Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Vanessa schreef:Weet je wat ik nou zo jammer vind van dit topic?
Er komen geen conrete oplossingen, afgezien van de goedbedoelde adviezen. De mensen die waarschijnlijk een goeie tip hebben verwijzen je door naar een site waar vervolgens op staat dat je je paard bij hen op training kan doen. Gewoon commerciele links dus.
Heel jammer........
cissy schreef:het valt niet mee om hier een concrete oplossing aan te dragen voor het probleem trailer laden.
Het probleem kun je niet zien via bokt daarvoor moet je toch live het paard zien om te kunnen beoordelen waar precies het probleem zit.
cissy schreef:het valt niet mee om hier een concrete oplossing aan te dragen voor het probleem trailer laden.
Het probleem kun je niet zien via bokt daarvoor moet je toch live het paard zien om te kunnen beoordelen waar precies het probleem zit. Het kan zijn dat het niet in het paard zit maar in de begeleider. Jullie kunnen wel een pasklare oplossing willen maar dat is er helaas niet. Ik laad ook heel veel paarden met problemen en het duurt gewoon even voordat je resultaat hebt, elk paard heeft een ander karakter en een andere achtergrond en dat kun je niet via bokt uitleggen. De een heeft alleen een zetje nodig en de ander 2 uur geduld.
Sterre schreef:Alle tips die hierboven genoemd zijn, heb ik al tot in den treure geprobeerd!
IngeT schreef:De grootste gemene deler bij al die pogingen ben jij, en je paard. Als het met elk theoretisch advies fout gaat, betekent dat dat je praktische begeleiding nodig hebt. Dat is toch helemaal niet erg? Misschien zit je er een beetje met je timing naast. Misschien maak je hier en daar een inschattingsfout. Ik zeg maar wat - het is niet dat je niet in staat wordt geacht je probleem op te lossen, maar dat je gewoon - letterlijk en figuurlijk - te dicht bij je eigen paard staat om er objectief naar te kunnen kijken. Daarom is je laten coachen niet slecht: als iemand van buitenaf komt en bovendien al wat meer paarden heeft leren laden, dan kan die beter de grote lijnen zien.
Mensen nemen wel uitgebreid rijles, maar trailerladen en al die andere dingen moeten we dan maar vanzelf kunnen, zonder begeleiding?
Sterre schreef:Na héél lang oefenen, stond Dikke dan eindelijk in de trailer, drijfnat en trillend over z´n hele lichaam. Op dat moment begint ´ie weer te stampen, trailer begint te schommelen en hij wordt weer bevestigd dat het gewoon sh*t is om in zo´n ding te staan.