[AR] [VD] Met een paard van 1.68

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

[VD] Met een paard van 1.68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:45

Nou zoals de titel al zegt kan je ook een met een paard van !.68 met VD beginnen?.
Zie nl dat er meestal pony's voor gebruikt worden.
Niet dat ik het er mee wil beginnen hoor maar ik vroeg het me gewoon af.
En misschien dat ik in de toekomst wat dingetjes wil aanleren.

Mocca

Re: [VD] Met een paard van 1.68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:48

Natuurlijk, VD kan met ieder paard, hoe groot of klein ook. Je zult wat meer ruimte nodig hebben, en dingen als steigeren worden moeilijk/gevaarlijk, maar aan je berichtje te lezen ben je dat toch niet van plan Lachen

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:54

Nee steigeren enzo wil ik hem niet aanleren maar misschien in de toekomst spaanse pas of buigen.
Eerst maar eens een goede band opbouwen met m'n bijrijdpaardje.
Heb hem nog maar 2 weken dus misschien over een half jaar/jaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:20

Ik spreek even voor mezelf.
Ik ben destijds met VD begonnen omdat ik uit mijn pony groeide (nouja, te lang ben ik altijd geweest, maar ik werd te zwaar), mennen gaf mij niet genoeg voldoening dus ging ik op zoek naar wat anders en kwam ik bij VD uit.
Mijn mening is echter dat je het met elk gezond paard kan. Alleen merk ik met mijn haflinger wel dat zij meer moeite heeft met het compliment dan mijn shetlander, ze is gewoon wat slungeliger, maar dat kan ook haar persoonlijke aard zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:04

Mijn paard is ong. 1.67 en ik doe ook VD lukt prima en hij vindt het heel leuk, soms is het wel een beetje moeilijk maar het lukt allemaal wel.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:59

Ik doe aan VD met friese paarden, wel geen hele grote maar da's meer omdat ik toevallig geen hele grote rijdt. Maar ook een fries van ong 1.55m is toch al best een groot paard. En daar gaat het toch prima mee Lachen

corretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:46

Gaat prima hoor!
Ik doe het met mijn andalusier ook en die is ongeveer 1.70 ook hij vind het erg leuk om te doen.
Ja

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:48

het gaat best hoor.
je ziet idd veel pony's die vd'en, maar dat is zoals de reden die stef ook al geeft, meestal de oorzaak doordat je te groot of te zwaar wordt voor je pony en je dus een vervanging van rijden zoekt. ik denk dat het ook wel komt omdat grote paarden toch vaak sportpaarden zijn, en die zijn te 'duur'(ofzo?) om kunstjes te leren.
(ik zie overigens ook vaker shetten dan een sportpony)