruik ik een bandage die ik achter zijn kont langs span en bevestig aan de lage singel lusjes van het dekje. Hierdoor voeld het paard ook de hele tijd zijn achterhand en de mijne gaat hem direct beter gebruiken.
Idee, om ook eens te proberen misschien?
kan ook zonder dubbele longeerlijn en met alleen bijzet elastieken bijvoorbeeld.