Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yesse schreef:voor dat je nou gelijk met dubbele longes, gogue of wat dan ook in de weer gaat leer je paard dan eerst eens aan de hand te lopen zodat je contact heb met de mond van je paard, leer het paard dan eerst een voorwaards neerwaards aan de longe te lopen zonder dat je er allerlei toetters en bellen op en aan gaat hangen, vervolgens het paard onder het tempo leren lopen, de onspaning van aan de longe lopen moet voor opstaan, dan kan je het paard eens wat bij gaan zetten om in een bepaalde houding te gaan lopen.
Zabbie schreef:Yesse schreef:voor dat je nou gelijk met dubbele longes, gogue of wat dan ook in de weer gaat leer je paard dan eerst eens aan de hand te lopen zodat je contact heb met de mond van je paard, leer het paard dan eerst een voorwaards neerwaards aan de longe te lopen zonder dat je er allerlei toetters en bellen op en aan gaat hangen, vervolgens het paard onder het tempo leren lopen, de onspaning van aan de longe lopen moet voor opstaan, dan kan je het paard eens wat bij gaan zetten om in een bepaalde houding te gaan lopen.
Mijn merrie loopt al jaren onder het zadel en ook aan de longe. Het longeerwerk is alleen het laatste halfjaar veel minder geworden, net als het rijden. Ik wil haar dus echt trainen, maar dan met de longe.
Voorwaarts neerwaarts lopen aan de longe hoeft ze niet meer te leren. Dat kan ze al, maar ik wil graag dat ze haar spieren echt gaat gebruiken. Een dubbele longe lijkt me geen succes omdat ze niets om haar achterbenen kan velen.
Ik wil haar graag op een goede en effectieve manier aan het werk zetten, als afwisseling.