[AR] bij Harderwijk zijn geen menpaden te vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

bij Harderwijk zijn geen menpaden te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 23:03

Ik zit vlak bij de bossen wat erg fijn is natuurlijk. Binnekort begin ik met mennen met mn pony en wil dan lekker het bos in maar er zijn hier een hoop ruiterpaden maar overal staan paaltjes voor dus kan ik er niet in. We hebben al een zoektocht achter de rug maar geen menpaden te vinden. Waar moet ik dan rijden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-04-05 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Ibbel

Re: Een hoop ruiterpaden maar niets voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:12

Ik weet niet of je vervoer hebt, maar achter Ermelo loopt bv een Veluwe Trail route (dagtocht nummer2) die prima begaanbaar is met een aanspanning. De hele Veluwe Trail en alle dagtochten ervan zijn trouwens 'ontworpen' voor zowel ruiters als aanspanningen. Ik kan mij haast niet voorstellen dat de ruiterpaden bij Harderwijk niet voor aanspanningen geschikt zouden zijn. Zelfs met paaltjes er voor kun je er met een kar op. Die paaltjes zijn bedoeld om auto's te weren, en meestal zo laag dat je met een normale marathon of recreatiewagen er overheen kunt rijden (je laat het paaltje dan gewoon recht onder je wagen doorgaan).
De breedte van de ruiterpaden is een groter probleem op sommige plekken.
Als je echt geen ruiterpad opkomt, dan zijn er nog voldoende ouderwetse onverharde wegen waar je ook kunt en mag rijden. En verder natuurlijk gewoon over de weg, als het niet anders kan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 09:57

Ja de paden in de buurt zijn erg smal. En ik rijd met een sulky en die is vrij laag. Vind het geen fijn idee om direct op de weg te moeten met een pony die ent voor de wagne loopt. Hij is wel super verkeersmak maar toch. Waar kan je dan trouwens beter rijden op de weg of op de stoep. Er loopt precies een weg waar je 60 mag en daarna zijn er van die rustige wegjes.

Kan je ook ergens een boeke of zo kopen waar menpaden in staan?

Heb een trailer alleen hij heeft er een verschrikkelijke hekel aan.

Waar begint die veluwe trail dan misschien kan ik daar over de weg heen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:09

Als je bij de "Hof van Hulshorst" het spoor en de A28 over gaat, dan kom je op een zandpad (waar geen auto's mogen komen) dat zich al vrij snel splitst. Op het rechterpad komt na een tijdje aan je rechterkant een afslag voor aanspanningen. Op het linkerpad komt na een tijdje aan de linkerkant een afslag voor aanspanningen. Allebei die paden zijn volgens mij onderdeel van de veluwetrail.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 10:12

Ohh daar nee dat is echt te ver weg voor mij op rijdend heen te gaan. Misschien voor later als hij wat meer op zn gemak is in de trailer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:10

karoliena schreef:
Waar kan je dan trouwens beter rijden op de weg of op de stoep. Er loopt precies een weg waar je 60 mag en daarna zijn er van die rustige wegjes.

Je moet verplicht op de weg. Stoep of fietspad is verboden.

Citaat:
Kan je ook ergens een boeke of zo kopen waar menpaden in staan?

Bij de VVV verkopen ze wel toeristische kaarten met ruiterroutes erop. De Veluwe Trail geeft een apart boekje uit, moet je maar even op googelen, dan vind je de website wel (is net veranderd)

Citaat:
Heb een trailer alleen hij heeft er een verschrikkelijke hekel aan.

Uitstekende reden om goed te oefenen: ga aangespannen van huis en laat hem op een afgesproken eindpunt bv een manege 10 km verderop ophalen. Dan gaat-ie de trailer met lekker terug naar huis associeren.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 12:26

Ja dat is wel een goed idee. Zijn de trailer nog aan het verbouwen en klaarmaken maar ik wilde toch al gaan oefenen. Met stukjes zodat hij eter went. Zal eens op internet gaan zoeken naar de website

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:18

karoliena schreef:
Waar kan je dan trouwens beter rijden op de weg of op de stoep. Er loopt precies een weg waar je 60 mag en daarna zijn er van die rustige wegjes.

Op de stoep mag je nóóit!! Je bent bestuurder en moet op de 'gewone' weg rijden. Als het gevaarlijk is mag je uitwijden naar het fietspad, maar op de stoep mag echt niet!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 18:14

Dus op een 60 weg mag ik gewoon op het fietspad. Het fietspad zit zeg maar direct aan de weg.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:32

karoliena schreef:
Dus op een 60 weg mag ik gewoon op het fietspad. Het fietspad zit zeg maar direct aan de weg.

Het is een beetje krom, maar dit mag alleen als de 60 km/h weg te gevaarlijk is... Maarja, wie er dan bepaalt wat gevaarlijk is?

LADPR

Re: bij Harderwijk zijn geen menpaden te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 18:59

Oh ja lekker handig. Nou ja moet ik dan dus zelf maar beslissen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:57

Bij mij achter in het bos zijn ook leuke menpaadjes zie daar regematig mensen mennen. maar ik denk dat dat tever is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 16:22

Ja om heen te rijden wel maar misschien als de trailer klaar is.

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:35

In Zeewolde heb je de Zeebodemtrail. Misschien is dat op rij- afstand of tzt in de trailer. http://www.zeebodemtrail.nl

Mijn moeder zit in het bestuur.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 13:36

Heb gelijk even gekeken en datt is zeker wel wat. Moet alleen dan de trailer anpassen dat mn wagentje ook mee kan. dank je.