[AR] [VD] Op het blok wordt óver het blok als ik erachter sta...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

[VD] Op het blok wordt óver het blok als ik erachter sta...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 22:37

Nog steeds met Bas een het keuvelen rondom VD. Gaat best leuk, de ene keer doet hij alles gewillig, de andere keer heeft hij totaal geen zin en kijkt me stom aan : "Wat sta je daar nou te wijzen en te tikken met je zweep ? Ik doe het gewoon niet vandaag, punt uit" Haha!

Ik probeer het zoveel mogelijk afgewisseld te doen, in combinatie met ander werk zodat het leuk blijft.

Tot zover even het hoe en wat.

Nou was ik vandaag op het idee gekomen om het blok te oefenen, kwam door bas zelf, die met zn voorbenen op de verhoging van de silo stond, en met de achterbenen gewoon op vlakke bodem.
Ik dacht als hij dat kan, kan hij ook wel iets hoger.
Dus stropak erbij gehaald, deken erop, bas ervoor, en voor ik nog maar iets deed kroop Bas zelf al op het blok. Beetje achterlijk, hij lag er namelijk met zn knieën op Haha!
Gecorrigeerd, daarna op normale manier, halthouden voor het blok, ene beentje opgetild en richting blok getild, zelf zette Bas zn been netjes op het blok, en toen ik hem 'aanspoorde' deed hij ook netjes z'n andere hoef op het blok. Daar stond meneer alsof hij nooit anders deed, kon zelfs een priegelig spaans pasje eruit wurmen.
Nog een aantal keer op die manier gedaan, ging super.

Daarna ging ik kijken of hij het helemaal zelf kon, ik ging achter het blok staan en probeerde hem naar me toe te lokken, hij sloeg 1 been over het blok, maakte een rare sprong en stond aan mijn kant...
Gecorrigeerd, opnieuw voor blok opgesteld, ik erachter, en Huppa! meneer sprong er zomaar overheen...

Om dat niet verder aan te leren even terug gegaan naar het begin, 1 beentje optillen, en ja hoor, netjes op het blok, andere been volgt, prima uitvoering, brave pony, hier heb je je beloning...

Nogmaals proberen erachter te staan, en wederom springt hij eroverheen..'.

Ben maar gestopt, genoeg voor de eerste keer en wil hem geen verkeerde dingen aanleren juist nu het vrij goed gaat.

Maar nou vraag ik me toch af waarom hij het normaal doet als ik naast hem sta en zn been aanraak, maar erover heen springt als ik achter het blok sta en hem tracht netjes op het blok te krijgen...