[AR] [VD] Spaanse Pas????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

[VD] Spaanse Pas????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 16:00

hoe leer je een paard de spaanse pas???? *o/*

dat zou ik nou eens graag willen wete??? Ach gut

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 08-05-05 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Spaanse Pas????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:26

heey,

mijn zus probeert haar paard gewoon voetjes te laten geven op commando, dan pakt ze de voet en strekt hem naar voren. ze zegt dan 'pas'. dan doet ze het nog een keer bij de andere hoef. Nu hoeft ze alleen nog maar 'pas' te zeggen en hij strekt zijn been. Ze zijn er samen nog niet helemaal, maar het komt in de richting Knipoog

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:29

hey hey....

ik heb in spanje een andalusier met wie ik het wel kan...

in spanje gaat het allemaal niet zo vriendelijk he... daar slaan ze de spaanse pas erin... dus zo leren ze het daar (echt zielig)

ik zou mn god niet weten hoe je het op een normale manier zou kunnen leren.. die van mij kon het al... en het is ook niet echt simpel om het eruit te krijgen....

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:38

dit hoort bij uit het zadel.
Misschien kun je bij uit het zadel eens gaan rondneuzen daar staat alles uitvoerig geschreven.
Dit is niet iets wat je je paardje zo even leert

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:58

Hoi,

Als je dit soort oefeningen je paard wil leren zou ik adviseren om het boek: Nathalie Penquitt's Paardenschool
te lezen.
Veel succes en groetjes Angelica.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:23

Ik verplaats je topic even van rijtechnische problemen naar uit het zadel Lachen Daar past je vraag beter thuis.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:29

Uhu... ik ben dus die zus van Krizzy... En zo ben ik het idd aan het leren, het kost veel tijd, vooral omdat meneer het niet helemaal vat. Maar hij probeert het wel..
Laatst bijgewerkt door Flew op 15-02-25 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:30

Bij Maroes wilde het kwartje ook steeds niet vallen ...
Nu ga ik het d'r leren door eerst op commando met d'r been een zweepje te raken en die dan steeds hoger houden.
Edit: ik ga het iig proberen .... Clown

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:32

Ik heb mijn paard de spaanse pas geleerd, het was niet heel veel werk. Mijn paard is erg gevoelig en ik gebruik nooit een zweep, voor de spaanse pas heb ik dat dus wel gedaan. Ik zei "voet" (hoog toontje dat hij herkent) en tikte met de zweep tegen de bovenkant van zijn been. Mijn paard had het snel door, hij tilde zijn been op en ik beloonde met iets lekkers. Naarmate we verder gingen ben ik steeds strenger geworden, hij kreeg alleen nog maar iets lekkers als hij zijn voet hoog en gestrekt optilde, ik bleef dus vragen tot hij deed wat ik wilde en beloonde. aan beide kanten oefenen. Toen ben ik er op gaan zitten, gaf hem een zacht schopje (beenhulp) dicht bij de singel (voorbeen) aan één kant en zei "voet" hij begreep meteen en tilde zijn been op, belonen. Oefenen... Toen met iemand er naast, "voet, schopje" "voet schopje" terwijl de ander hem meeneemt naar voren zodat hij nu dus ook met zijn achterbenen loopt. Nu geef ik hem gewoon voorwaartse hulp stap en dan "schopje rechts, schopje links, schopje rechts" (schopje hoe je het ook noemt, gewoon een beenhulp, niet schopen natuurlijk, het mooist is dat een toeschouwer je hulp niet ziet!!) Ik kan hem nu ook stilzetten, een hulp voor één pas geven en dan zacht viberen met mijn kuit, dan gaat hij zwaaien met zij been in de licht, heel koddig gezicht!! Ik heb me niet geinformeerd ofzo voor ik het hem leerde, ik weet ook niet of mijn paard het volgens de "spaanse regels" doet ofzo, maar 't lijkt op spaanse pas, succes Pling

corretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:53

Promessa schreef:
in spanje gaat het allemaal niet zo vriendelijk he... daar slaan ze de spaanse pas erin... dus zo leren ze het daar (echt zielig)
...

Oordeel niet over een heel land door de actie van een enkeling. Boos!

LadyMadonna

Re: [VD] Spaanse Pas????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:10

Weet niet in hoeverre je een enkeling bedoelt corretje, maar jou paard was *meen ik* in spanje ook niet echt vriendelijk benadert....

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:10

In het boek van nathalie P paardenschool staat precies hoe je het op een vriendelijke manier kan leren, zowel er naast als er op. Wel word alles beloont met snoepjes, maar dat is beter dan het er in slaan!!

corretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:25

stef schreef:
Weet niet in hoeverre je een enkeling bedoelt corretje, maar jou paard was *meen ik* in spanje ook niet echt vriendelijk benadert....

Ik ken meerdere mensen die een Andalusier uit spanje hebben laten komen waarmee geen minder leuke dingen gebeurd zijn. Ook als je in spanje zelf gaat kijken zijn er ook voldoende spanjaarden die met respect met hun paarden omgaan.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er in ieder land en op ieder gebied dingen zijn die goed zijn en dingen die ronduit verkeerd zijn, maar dat betekend niet dat je altijd het slechtste van iemand uit een bepaald land moet denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:46

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:38

Ik had het mn pony zo geleerd, gewoon even voet optillen, de beweging maken van de spaanse pas en uitbundig belonen. Reken maar dat ze het de volgende keer na kunnen doen voor een beloning Knipoog

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:51

Dat lijkt me een hele vriendelijke manier. En denk ook dat het werkt. :-D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:39

inderdaad, voet naar voren tillen, duidelijk pas roepen en op de schouder tikken. gelijk belonen.
na een tijdje hoef je alleen nog maar pas te roepen of op die schouder te wijzen, en ze doen het al Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 01:11

.........en zelf een beetje creatief zijn natuurlijk ! Haha!